سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

سردبیر مجله روسی در اهواز

شوشان : رجب صفر اف' سردبیرمجله روسی ' تجارت با ایران' و سه عضو هیات تحریریه این مجله، جمعه با هدف شناسایی ظرفیت های خوزستان و معرفی آن به مردم به ویژه تجار کشور خود در قالب گزارش های خبری وارد این استان شدند.

به گزارش ایرنا، مجله تجارت با ایران به شکل فصل نامه با شمارگان 10 هزار نسخه در روسیه چاپ و منتشر می شود و در هر نوبت به معرفی یکی از استان های کشورمان و بیان ظرفیت های تجاری آن می پردازد.

این مجله روسی ، تاکنون از چند استان از جمله اردبیل ، مازنداران و آذربایجان شرقی ویژه نامه های جداگانه ای ازظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی ان استان ها در حدود 100 صفحه به رشته تحریر درآورده بود.

هیات مجله اقتصادی یادشده در نخستین روز از حضور در خوزستان، در نشستی با حضور 'سعید ممبینی' مشاور استاندار خوزستان به بیان اهداف و برنامه های سفر خود پرداختند.

صاحب امتیاز و سردبیر فصل نامه تجارت با ایران در این خصوص اظهار داشت:در سفر پنج روزه ای هیات به خوزستان سعی خواهد شد به تمامی ظرفیت های این استان در بخش تجارت به ویژه بخش های کشاورزی، کارخانجات و شرکت های تولیدی، بنادر و غیره بررسی شود.

صفر اف افزود: به دنبال این هستیم که با تهیه گزارش های مطلوب و انعکاس آن در روسیه علاقمندان به ظرفیت های خوزستان را بیش از پیش با این استان آشنا کنیم.

وی گفت:روند تهیه گزارش های اقتصادی از سایر استان ها در ایران ادامه خواهد یافت.

صفر اف خوزستان را با وجود ظرفیت های خدادادی اش قلب ایران دانست و اقداماتی نظیر تحمیل جنگ هشت ساله را با هدف آسیب وارد کردن به ایران از ناحیه این استان مهم و استراتزیک دانست.

در این نشست 'بیژن ربیعی ' رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان با ارایه پیشنهاداتی، بر فراهم ساختن زمینه مشترک برای تبادل بیشتر اطلاعات با هدف ارتقای سطح تبادلات تجاری تاکید کرد.

ولادیمیر اونیش چنکو، ایگور سیمنوف و آیدا سابولیوا از اعضای مجله تجارت با ایران هستند که در سفر به خوزستان صفر اف را همراهی می کنند.

رجب صفر اف علاوه بر صاحب امتیازی و سردبیری مجله یادشده، مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه و رییس هیات تجارت ایران و آن کشور نیز محسوب می شود اما سفر کنونی وی ، جنبه رسانه ای دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد