سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوشتر

فارس گزارش می‌دهد
گردشگران سر در گم میان آثار تاریخی

خبرگزاری فارس: گردشگران سر در گم میان آثار تاریخی در مهد مهندسی آب جهان هستند؛ راهنمای گردشگری در کار نیست.

خبرگزاری فارس: گردشگران سر در گم میان آثار تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر گردشگرانی که در سال‌جاری تعدادشان بسیار کمتر از سال گذشته است برای بازدید از آثار تاریخی شهرستان شوشتر میان آثار سر در گم شده‌اند و کسی حتی برای معرفی آثار و راهنمایی گردشگران وجود ندارد.

* راهنمای گردشگر وجود ندارد

یکی از گردشگران استان البرز در این باره می‌گوید: تنها در آبشارهای شوشتر چند راهنمایی گردشگر وجود دارد که به مردم خدمات می‌دهند و در دیگر آثار تاریخی به ویژه بند میزان و قلعه سلاسل خبری از راهنمای گردشگر نیست.

صدیقه روشنی تأکید می‌کند: در کنار اثر تاریخی مانند قلعه سلاسل که از آثار تاریخی قدیمی ایران به شمار می‌آید حتی یک سرویس بهداشتی وجود ندارد و هیچ خدماتی برای گردشگران در شوشتر فراهم نشده است.

وی با گلایه از نبود راهنمای گردشگر در این شهر تاریخی می‌افزاید: حتی در پرسیدن آدرس در سطح شهر دچار مشکل شده‌ایم و نمی‌توانیم اثر تاریخی مورد نظر خود را پیدا کنیم.

روشنی خاطر نشان می‌کند: بنرهای خوش‌آمدگویی از طرف شهرداری شوشتر در سطح شهر شوشتر به وفور وجود دارد ولی معرفی آثار و یا چند عکس تاریخی از آثار تاریخی برای گرفتن عکس یادگاری در سطح شهر شوشتر وجود ندارد.

آنچه در شرایط کنونی حایز اهمیت است آن است که گردشگران برای پیدا کردن آثار تاریخی شوشتر در سطح شهر دچار سر در گمی هستند و حتی در آثار تاریخی نیز باید از مناظر عکس تهیه شود و هیچ تابلوی معرفی اثری برای گردشگران وجود ندارد.

* آثاری که تنها ویران شده‌اند

یکی از گردشگران استان همدان هم می‌گوید: دو سال پیش برای بازدید از آثار تاریخی شوشتر به این شهر سفر کردم ولی اوضاع آثار تاریخی در این شهرستان بسیار بدتر از سال‌های گذشته شده است.

محمد احمدی می‌افزاید: آثار تاریخی در شوشتر در جهان بی‌نظیر است ولی در این استان هیچ توجهی به این آثار نشده است و این مشکل را باید به نحوی برطرف کرد.

وی می‌گوید: آثار تاریخی به نوعی سند هویتی ما ایرانیان هستند و باید در راستای حفظ این اسناد تاریخی تلاش کرد نه اینکه این آثار را در اوج محرومیت به عنوان ویرانه حفاظت کرد.

احمدی تأکید می‌کند: در شرایط کنونی نمی‌توان از منظره پل گرگر عکس تهیه کرد زیرا این پل تاریخی مسدود شده و این انسداد بسیار نازیبا انجام شده است.

پل تاریخی گرگر شوشتر به دلیل فرو ریختن بخشی از آن بیش از دو سال است که مسدود شده است که هنوز برای مرمت این پل تاریخی هیچ روزنه امیدی وجود ندارد.

* وعده‌هایی که محقق نشد

در هفته‌های گذشته وعده‌های زیادی برای آغاز به کار مرمت پل گرگر در رسانه‌ها منتشر شد ولی متأسفانه در این باره هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

در روزهای پایانی سال 90 جلسه‌ای برای ستاد نوروزی در سطح شهرستان شوشتر برگزار شد که از مصوبات آن تنها تعدادی آن هم بسیار محدود اجرا شده است.

آنچه مسلم است گردشگران در شرایط کنونی با اوضاعی نامناسب در آثار تاریخی مواجه هستند و نبود راهنما و حتی سرویس بهداشتی در آثار تاریخی مانند بند میزان و قلعه سلاسل شرایط را برای آنها دشوار کرده است.

خبرنگار ما بعد از تلاش‌های فراوان برای کسب اطلاع از مسئولان مرتبط با این موضوع هنوز موفق به گفت‌وگو با هیچ یک از آنان نشده است.

===============

گزارش از: مجتبی نارنج‌پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد