سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حاشیه های بازی پرسپولیس با الشباب

پرسپولیس، الشباب را در هم کوبید/  

جشن 80 هزارنفری در آزادی/
حاشیه‌های جالب بازی

2 فروردین 1391 ساعت 19:32

تیم فوتبال پرسپولیس الشباب امارات را درهم کوبید و به صدر جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.


به گزارش جهان، در روز دوم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه D، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی میزبان الشباب امارات بود و در پایان توانست با نتیجه پرگل 6 بر یک حریفش را بدرقه کند. د ر ترکیب پرسپولیس آسمیر آودوکیچ، شیث رضایی، محمد نصرتی، مهرداد پولادی، حمیدرضا علی عسگر، سامان آقازمانی، محمد نوری، علی کریمی، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی و ایمون زاید حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، در نیمه نخست این بازی که با استقبال قابل توجه هواداران پرسپولیس روبرو شده بود، سرخپوشان پایتخت بازی را هجومی آغاز کردند و در همان ثانیه 35 بازی می توانستند نخستین گل خود را به ثمر برسانند اما ضربه ناگهانی محمد نوری به تیر دروازه برخورد کرد.

در ادامه شاگردان دنیزلی که توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتند از سمت راست دروازه تیم اماراتی صاحب یک ضربه آزاد شدند. مهرداد پولادی در دقیقه 7 این توپ را روی دروازه ارسال کرد که دفع ناقص مدافعان تیم سبزپوش توپ را درست جلوی پای ایمون زاید قرار داد که او با یک بغل پا که البته با برخورد به مدافع حریف کمی تغییر مسیر داد گل نخست پرسپولیس را به ثمر رساند تا ورزشگاه خیلی زود غرق در شادی شود.

5 دقیقه بعد سامان آقازمانی که در این بازی بازهم از سوی دنیزلی به مازیار زارع ترجیح داده شده شوتی را روانه دروزاه کرد که سنگربان تیم اماراتی به خوبی توپ او را مهار کرد.

در دقیقه 19 سرخپوشان که همچنان توپ و میدان را در اختیار داشتند بار دیگر در آستانه گلزنی قرار گرفتند اما پاس زیبای عمقی محمد نوری در حالی که زاید را در موقعیت تک به تک قرار داده بود، پس از عبور از دروازه بان الشباب و مهاجم پرسپولیس با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا آه از نهاد هواداران بلند شود.

در دقیقه 26، اماراتی ها که تازه خود را در ورزشگاه آزادی پیدا کرده بودند، از سمت راست زمین خود به سمت دروازه پرسپولیس نزدیک شدند و پاس رو به بیرون هافبک این تیم با ضربه خطرناک ویانوا همراه شد که شوت این بازیکن پس از برخورد به تیر دروازه به زمین بازگشت. 4 دقیقه بعد عادل، هافبک الامارات شوتی سنگین را روانه دروازه آودوکیچ کرد که توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 32، اشتباه نصرتی باعث شد مهاجمان الشباب در موقعیتی بسیار خوب پشت محوطه جریمه سرخپوشان صاحب توپ شوند اما هوشیاری شیث رضایی فرصت را از اماراتی ها گرفت.

سه دقیقه بعد ایمون زاید یک پاس عمقی را برای کاظمیان فرستاد که مهاجم 31 ساله پرسپولیس با بی دقتی توپ را به پای دروزاه بان الشباب کوبید تا این موقعیت هم از دست برود. در دقیقه 42 ضربه ولید بازیکن الشباب با اشتباه آودوکیچ مقابل پای مهاجم دیگر این تیم قرار گرفت اما این توپ به کرنر رفت. *** نیمه دوم

پرسپولیس نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد و حرکت تند و تیز غلامرضا رضایی با پاس به علی عسگر همراه شد که او با یک بغل پا سعی داشت زاید را صاحب توپ کند. مدافع الشباب این توپ را دفع کرد اما علی عسگر بازهم صاحب توپ شد و بازهم به زاید پاس داد که این بار مهاجم ایرلندی پرسپولیس با ضربه ای تکنیکی و به زیبایی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه 53 غلامرضا رضایی بازهم پس از یک توپ گیری خوب به سمت دروازه حریف فرار کرد و با دیدی خوب زاید را در موقعیت تک به تک قرار داد و او با استفاده از جلو آمدن دروازه بان حریف بار دیگر گلزنی کرد تا برای دومین بار پس از بازی استقلال، برای پرسپولیس هت تریک کند.

دو دقیقه بعد الشباب که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت با نفرات زیاد به سمت دروازه نماینده ایران حمله کرد که داور درگیری میان محمد نصرتی و مهاجم حریف را پنالتی تشخیص داد. داسیلوا با یک ضربه چیپ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به دو گل برسد.

پرسپولیسی ها اما دست بردار نبودند. در دقیقه 57 حرکت رو به جلوی محمد نوری و پاس زیبای او این بار غلامرضا رضایی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او هم با تیزهوشی توپ را از بالای دست دروازه بان حریف به درون دروازه فرستاد تا گل چهارم هم به ثمر برسد.

ورزشگاه آزادی که پس از مدتها نزدیک به 80 هزار تماشاگر را در خود می دید، با بازی رو به جلوی شاگردان دنیزلی و حمایت شدید هواداران جو خاصی را تجربه می کرد. سرمربی ترک تبار پرسپولیس امیرحسین فشنگچی را به جای جواد کاظمیان به میدان فرستاد و او هم یک دقیقه بعد از ورودش به زمین یک پنالتی را برای تیمش گرفت. علی کریمی که بعد از پنالتی زیبای چیپ مقابل الهلال، یک پنالتی را مقابل مس کرمان از دست داده بود، پشت این توپ قرار گرفت و با فریب دادن دروازه بان تیم اماراتی گل پنجم تیمش را به ثمر رساند. کریمی که پس از این گل مصدوم شده بود در دقیقه 74 جای خود را به مهدی مهدوی کیا داد و مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت.

پاس زیبای شیث رضایی در دقیقه 87، فشنگچی را در موقعیت تک به تک قرار داد و او هم با فرصت طلبی گل ششم پرسپولیس را به ثمر رساند تا هواداران این تیم با خوشحالی زاید الوصف ادامه تعطیلات خود را در نوروز سپری کنند.

پرسپولیس با سه امتیاز این بازی تعداد امتیازهای خود را در گروه D به عدد 4 رساند تا به صدر جدول راه یابد. الهلال و الغرافه که در دیگر بازی این گروه به مصاف هم رفته اند باید با اختلافی بیش از 5 گل حریف خود را ببرند تا جای پرسپولیس را در صدر بگیرند.

برگزاری این بازی در تعطیلات نوروزی باعث شده بود هواداران با تعداد بیشتری در ورزشگاه حاضر شوند. استقبال نزدیک به 80 هزار نفری تماشاگران از این دیدار مطمئنا سبب می شود پرسپولیس رکورد پرتماشاگرترین دیدار فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در پایان هفته دوم از آن خود کند.

حاشیه های بازی

به گزارش ورزش 3، هواداران پرسپولیس مصطفی دنیزلی را قبل از شروع مسابقه به شدت تشویق کردند.
*عابدزاده، افشین پیروانی، پژمان جمشیدی، بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر و کی‌روش به همراه کلیه اعضای کادرفنی تیم ملی در جایگاه ویژه حضور دارند.
* هواداران پرسپولیس بارها سرود قهرمانی سر دادند.

بازوبند مشکی بر دستان پرسپولیسی‌ها

*بازیکنان پرسپولیس به دلیل درگذشت پدر محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه بازوبند مشکی بر دستان خود بسته اند.

*در همان ابتدای مسابقه ناظر AFC به نیمکت الشباب ایراد وارد کرد.
*مسئولان سفارت امارات در جایگاه ویژه حضور دارشتند.
* تماشاگران حاضر در ورزشگاه شعار " خلیج فارس ایران" را طنین انداز کردند.
* وقتی یکی از توپ های تیم الشباب به تیرک دروازه برخورد کرد اعضای تیم الشباب به گمان گل شدن این توپ خوشحالی کردند اما متوجه شدند که توپ گل نشده است.

کریمی بر سر کاظمیان فریاد کشید

* پس از آنکه جواد کاظمیان در نیمه اول دوموقعیت نزدیک به گل را از دست داد، علی کریمی بر سر او فریاد کشید و خواهان از خودگذشتگی این بازیکن شد.

* ایمون زاید که در دیدار برابر استقلال زننده هر سه گل تیم فوتبال پرسپولیس بود، پس از زدن سومین گل به تیم الشباب به شدت مورد تشویق تماشاگران پرسپولیس قرار گرفت.

* در بین دو نیمه سرودی از سوی باشگاه پرسپولیس پخش شد که مورد استقبال شدید تماشاگران قرار گرفت و آنهایی دقایقی با این سرود به شادی پرداختند.

* مهدی مهدوی کیا که در این دیدار جزو بازیکنان ذخیره پرسپولیس بود در بین دو نیمه به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.

* تماشاگران پرسپولیس در نیمه دوم دقایقی را به تشویق ایران پرداختند. آنها پس از گل چهارم پرسپولیس به شادی زاید الوصفی پرداختند.

* علی کریمی هنگام زدن ضربه پنالتی به شدت از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد. کریمی این ضربه پنالتی را به گل پنجم پرسپولیس تبدیل کرد.

تشویق استیلی

هواداران پرسپولیس پس از گل ششم این تیم به الشباب به یاد دربی سال ۵۲ شعار" استقلال- الشباب پیوندتان مبارک" را سر دادند.
* حمید استیلی برای دقایقی توسط هواداران پرسپولیس تشویق شد.
* علی کریمی، کاپیتان پرسپولیس پس از تعویض از سوی هواداران تشویق شد.
* مصطفی دنیزلی از سوی هواداران پرسپولیس به شدت تشویق شدند.
* مسئولان باشگاه الشباب به شدت از شکست ۶ بر یک مقابل پرسپولیس ناراحت بودند.

آهنگ کردی در ورزشگاه

* بازیکنان پرسپولیس برای تشکر از هواداران به سمت آنها رفتند.
*یک تماشاگر از کردستان عراق به همراه پدر خود در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده بود تا پرسپولیس را تشویق کند. در پایان بازی بلندگوی این ورزشگاه وی را معرفی کرد و برای او دست زدند و آهنگ کردی هم در ورزشگاه طنین انداز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد