سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل فرهنگی

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از برپایی نخستین سفره هفت سین آبی کشور دررودخانه کارون در مقطع شهرستان اهواز خبر داد.

مجتبی گهستونی اظهار کرد: این سفره توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان و انستیتو ایرانمهر و با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز در رودخانه کارون و روی یک شناور برپا شده و مردم از عصر سه شنبه اول فروردین بازدید از آن را آغاز کرده اند.

وی افزود: مکان استقرار این سفره بین دو پل هشتم (کابلی) و پل چهارم (نادری) قرار گرفته و به علت نورپردازی زیبای این پلها، مکان آن از زیبایی بالایی برخوردار است.

گهستونی عنوان کرد: این سفره که موارد آن با حجم بالایی در معرض دید مردم قرار گرفته 40 متر مربع مساحت دارد و در منطقه ای به مساحت 200 مترمربع مورد استفاده قرار گرفته است و هر شب بر روی این شناور اجرای نمایش، پخش موسیقی و اجرای زنده موسیقی برپا است.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه این شناور ثابت است، گفت: تاکنون خوانندگانی همچون رامین عزیزی- مجتبی حلالی - حسن اصلانی و علی اویسی بر روی شناور به اجرای ترانه های خود پرداخته و گروه تاک نیز با حضور ندا عزیزی و آرمان موسوی اجرای سیاه بازی و نمایش بداهه  داشته اند. هدی و شیما رشیدی نیز از انجمن محبت و فرهاد رهبری از انجمن بوم آب و آفتاب نیز در دیگر برنامه های فرهنگی همکاری لازم را به عمل آورده اند.

وی هدف از برپایی چنین سفره ای را ثبت تصویری زیبا و ماندگار برای میهمانان نوروزی هنگام سفر به شهر اهواز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سوم فروردین روز جهانی آب است و برپایی سفره هفت سین یکی از سنت های دیرینه ایرانیان در نوروز محسوب می شود با این کار قصد داریم به همه بگوئیم رودخانه کارون ظرفیتهای فراوانی دارد و می توان از این ظرفیت استفاده فراوانی کرد که حمایت مسئولان را می طلبد.

در این میان جا دارد از جناب آقای مهندس بنکدار مدیر عامل شرکت دره ساز (پل ساز) تشکر و قدردانی نمایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد