سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان شناخته شدند / رییس دادگستری خوزستان : جامعه نمی تواند بپذیرد که مطبوعات حذف شوند

شوشان : دکتر خدابخش کرمی ، حجت السلام قاضی مرعشی ، مهندس عباس هلاکویی ، دکتر عبدالمجید حیاتی ، مهندس غلامرضا انباردار ، سیدحسن موسوی کربلایی ، محمدحسین حق منش ، لفته منصوری ، محمدعلی شوشتری ، وحیدترابی زاده ، محمودبازرگان ، مهدی جواهریان ، علی بهرام زاده و محمدرضاایزدی برای دو سال دیگر انتخاب شدند.

به گزارش شوشان ،  در مراسمی که بمنظورمعارفه اعضاء هیات منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان تشکیل شد ، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حضور هیات منصفه در مسیر صیانت از حقوق عمومی و شهروندی و امنیت گفت : بدون تردید حضور هیات منصفه در مسیر صیانت از حقوق عمومی و شهروندی و امنیت ، غیر قابل انکار است و اگر به نتیجه رسیدیم که هیات منصفه را حذف کنیم باید منتظر ایجاد استبداد در جامعه باشیم و در واقع حذف آن آلارمی برای استبدادی شدن جامعه است .

به گزارش شوشان ، محمد باقر الفت افزود : اعضاء هیات منصفه در محاکمات باید مجهز به دید و دقت کافی باشند وضمن رعایت حقوق شهروندی آگاهی خودرا در حوزه حقوق و سیاست در امور داخلی و بین المللی نسبت به شهروندان بالا ببرند و باید تلاش کرد که سطح آموزش ارتقاء پیدا کرده و به روزشود و از محاکمات غیر عادلانه جلو گیری کند .

 رئیس کل دادگستری استان در خصوص جایگاه مطبوعات یادآورشد : جامعه نمی تواند بپذیرد که مطبوعات حذف شوند زیرا این درخت تنومند که نتیجه صدها سال تجربه است نمی تواند حذف شود کما اینکه باوجود رایانه ،  کتاب کنار گذاشته نشده است وآن حسی که کتاب ایجاد می کند و موجب آرامش انسان می شود این حس نه در کشور ما بلکه در کل جهان نتوانسته با وجود رایانه از بین برود. این موضوع در خصوص مطبوعات هم صدق می کند .

قبل از رئیس کل دادگستری استان ، دبیر هیات منصفه گزارشی از عملکرد این هیات در دوسال گذشته ارائه نمود و گفت : طی دو سال گذشته دوازده پرونده در جلسات دادگاه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ده پرونده به رای نهایی هیات منصفه منجر و دو پرونده به علت نیاز به تحقیق بیشتر به جلسات بعدی موکول شد .

محمد رضا ایزدی در ادامه افزود : نکته بارزی که در این دوره نسبت به دوره های قبل داشتیم این بود که هیچ یک از جلسات دادگاه به علت به حد نصاب نرسیدن اعضاء هیات منصفه ، به تعویق نیافتاد .

دبیر هیات منصفه در انتها ضمن تقدیر و تشکراز کلیه اعضاء هیات منصفه گفت : اعضاء هیات منصفه از افراد سرشناس ، متعهد و بعضا از مدیران ومسئولین استان و مسئولیت های مهمی دارند و علی رغم مشغله های متعدد ، درتمام جلسات دادگاه حاضر شدند و بنده به نوبه خود از کلیه این عزیزان که بدون هیچگونه انتظارات مادی به اصحاب رسانه وشهروندان ودر کل ، به  جامعه خدمت می کنند تشکر می نمایم .

لازم به ذکر است اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان با احکامی جداگانه ازطرف سراج نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضاء هیات منصفه سراسر کشور برای یک دوره دو ساله   92-  1390   تعیین که در بخشی از این احکام آمده است ، مستندا به ماده 36 قانون هیات منصفه مطبوعات و براساس مصوبه هیات منتخبین موضوع ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی  به مدت دوسال منصوب می شوید .اعضاء هیات منصفه عبارتند از : دکتر خدابخش کرمی -حجت السلام قاضی مرعشی - مهندس عباس هلاکویی -دکتر عبدالمجید حیاتی - مهندس غلامرضا انباردار -سیدحسن موسوی کربلایی - محمدحسین حق منش - لفته منصوری - محمدعلی شوشتری -وحیدترابی زاده - محمودبازرگان - مهدی جواهریان - علی بهرام زاده -محمدرضاایزدی .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد