سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

پس ازگذشت 17 سال :
پارک جزیره شادی اهوازساماندهی و بازگشایی شد
 
اهواز- پارک جزیره شادی اهواز پس از گذشت حدود 17 سال با همت شهرداری این شهر ساماندهی و درنوروزسال 91 بازگشایی شد.
 
گزارش ایرنا حاکی است راه اندازی این پارک آنهم دروسط رودخانه کارون ،حدفاصل مرکزشهراهواز، جلوه خاصی به شهربخشیده است که بااقبال زیاد مردم و نیز مسافران نوروزی مواجه شده است .
براساس گزارش روابط عمومی شهرداری اهواز ، پارک جزیره شادی یکی از جزایر رودخانه کارون در اهواز است که درحدود 17سال قبل به عنوان پارک از آن استفاده می‌شد اما با بروز مشکلاتی تعطیل و به فضایی نامناسب و متروکه تبدیل گردید.
اکنون پس از گذشت سالها ، این پارک به همت شهرداری اهواز ساماندهی و همزمان با آغاز سال 91 مورد بهره برداری قرارگرفت و باردیگر با حضورخانواده ها ، زندگی در این پارک جریان گرفت.
حضور دسته جمعی خانواده ها و پهن کردن بساط چایی و غذا در کنار بچه ها ، فضای فرح بخشی به پارک جزیره شادی اهواز بخشیده است. فضایی که کانون آشتی صمیمت گمشده زندگی شهری است.
لیلا کوتی یکی از شهروندانی که با خانواده خود به این پارک آمده می گوید: خوشحالم که پا به این جزیره گذاشتم و لحظه های خوشی را اینجا سپری کردم. این پارک چون یک جزیره است ، حس و حال دیگری به آدم می دهد وقتی از پل عبور می کردم که به این پارک بیایم بسیار احساس خوبی داشتم که وارد جزیره ای می شوم که وسط رودخانه کارون قرار دارد .
وی افزود: احساس می کنم این مکانی جایی است که باید بیشتر از این به آن بها داده شود و به یکی از پارک های بزرگ شهر تبدیل شود که با مکان بی نظیر خود می تواند لحظات قشنگ و فرح بخشی برای شهروندان به ویژه میهمانان نوروزی در ایام عید داشته باشد.
مرتضی عیوضی از دیگر شهروندان اهوازی که با فرزندان خود مشغول قدم زدن دراین پارک است ، گفت : این پارک و حضور در این جزیره مرا به دوران کودکی هایم می برد . یادم می آید این پارک از معروفیت خاصی برخوردار بود و هرازگاهی با خانواده برای بازی به اینجا می آمدم.
وی افزود: هنوز این پارک جای کار دارد اما همین که مسوولان اقدام به راه اندازی این فضا کردند و به فضای سبز اهواز اضافه شده بسیار خوب است.
شهردار اهواز ازاینکه شهرداری توانست پارک جزیره شادی را برای استفاده شهروندان و مسافران نوروزی آنهم درآستانه سال نو آماده کند ، بسیارخوشحال است .
منصورکتانباف افزود: پارک جزیره پس از 17سال بلاتکلیفی ساماندهی شد و هم اکنون پذیرای شهروندان و میهمانان نوروزی است.
کتانباف تصریح کرد: نور پردازی جزایر وسط رودخانه کارون و همه پلهای احداث شده بر روی این رودخانه ،رنگ آمیزی جداول، آبشارهای مصنوعی بر روی پل ها ،برپایی فرش گل و توسعه فضای سبز شهر اهواز از جمله اقدامات شهرداری اهواز در ساحل کارون برای علاقمندان به فرهنگ، تمدن و طبیعت خوزستان است.
شهرداری اهواز افزود: همه چیز در استان پهناور و زر خیز خوزستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم است تا مسافرانی که این خطه را با همه زیبای هایش برای مسافرت انتخاب کرده اند با خاطره ای خوش به شهر ودیار خود باز گردند.
کتانباف توسعه فضای سبز شهراهواز را ضروری خواند و گفت : با توجه به وضعیت اقلیمی اهواز ، نیازمند توسعه فضای سبز هستیم تا شهروندان بتوانند از فضای موجود به نحو مطلوب استفاده کنند.
وی خدمت خالصانه ، مخلصانه و بی منت به مردم را رویکرد مهم شهرداری اهواز توصیف و خاطر نشان می کند: بزرگترین دغدغه ما ، خدمت بیشتر به مردم است تا بتوانیم شهری در خور شان این مردم ، سالم و مرتب داشته باشیمآماده سازی
مسعود شفیع پور معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو گفت : نوسازی پارک جزیره که در حاشیه رودخانه کارون واقع شده است به سرعت قبل از سال جدید پیگیری شد و در عملیات شبانه روزی و با تلاش های بی وقفه، این پارک آماده پذیرایی از شهروندان ومیهمانان نوروزی شد.
شفیع پور افزود: زمانی که برای بهره برداری مجدد به این پارک وارد شدیم در واقع مخروبه ای در مقابل ما قرار داشت و تصور اینکه قبلا این مکان، محلی برای تفریح شهروندان بوده برای هر تازه واردی غیر ممکن به نظر می رسید.در نهایت با دستور مهندس کتانباف مقرر گردید در سریع ترین زمان ممکن این مخروبه، مجدد به فضایی دلنشین و ایده آل برای استفاده شهروندان تبدیل گردد که با یاری خداوند این مهم انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد