سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از نیروی انتظامی

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان خبر داد
کاهش 15 درصدی تصادفات در جاده‌‌های خوزستان / اهواز و آبادان بیشترین آمار تصادفات نوروزی

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان از کاهش تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاهش 15 درصدی تصادفات در جاده‌‌های خوزستان / اهواز و آبادان بیشترین آمار تصادفات نوروزی

عادل مجدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور، در نوروز امسال با افزایش ورود مسافران به استان خوزستان مواجه شدیم.

وی افزود: همچنین تعدادی زیادی از هموطنان نیز در قالب کاروان‌های راهیان نور به خوزستان وارد شدند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: در هفته نخست تعطیلات نوروزی مجموع مسافران و زائرانی که به شهرهای استان وارد شده‌ نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد افزایش داشته‌ است.

* کاهش 15 درصدی تصادفات در جاده‌های خوزستان

وی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد مسافران در نوروز امسال، آمار تصادفات منجر به فوت در شهرهای استان خوزستان حدود 15 درصد و تصادفات منجر به جرح نیز حدود 50 درصد کاهش داشته است.

مجدمی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان و نیروهای زیر نظر این ارگان همواره با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در راستای ایجاد جاده‌های امن و بی‌خطر برای مسافران در تلاش و تکاپو هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، اندیمشک، بهبهان، خرمشهر و امیدیه ترافیک قابل ملاحظه‌ای را شاهدیم، با این وجود خوشبختانه آمار حوادث و تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

* رعایت نکردن حق‌تقدم و بی‌توجهی مهم‌ترین عامل تصادفات

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان رعایت نکردن حق‌تقدم و بی‌توجهی به جلو مهم‌ترین علت تصادفات درون‌شهری در هفته نخست تعطیلات عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر تصادفات در فاصله زمانی ساعت 14 تا 18 بوده که در این ساعت از روز معابر شهری خلوت‌تر شده و سرعت خودروها نیز افزایش می‌یابد.

مجدمی اضافه کرد: ترافیک شهرهای استان معمولا در ساعات عصر بیشتر است و به دلیل اینکه شهروندان و مسافران نوروزی در این ساعت از روز در پارک‌ها و بوستان‌ها حاضر می‌شوند، در اطراف این مکان‌ها شاهد ترافیک سنگین هستیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان خاطرنشان کرد: در این روزها کمتر از برگ جریمه استفاده می‌شود، ولی به این معنی نیست که با تخلفات برخورد نمی‌شود و در صورت مشاهده تخلف، راننده جریمه می‌شود.

* اهواز و آبادان آمار بیشترین تصادفات نوروزی

به گفته وی در هفته نخست تعطیلات نوروزی متأسفانه شهرهای اهواز و آبادان بیشترین میزان تصادفات را داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد