سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

پایان موج نخست سفرهای نوروزی؛
رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد:
15 کشته و 32 مجروح در جاده‌های استان
خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عامل تصادفات بوده است

اجتماعی  5/1/1391  09:30:51
911-1314-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از 25 اسفندماه تا روز گذشته 15 نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند و 32 نفر نیز مجروح شده‌اند.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_اظهار کرد: با توجه به پایان هفته نخست تعطیلات نوروزی، روز گذشته شاهد ترافیک سنگین در بیشتر محورهای استان خوزستان بودیم و از امروز هم موج دوم سفرهای نوروزی آغاز می‌شود؛ روز گذشته محورهای ورودی و خروجی استان و همچنین مسیرهایی مانند حدفاصل اندیمشک_پل زال، ماهشهر به هندیجان و دیلم و بالعکس، اهواز به خرمشهر و مسیر آبادان به ماهشهر و بالعکس بسیار پرترافیک بودند و انتظار می‌رود با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی از امروز شاهد افزایش ترافیک در این محورها باشیم.

وی با بیان این‌که میزان ترافیک ورودی به استان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است، افزود: از تاریخ 25 اسفندماه تا روز گذشته 15 نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که البته این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 نفر کاهش داشته است. 32 نفر هم بر اثر تصادفات مجروح شده‌اند که نسبت به سال قبل 68 نفر کاهش داشته است.

قدرتی با اشاره به این‌که علی‌رغم افزایش 15 درصدی ترافیک در جاده‌های استان، میزان حوادث رانندگی در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین عامل وقوع حوادث در جاده‌های استان بوده است؛ این موضوع یک عامل انسانی است و پلیس نمی‌تواند در این زمینه اقدامی انجام دهند، در نتیجه به رانندگان توصیه می‌شود زمانی که احساس خستگی کردند، از ادامه رانندگی خودداری کنند. همچنین پس از مصرف برخی داروهای خواب‌آور و غذاهای چرب که موجب خواب‌آلودگی می‌شوند، راننده باید استراحت کند و تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه خوزستان خاطرنشان کرد: سرعت غیرمجاز هم عامل دوم در وقوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان است، به همین دلیل از رانندگانی که قصد دارند در هفته دوم تعطیلات به سفر بروند تقاضا می‌شود با صبر و حوصله رانندگی کنند و پیش از حرکت همه کارهای مورد نیاز را انجام دهند تا هنگام رانندگی تمرکز داشته باشند.

وی تاکید کرد: بسیاری از افرادی که در هفته نخست تعطیلات بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های استان کشته و یا مجروح شدند، از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌ بودند؛ به رانندگان و سرنشینان خودروها توصیه می‌شود حتما کمربند ایمنی را ببندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد