سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

مسوول کمیته ورزش‌های هوایی خوزستان:
این رشته در استان ناشناخته است
اولین گام برای توسعه ورزش‌های هوایی پرورش مربی است

ورزشی  6/1/1391  10:20:50
911-481-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مسوول کمیته ورزش‌های هوایی خوزستان گفت: این رشته ورزشی تاکنون به صورت فراگیر در استان فعالیت نشده است و قبلا فعالیت‌های محدودی بوده که زیر نظر انجمن‌های ورزشی صورت نگرفته‌اند.

بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: افرادی به صورت پراکنده دوره‌هایی برگزار کرده‌اند و یا دوره‌هایی برگزار شده است ولی ساختار و شکل مشخصی نداشته است. در سال 91 با تشکیل ساختار کمیته ورزش‌های هوایی، تصمیم داریم به این فعالیت‌ها از نظر آموزشی و برگزاری دوره‌های تخصصی در استان شکل دهیم. البته باید پتانسیل‌ها و استعدادهای استان هم شناسایی شود.

وی تصریح‌کرد: فعالیت‌هایی که قبل از حضور من در این کمیته انجام شده است، به این شکل و با تفکر جدیدی که پس از تبدیل سازمان تربیت‌بدنی به وزارت ورزش حاکم شد، صورت نگرفته بود. پس از تشکیل وزارت ورزش یکسری رویکردهای دیگر نسبت به این رشته به وجود آمد و قرار است با مدیریت جدیدی کار کنیم و برنامه‌ریزی‌ها تاحدودی متفاوت است.

مسوول کمیته ورزش‌های هوایی خوزستان افزود: در سال 90 برای اولین بار مسابقات کشوری در این رشته انجام شد و اعضای تیم‌ملی نیز مشخص شدند. وظیفه استان‌ها نیز قطعا متفاوت می‌شود چون قبلا مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم‌ملی وجود نداشت. پس از شکل‌گیری ساختار انجمن و برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها، باید مسابقاتی در استان برگزار و به رقابت‌های کشوری تیم اعزام کنیم ولی رسیدن به این مرحله تاحدودی زمان می‌برد.

وی درمورد استقبال مردم از این رشته گفت: این رشته هیجان دارد و نسبتا جذاب است ولی تبلیغات کمتر انجام شده است. این رشته، ورزش پرهزینه‌ای است و نهادها باید همکاری کنند. علاقه وجود دارد ولی شرکت در این دوره‌ها و اهمیت و پرداختن به این رشته کمتر بوده است. هدف ما این است که تبلیغات را بیشتر و سعی کنیم امکانات نهادها و ارگان‌های مختلف را به سمت خود جذب کرده و از آن استفاده کنیم.

بوستانی درباره استعدادیابی و برنامه این کمیته در این زمینه گفت: طبعا تا جایی که شرایط ایجاب کند از رده‌های سنی پایین شروع می‌کنیم و به خصوص در رشته‌هایی که زیر نظر انجمن هستند، می‌توان در رده‌های سنی پایین‌تر فعالیت کرد. ما ابتدا باید سعی کنیم دوره‌های آموزشی برای مربیان داخل استان برگزار و یا این مربیان را برای آموزش به تهران اعزام کنیم. پس از تربیت این مربیان و انجام تبلیغات، می‌توانیم اقدام به استعدادیابی و آموزش کنیم.

وی درخصوص وضعیت شهرستان‌ها در این رشته ورزشی اظهارکرد: در برخی از شهرستان‌ها که دارای ارتفاعات هستند، مانند ایذه یکسری فعالیت‌ها انجام شده ولی حتما باید زیر نظر کمیته ورزش‌های هوایی قرار بگیرند و قرار نیست دیگر کسی فعالیتی به صورت گسسته و جدا انجام دهد.

مسوول کمیته ورزش‌های هوایی در مقایسه خوزستان نسبت به سایر استان‌ها گفت: نسبت به خیلی از استان‌ها مانند تهران، همدان، کرمان و اصفهان عقب‌تر هستیم. در استان ما عملا این رشته ناشناخته است.

وی درمورد امکانات سخت‌افزاری خوزستان در این رشته ورزشی گفت: برخی رشته‌ها امکانات تخصصی نیاز دارند و باید از نهادهای نظامی کمک بگیریم. رییس جدید هیات انجمن‌های ورزشی استان تلاش می‌کند امکانات سخت‌افزاری را برای بیشتر رشته‌ها فراهم کند. ما نیز امیدواریم و یک عزم راسخی در استان وجود دارد که امکانات سخت‌افزاری فراهم شود.

بوستانی درباره فعالیت بانوان در این رشته عنوان‌کرد: قطعا در این زمینه برنامه داریم. برای بانوان نیز باید بخشی را در نظر بگیریم چون این بخش در ساختار انجمن وجود دارد. اولین گام پرورش مربی در هر دو بخش آقایان و بانوان است. وقتی مربی بومی و در اختیار ما باشد، در دو بخش بانوان و آقایان به یک اندازه موثر است و فعالیت آن‌ها حتی می‌تواند به صورت اشتراکی نیز باشد.

وی درمورد برنامه‌های این کمیته برای رشد این رشته در سال جدید گفت: شناخت پتانسیل‌ها و استعدادهای استان، تشکیل ساختار کمیته ورزش‌های هوایی، آموزش و تبلیغات برنامه‌های ما برای سال 91 است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد