سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان علاوه بر تشریح جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان، از بی‌توجهی مسئولان در عرضه خدمات رفاهی و بهداشتی به مسافران نوروزی گله کرد.

علیرضا دهقان در گفت‌و‌گو با  خانه ملت، درباره جاذبه‌های گردشگری در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان با داشتن آثار و بناهای تاریخی به جای‌مانده از تمدنهای پیشین که در طول تاریخ حیات خود به طور مستمر و مداوم بر این سرزمین حکومت کردند، از جاذبه‌های توریستی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.
نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی افزود: تمدن و آثار به جای مانده از حکومت ایلامیان در شوش، هفت تپه، چغازنبیل، ایذه و بهبهان، هخامنشیان درشوش، اشکانیان در مسجد سلیمان، ساسانیان در شوش‌تر، دزفول، بهبهان و رامهرمز و بالاخره تمدن دوره اسلامی در اکثر نقاط این استان، همگی گویای تاریخ ارزنده و پربار این سرزمین و جزو میراث‌های گرانقدر فرهنگی کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: استان خوزستان دارای اماکن مذهبی مانند قدمگاه خضر نبی (ع)، امامزاده ابراهیم، امامزاده حیدر، قدمگاه امام زین العابدین (ع)، قدمگاه حضرت صاحب الزمان (عج)، آرامگاه دانیال نبی (ع) و قدمگاه امیرالمومنین (ع) پل پرزین و سایر زیارتگاه‌ها و بقعه‌های متبرکه است که در کنار چشم اندازهای طبیعی استان جاذبه گردشگری آن را صد چندان کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مناطق دیدنی شهرستان ایذه و باغ ملک، تصریح کرد: تالاب می‌انگران، خنگ اژدر، روستای باستانی شمی، سد و دریاچه کارون سه، عمارت طاق طویله، قلعه کژدم، نقش برجسته شهسوار، نقش برجسته کهباد، نقش برجسته کمالوند، نقش برجسته یار علی وند، اِشکَفتِ سلمان، پل ساسانی، قلعه تل، کاروانسرای ارغوانی، محوطه باستانی، منجنیق (نهر اربق) و منطقه سیاحتی مال آقا از جمله مناطق دیدنی این دو شهرستان هستند.
وی ظرفیت‌های گردشگری استان خوزستان را بسیار زیاد و غنی خواند و افزود: فقدان عرضه خدمات رفاهی، بهداشتی و اقامتی، بی‌توجهی متولیان امر در جذب سرمایه برای رونق بخش‌های توریسم، در نظر نگرفتن تسهیلات ویژه در ایام نوروز برای بازدید از امکان تاریخی و جاذبه‌های طبیعی موجب شده تا آن طور که باید از قابلیت‌های گردشگری این استان استفاده نشود.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: شاید برای کسانی که با جغرافیای استان آشنایی کامل ندارند، دعوت به دیدن کوههای با قله‌های پوشیده از برف ایذه، دامنه‌های سرسبز اطراف این شهر، نرگس زارهای وسیع بهبهان و دشت‌های لاله‌های واژگون رنگارنگ لالی و مسجدسلیمان، غریب به نظر آید اما واقعیت آنکه این‌ها تنها گوشه کوچکی از زیبایی‌های استان خوزستان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد