سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر

چالنگی:ویدئو قتل«ندا آقاسلطان»ساختگی بود*سند 

 

آیا دلیل واقعی تعلیق و سپس برکناری من از صدای آمریکا این نیست که من در جریان جنبش سبز در ایران به مسئولان وقت در بخش فارسی صدای آمریکا اعتراض کردم چرا اجازه نمی‌دهید ویدئوی قتل «ندا» در تهران را که به دست ما رسیده پخش کنیم؟ پاسخی که به من داده شد این بود که این ویدئو ساختگی است.


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل سایت رادیو کوچه، جمشید چالنگی از مجریان با سابق شبکه صدای آمریکا که چندی است از این شبکه اخراج شده، با انتشار بیانیه ای به "دلایل اخراج خود از صدای آمریکا" پرداخته است.
در بیانیه چالنگی آمده است، سرانجام پس از 5 ماه که از تعلیق من گذشت حکم «توقف هم‌کاری» یا برکناری من از صدای آمریکا به دست من رسید. ‌در این مدت اما همواره این پرسش برای من مطرح بوده است که آیا دلیل واقعی تعلیق و برکناری من از صدای آمریکا این نیست که من از رئیس وقت بخش فارسی صدای آمریکا‌، آقای رامین عسگرد و مسئولان دیگر پرسیدم «چرا برنامه‌های تلویزیونی صدای آمریکا از جمله «تفسیر خبر» را برای ارزیابی به آقای «هومن مجد» مترجم رسمی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی که به نوشته خودش مشاور او و محمد خاتمی نیز بوده و هست، داده‌اید؟»
آیا دلیل تعلیق و سپس برکناری من از صدای آمریکا این نیست که در برابر اعضای «بی. بی. جی» (BBG)به ریاست آقای "والتر آیزاکسون" من مشکلات موجود در بخش فارسی صدای آمریکا و سوء مدیریت‌ از جمله تبعیض و فساد اداری در این بخش را تشریح و وضعیت موجود در بخش فارسی را به وضعیت در ادارات شوروی سابق تشبیه کردم؟
آیا به خاطر این نیست که در دیدار با آقای «اندرس ویمبوش» از مسئولان بی.‌بی.‌جی که مسئول رفع مشکلات بخش فارسی صدای آمریکا شده بود، هم‌سویی خط مشی برنامه‌های بخش فارسی صدای آمریکا را در موارد بسیار با تبلیغات حتی ضد آمریکایی جمهوری اسلامی بر شمردم‌؟
چالنگی در بخشی از بیانیه خود یکی از دلایل برکناری خود را درخواست وی برای پخش ویدئوی قتل "ندای آقا سلطان" دانسته و می نویسد: پرسیده‌ام آیا دلیل واقعی تعلیق و سپس برکناری من از صدای آمریکا این نیست که من در جریان جنبش سبز در ایران به مسئولان وقت در بخش فارسی صدای آمریکا اعتراض کردم چرا اجازه نمی‌دهید ویدئوی قتل «ندا» در تهران را که به دست ما رسیده پخش کنیم؟ پاسخی که به من داده شد این بود که این ویدئو ساختگی است. صدای آمریکا این ویدئو را با تاخیر بسیار و پس از آن‌که شبکه‌های تلویزیونی دیگر بارها و بارها پخش کردند‌، منتشر ساخت.»
وی افزود: «آیا به خاطر این من سرا‌نجام از صدای آمریکا کنار گذاشته نشدم که عملکرد بخش فارسی آن‌را در بازتاب خبرهای آن عاشورای خونین(!) [عاشورا سال 88 و حمله طرفداران میر حسین موسوی به عزاداران سید شهدا حرمت شکنی روز عاشورا...] ایران در جریان جنبش سبز و نیز درگذشت آیت‌الله منتظری و پی‌آمد‌های آن غیر‌حرفه‌ای خوانده و مورد انتقاد قرار دادم؟
وی در پایان بیانیه خود می نویسد: «پرسش‌های‌ مشابه من در این زمینه بسیار است از جمله این‌که آیا سر‌انجام من مورد انتقام‌جویی کسانی در صدای آمریکا قرار نگرفته‌ام که نمی‌خواهند‌ این رسانه مهم که با هزینه مردم آمریکا اداره می‌شود در جهت هد‌ف‌های اصلی و اساسی خود عمل کند؟ یافتن پاسخ روشن برای پرسش‌های خود را وظیفه دادگاهی می‌دانم که در آینده به شکایت من در این زمینه رسیدگی خواهد کرد.»
گفتنی است به نظر می آید این هیاهو و فرافکنی از سوی چالنگی نه به خاطر ادعاهای او بلکه به خاطر افشاگری در مورد باند مخوفی است که او در بخش فارسی صدای آمریکا تشکیل داده بود. باندی که از بانوان صدای آمریکا مانند نگار محمدی با قول پیشرفت حرفه ای سوء استفاده می نمود.

اطلاع از آخرین اخبار سیاسی ماهواره فقط با یک کلیک در جام نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد