سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

***تحریم سامسونگ در راهپیمایی 22بهمنجمع زیادی از راهپیمایان 22 بهمن در تهران با پخش تراکت‌هایی نسبت به اقدام اخیر شرکت سامسونگ علیه جمهوری اسلامی ایرن واکنش نشان دادند. بر روی این تراکت ها علاوه بر آرم شرکت سامسونگ در کنار آرم رژیم صهیونیستی، نوشته شده بود هموطنان از خرید کالاهای صهیونیستی خودداری کنند.
***چه کسی زاید را به پرسپولیس آورد با وجود آنکه چند روز از دربی پایتخت گذشته است اما هنوز خیلی ها می پرسند که ایمن زاید لیبیایی چگونه پرسپولیسی شد. زاید در حالی به پرسپولیس آمد که این تیم سرمربی نداشت و رویانیان نیز گفته است که جذب این یار خارجی محصول کمیته استعداد یابی تیمش است؛ کمیته ای که به نظر می رسد وجود خارجی ندارد!
آنچه این روزها از گوشه و کنار به گوش می رسد این است که رویانیان بنا به دلایل نامعلوم قصد ندارد نام واسطه ای که این بازیکن را به او معرفی کرده را مطرح کند!جالب اینکه رویانیان اخیرا گفته است افرادی چون پروین و خوردبین این بازیکن را تایید کرده اند در حالیکه هیچکدام این افراد قبل از حضور زاید در ایران شناختی از وی نداشتند.
***عیدانه ده‌نمکی
مسعود ده نمکی که حدود دوسال پیش سریال نوروزی "دارا و ندار" را برای شبکه تهران ساخت، امسال نیز مجموعه با عنوان احتمالی "راه ظهور" را کارگردانی می کند.این مجموعه نیز قرار است برای نوروز 91 ساخته شود. داستان این سریال درباره چند جوان است که در طول مسیری که برای زندگی خود انتخاب می کنند دچار تحول می شوند.
***مقرری قطری نویسندگان روسی
خبر گزاری رسمی سوریه 'سانا' به اسنادی دست یافته که در آن مشخص می شود، قطر ماهیانه هزاران دلار به نویسندگان ساکن روسیه جهت راه اندازی سایتی علیه نظام سوریه پرداخت می کند.
*** کودک آزاری مدرن درغرب!
مجری شبکه تصویر ایران با انتقاد از شرکت دادن کودکان غرب در جشنواره های ملکه زیبایی آن را نوعی کودک آزادی توصیف کرد!مجری شبکه تصویر ایران با انتقاد از وضعیت فرهنگی غرب به ویژه آمریکا که کودکان را در سرگرمی های جنسی! شرکت می دهند گفت: «دنیای سرگرمی یک دنیای عجیبی است چراکه هزار مشکل در آن وجود دارد، مگر یک بچه کوچک چقدر می تواند مانند یک زن بزرگ قدرت تصمیم گیری داشته باشد؟!»
***سنگ تمام رسانه حامی هاشمی رفسنجانی برای یار مشایی یکی از رسانه های حامی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای مشروح با وکیل یار نزدیک مشایی از "تأیید مدرک تحصیلی حجت‌الاسلام امیری‌فر توسط آیات عظام" خبر داد.سایت روزنامه فرهنگ آشتی در گفتگو با علی اصغر حسینی وکیل امیری‌فر -که تبدیل به تیتر یک این سایت شد- از قول وی نوشت: مدرک تحصیلی موکل اینجانب توسط شورای محترم مدیریت حوزه علمیه و با تأیید مراجع بزرگوار حضرات آیات فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی معادل با فوق‌لیسانس محاسبه گردیده است.

***حذف تاریخ جنگ از کتاب های درسی تارنمای آنتی وار با اشاره به اینکه 'کتاب های درسی کودکان افغان اخیرا بگونه ای طراحی شده که در آنها از چهار دهه جنگ در این کشور سخنی به میان نیامده است' نوشت: این برنامه درسی که توسط مشاوران آمریکایی تدوین شده، به سود جنایتکاران و افراطیانی است که در این دوره افغانستان را دچار وحشت کردند.
تارنمای آمریکایی 'آنتی وار' با نقل این خبر از روزنامه 'واشنگتن پست' افزود: در این کتاب ها که آمریکا بودجه آنها را تامین کرده است، از جنگ شوروی، مجاهدین، طالبان و یا حضور نظامی آمریکا سخنی به میان نیامده است زیرا رهبران افغان تاریخ این کشور را اختلاف برانگیز و مانعی برای ارتقای هویت ملی واحد در میان مردم افغانستان می دانند.

***وقتی فتنه‌گران به جان هم افتادندبرگزاری کنفرانس دو روزه ضد انقلاب خارج از کشور که به دعوت بنیاد اولاف پالمه در استهکلم سوئد و با هدف طرح توطئه های جدید علیه نظام جمهوری اسلامی و دخالت بیگانگان در سرنوشت مردم ایران تشکیل شده بود از همان آغاز با افتراق و شکست روبرو شد ، به طوری که سوال مجری صدای آمریکا از نوری زاده و سازگارا و پاسخ عجولانه و دستپاچه این دو ، وضعیت اسف بار این جماعت متوهم را بیش از پیش واضح و هویدا ساخت.
ماجرا از آن قرار بود که مجری صدای آمریکا در برنامه تفسیر خبر، با اشاره به برگزاری این کنفرانس دو روزه که تنها 50 شرکت کننده داشت، با طرح اعتراض طیف دیگر ضد انقلاب که این حرکت را اپوزیسیون سازی در خارج از کشور نام نهاده بودند و اعتقاد داشتند که بخشی از اپوزیسیون با هدف آلترناتیوسازی قصد دارد خود را نماینده اکثریت جامعه ( ضد انقلاب ) معرفی کند! از علت آن پرسید که نوری زاده و سازگارا با دستپاچگی علت را عدم توانایی دعوت بیشتر از ظرفیت 50 نفر به این کنفرانس ضد انقلابی مطرح کردند!از سویی حسن شریعتمداری دیگر ضد انقلاب فراری نیز با صدایی لرزان اینگونه پاسخ داد :" من فکر می کنم حساسیت اوضاع کنونی باعث شده هر گردهمایی ساده ای در فضای ذهنی ما ایرانیان خارج از کشور تبدیل به ساختن یک آلترناتیو شود! "آنچه که از این کنفرانس اندک 50 نفره بر ذهن متبادر شد آن بود که ضد انقلاب و فتنه گران و دشمنان منافع مردم عزیز کشورمان، حتی در تعدادی چنین اندک نیز به دلیل ناتوانی و ضعف جمعی و زیاده خواهی هایشان بر سر توهمات نداشته شان ، نه تنها به اتحادی دست نیافته اند بلکه بیشتر از پیش به جدایی و افتراق خود دامن زده اند

***ورود خبرنگاران ممنوع!
ظاهراً وزیر جهاد کشاورزی در جدیدترین اقدام به نگهبانی وزارت جهاد کشاورزی دستور داده است از ورود خبرنگاران به محوطه وزارت جهاد کشاورزی (ساختمان طالقانی) بدون هماهنگی قبلی با هر یک از معاونت‌ها یا قسمت‌های مربوط جلوگیری کنند. در حالی که صادق خلیلیان در حاشیه اجلاس منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام، مسکوت ماندن طرح انتزاع وظایف بازرگانی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی را ناشی از کم‌کاری خبرنگاران بخش کشاورزی دانست و در حضور رسانه‌‌ها به معاونان خود دستور داد تا نشست‌های خبری برگزار کنند، نه تنها خود غیبتی یکساله داشته، بلکه معاونان ‌ وزیر جهاد کشاورزی نیز به دلیل ترس از عزل شدن از سمت خود، از هرگونه مصاحبه خودداری کرده‌اند، البته در چند روزه ایام دهه فجر، برخی معاونان غیر‌کلیدی این وزارتخانه گزارش‌هایی را از عملکرد خود در سال جاری ارائه کرده‌اند، اما هنوز از نشست با خبری وزیر جهاد کشاورزی خبری نیست.

***صندوق های مشکوک امریکایی در بیروت
منابع امنیتی لبنان خبر دادند: صندوق های مشکوک مملو از مبالغ هنگفت دلار، اسلحه و گذرنامه‌های ویژه از طریق شرکت پست لبنان از کشور برزیل و آمریکا به فرودگاه لبنان وارد شده است. این منابع با اشاره به محتویات این صندوق ها اعلام کردند: این صندوق ها حامل اسلحه، مبالغ هنگفت پول، گذرنامه های ویژه و کارتهای اعتباری بانک مخصوص بازرگانان می باشد. منابع مذکور تأکید کردند: در این صندوق ها لیستی از اسامی اشخاص معروف و غیر معروف لبنانی دیده شده است. منابع امنیتی لبنان با فراخواندن برخی از این اشخاص، عده ای را دستگیر و عده دیگری آزاد کردند؛ گفته می‌شود یکی از این افراد به گروه های سلفی وابسته است.

***توهین شبکه من و تو به مادران ایرانی

شبکه من و تودریکی از برنامه هایش گفت: زنان ایرانی مازوخیست هستند! شبکه من و تو با توهین به بانوان ایرانی احساسات پاک مادرانه و ایثار و خانواده دوستی آنها را خود آزاری خواند و گفت : «بعضی خانم های ایرانی مازوخیست هستند یعنی خود آزار هستند، دوست دارند که اینقدر اذیت شوند که همه را راضی و خوشحال نگه دارند.»
***رابین هود شدن برای ورود به مجلس
شرکت در فعالیت های عمومی و رسیدگی به مشکلات مردم که از ماه های قبل توسط داوطلبان نمایندگی مجلس نهم آغاز شده است، این روزها در یکی از  شهرستانها به اوج خود رسیده است؛ به گونه ای که برخی مردم به این افراد لقب 'اسطوره های ایثار و فداکاری' داده اند. یکی از نامزدهای نمایندگی مجلس  که تخصص وی پزشکی است، به تازگی هر روز با هدف جلب نظر و رای مردم در حرکتی تبلیغی که او آن را 'برای رضای خدا' می نامد، اقدام به پذیرش و درمان رایگان بیماران مناطق شهری و روستایی این منطقه می کند. این نامزد انتخاباتی همچنین پا فراتر نهاده و در برخی موارد، بیماران را در داخل خانه خود پذیرش و درمان می کند. همچنین نامزد دیگری به شدت مشغول رصد امور اموات است و به محض اطلاع از فوت یکی از بندگان خدا، خود را به آنجا رسانده و به انجام رتق و فتق امور مربوطه، ازقبیل اقامه نماز میت، دعای تلقین، ریزه کاری های تدفین و ایراد سخنرانی و تجلیل از اموات و خاندان متوفی می پردازد. یکی دیگر از این افراد که استاد دانشگاهی معروف است، برای جلب رای مردم به ویژه قشر دانشگاهی و تحصیل کرده به معرفی تالیفات و توزیع آثار مکتوب خود در بین جوانان اقدام می کند.

***نبرد پیامکی برای تصاحب یک کرسی مجلس
سه داوطلب انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یکی از شهرهای شمال غرب کشور، برای تصاحب یک کرسی نمایندگی، این روزها بر شدت نبرد پیامکی خود افزوده اند.میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، فرصت مناسبی را برای نامزدهای انتخاباتی این حوزه انتخابیه فراهم ساخته تا با تبریک این ایام خود را در بین مردم معرفی و مطرح کنند.سه نفر از این داوطلبان با ارسال پیامک هایی به شهروندان، فرارسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) را تبریک گفته اند.ارسال این پیامک ها به گونه ای بود که حتی یکی از نامزدها به جای یکبار دو بار (یکی به فارسی و دیگری به زبان کردی) فرارسیدن این ایام را تبریک گفت.

 ***علت گرانی ها در ایران از زبان ماهواره ای ها
مدیر شبکه او آی پی ان با بیان اینکه در جامعه افراد سودجویی هستند که با احتکار باعث گرانی می شوند خطاب به آن ها گفت: «شما را به خدا این کار را نکنید و به مملکتتان رحم کنید!»مدیر شبکه او آی پی ان که در مورد پدیده گرانی در ایران صحبت می کرد گفت: «هرکجای دنیا اگر یک چیزی مثل سیب زمینی گران شود خیلی از مردم به خاطر گرانی اش آن را نمی خرند ولی در کشور ایران هرچیزی که گران می شود مردم بیشتر می خواهند آن را بخرند!»عبدشاه با بیان اینکه در جامعه افراد سودجویی هستند که با احتکارکردن باعث گرانی می شوند خطاب به آن ها گفت: «شما را به خدا این کار را نکنید و به مملکتتان رحم کنید!»

  ***مفاخر دزدی وهابیت!
کارشناس وهابی شبکه وصال به تازگی ادعا کرده که همه دانشمندان و شاعران طول تاریخ سنی بوده اند!
ملازاده مجری وهابی شبکه وصال ادعا کرد: «هر چه دانشمند و شاعر داشتیم همه سنی بودند.» وی افزود: «مولانا، حافظ، سعدی، رودکی، سنایی، نظامی، ابن سینا، رازی، عبید زاکانی، ابوریحان بیرونی، عطار نیشابوری، عمر خیام، ابوبکر محمد کرجی، راغب اصفهانی، بیهقی، فردوسی، طوسی، غزالی و ... و دیگران همگی سنی بودند.»البته پیش از این هم ملازاده، پیامبر اکرم (ص) را نیز وهابی خوانده بود و قبل از آن هم یک کارشناس شبکه مسیحی، حافظ و سعدی را مسیحی خوانده بود!

***منابع مالی تبلیغات نامزدهای حلقه انحرافی
یک منبع مطلع از منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای حلقه انحرافی پرده برداشت.این منبع مطلع تصریح کرد: هزینه‌های تبلیغاتی حلقه انحرافی را تاکنون سازمان م. ف تأمین می‌کرد که از این پس مقرر شده، فردی به نام آقای «د» که دربخش «م» فعالیت دارد، هزینه‌ها را تقبل نماید. پیش از این اخباری منتشر شد که نشان می‌داد این حلقه انحرافی برای هر نامزد مورد نظر خود در حوزه‌های انتخابیه هزینه‌های‌ تبلیغات انتخاباتی فراوانی در نظر گرفته تا به هر شیوه ممکن مهره‌های خود را برای خدمتگزاری! روانه خانه ملت نماید.

رای بده گوشی همراه بگیر! یکی از نامزدهای معروف نمایندگی مجلس در یک استان مرزی در غرب کشور برای جلب نظر افراد متنفذ و ‏دارای پایگاه جذب رای به هر نفر از آنان سیم کارت و گوشی تلفن همراه هدیه می دهد‏.این نامزد انتخابات و اطرافیان وی از توان اقتصادی و مالی بالایی برخوردار هستند و به این ترفند تبلیغاتی اکتفا ‏نکرده و وعده های دیگری نظیر اشتغال یک نفر در ازای تضمین 500 رای نیز مطرح کرده اند‎. ایرانسل به لندن می رود

*** تهدید شورای نگهبان توسط منحرفین مهره های جریان انحراف که به دلایل مختلف رد صلاحیت شده اند فشارهای زیادی را به شورای نگهبان وارد کرده و خواستار تائید صلاحیت خود شده اند.عمق انحراف مهره های این جریان زمانی آشکار می شود که یکی از مهره های جریان انحراف که از یکی از شهرستان های استان البرز کاندیدا شده و ردصلاحیت شده شورای نگهبان را تهدید کرده است که اگر تائید صلاحیت نشود منطقه را به آشوب خواهند کشاند.وی تصریح کرده برای این کار تا 500 میلیون هم که شده هزینه خواهد کرد.

*** چه می کند این استاندار؟
در پی عزل فرماندار کوهدشت و رییس ستاد انتخابات این شهردرکمتر از 16 روز مانده به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن عزل معاون فرماندار، توسط استاندار لرستان ،بیش از 20 هزار نفر در اعتراض به این تصمیم مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.
تجمع کنندگان که از طیف‌های مختلف مردم بودند،با حمل پلاکارد و سر دادن شعارهایی،دخالت مسوولان اجرایی در شکل گیری روند جهت دار در انتخابات این شهرستان را محکوم کردند.بنا بر این گزارش فرمانداران 2 شهرستان کوهدشت و نورآباد دلفان از توابع استان لرستان طی هفته گذشته در حالی از سمت خود عزل شدند که هرگونه تغییر مسوولان اجرایی در استانه انتخابات از سوی مقامات ارشد نظام به شدت نهی شده است. 

  ***آب آشامیدنی کشور آرسنیک دارد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: آلاینده های طبیعی در برخی مناطق کشور باعث شده آب آشامیدنی مردم آرسنیک داشته باشد. سلامت مردم در خطر است. وزارت صنایع به داد سلامت مردم برسد.علیرضا مصداقی نیا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: هم اکنون از دو دسته آلاینده در کشور و در برخی شهرهای بزرگ رنج می بریم. مثلاً آلاینده های طبیعی که در برخی استان ها آب آشامیدنی مردم را به آرسنیک آلوده کرده که اینها مربوط به معادن است که ما نمی توانیم خیلی برای رفع آن کاری انجام دهیم. تنها کاری که می توانیم بکنیم در جنبه های دیگر مانند پاکسازی است.

  ***اولین ساحل کولر دار در جهان

دبی که یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی به شمار می رود، در جدید ترین طرح خود اعلام کرده که قصد دارد اولین ساحل کولر دار در جهان را بسازد.گفته می شود هدف از ساخت این ساحل کولر دار، مقابله با گرما و درجه بالای حرارت به ویژه در فصل تابستان است تا گردشگرانی که قصد پیاده رویی در سواحل دبی را دارند، راحت باشند.بر اساس این طرح که قرار است زیر نظر شرکت "سان لاند امارات" و در آینده ای نزدیک آماده و اجرا شود، دیگر راه رفتن در سواحل دبی که در اواسط تابستان درجه حرارت آن به 50 درجه بالای صفر می رسد، نه تنها سخت نخواهند بود بلکه لذتبخش خواهد شد.

***نامه سرگشاده به خاتمی
به دنبال افشای جزئیاتی از مبالغ دریافتی یکی از سران اصلاحات از کشورهای عربی در رابطه با فتنه 88،‌و نیز افشای فیلم و عکس حضور عطاءالله مهاجرانی تئوری پرداز دولت خاتمی و وزیر ارشاد وی در دربار سعودی، «سید یاسر جبرائیلی»‌ نویسنده کتاب «سودای سکولاریسم» که به جریان شناسی سکولاریسم در ایران بر مبنای زندگی و کارنامه «سید محمد خاتمی» پرداخته است،‌ در نامه ای سرگشاده از خاتمی خواست تناقض ادعاهای «استبدادستیزی» سران اصلاحات و «سعودی ستایی» آنان را حداقل برای حامیانش حل کند.

***مشایی کاندیدایی از تهران
سعید مشایی از حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است .شعار وی توسعه پایداراقتصاد پایدار اشتغال پایدار است .هنوز از نسبت وی با اسفندیار رحیم مشایی خبری در دست نیست .

 ***هنگام قطع برق روزه نگیرید!
مشاور دیوان ملکی عربستان در فتوایی جدید اعلام کرد: در مناطقی که برق به صورت مکرر قطع می‏شود، روزه گرفتن لازم نیست! شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان در فتوایی که در روزنامه "الخلیج" چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.وی دلیل این فتوا را مشقت‏بار بودن روزه برای ساکنان این مناطق و گرمی بیش از حد هوا در روزهای تابستان ذکر کرده است.عبیکان توضیح نداد که آیا مسلمانان صدر اسلام هم می توانستند با مشقت بار توصیف کردن روزه، از زیر بار انجام این فریضه الهی شانه خالی کنند یا نه؟

 ***اجسام نورانی در آسمان هرمزگان

هر از چند گاهی، یک شی نورانی در منطقه ای از کشورمان رویت می شود که برای اهالی آن مناطق موضوعی جالب به شمار می رود به گونه ای که تا مدتها در بین مردم شایعات و روایات مختلفی از ان شنیده می شود.مردم حاجی آباد هرمزگان آخرین افرادی هستند که توانسته اند چنین چیزی را ببینند و درباره آن داستان تعریف کنند. این شی نورانی حوالی ساعت 22 جمعه شب در آسمان این منطقه مشاهده شده است.به گفته برخی از ساکنان این شهر که در 140 کیلومتری شمال بندرعباس واقع است، این شی پرنور در غرب آسمان این شهرستان به سمت استان فارس در فاصله پایین تر از ستارگان در حرکت بوده و اندازه این شی نورانی به یک توپ فوتبال نزدیک بود.با توجه به کوچکی این شی نورانی، امکان عکسبرداری از آن برای مردمی که آنرا دیده اند ممکن نبود اما بسیاری، تلاش کردند با دعوت دیگران به دیدن این وسیله عجیب، آنها را هم در تعجب خود شریک کنند.این شی که به صورت آرام آرام در غرب آسمان این منطقه در حرکت بود به مدت یک ساعت مشاهده و سپس در بین نور ستارگان محو شده است.

  *** سازمان بدون سرپرست!

در حالی که هفته ها از بازداشت رئیس یکی از بزرگترین سازمانهای دولتی ایران می گذرد هنوز سرپرستی برای آن تعیین نشده است .سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو) که با گردش صدها میلیارد تومانی و سهامداری شرکتها وکارخانه های مهمی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه ، مس و .... می باشد در بلاتکلیفی بسر می برد.این در حالی است که ایمیدرو دهها پروژه توسعه ای در دست داشته و بار بخش معادن وزارتخانه عظیم صنعت، معدن و تجارت را به دوش می کشد .هنوز مشخص نیست با چه هدفی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین سرپرست برای این سازمان تا زمان انتخاب رئیس جدید خودداری می کند . با این وجود شائبه حمایت همه جانبه وزیر از رئیس بازداشتی ایمیدرو در اذهان تقویت می شود .

 

ایرانسل به لندن می رود

ایرانسل با حمایت یک میلیاردی از تیمهای اعزامی به المپیک لندن حمایت می کند. بعد از شوک خبری ایرانسل به دلیل حمایت این اپراتور از لیگ برتر فوتبال و حاشیه های بعد از آن حضور اپراتورهای تلفن همراه بعنوان حامی برای عموم پذیرفتنی تر شد.مقوله ای که می تواند التیام بخش زخمهای مزمن ورزش آسیب دیده باشد و واقعا چه مرهمی موثرتر از پول! در همین راستا ایرانسل در ادامه حضور پررنگ خود در عرصه های مختلف فرهنگی و ورزشی امروز سومین قرارداد ورزشی خود را بست.

ضرب الاجل دولت برای فروش هما پس از ناموفق بودن عرضه سهام شرکت هواپیمایی ایران ایر در بورس، شنیده شده طی روزهای اخیر دستوری از سوی شورای عالی اداری به نیکزاد وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده که بر اساس آن، این وزارتخانه موظف است ظرف یک سال آینده نسبت به واگذاری شرکت هما و مرکز آموزش وابسته به این شرکت با کلیه نیروها، اموال، امکانات و تجهیزات از طریق سازوکارهای قانونی به بخش غیردولتی اقدام کند.
 

گروگانگیری در بنیاد شهید ایلام
ساعت 10 صبح دیروز یکشنبه 23 بهمن ماه یک مرد 25 ساله با یک قبضه سلاح برنو وارد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام شد و سه نفر را به گروگان گرفت.به گزارش «جمهوری اسلامی» بعد از آنکه این شخص، در محاصره کامل نیروی انتظامی قرار گرفت، سرانجام حدود ساعت 14 و 30 دقیقه خود را تسلیم کرد.وی علت این کار دفاع از ناموس عنوان کرد. چگونگی ماجرا توسط مسئولین مربوطه درحال بررسی است.
اقدام عجیب یک مدیرمحیط زیست

در حرکتی توجیه ناپذیر مسئولان باغ گیاهشناسی نوشهر اقدام به قطع شماری از درختان ارزشمند این باغ کردند.در حال حاضر قضیه احداث کمربندی توسط اداره بنادر و دریانوردی از طریق باغ گیاهشناسی نوشهر حل شده است اما این بار رئیس بخش گیاهشناسی این باغ در اقدامی عجیب تعدادی از درختان ارزشمند این باغ را قطع کرده است.این درختان که بالغ بر 20 اصله از گونه های با ارزشی مانند کریپتومریا، گل توری و سایر گونه ها هستند در روند تحقیقاتی این باغ نقش بسزایی دارند.

دلارهای تقلبی در بازار ایران
اخیرا با افزایش قیمت دلار در داخل کشور، دلارهای تقلبی به صورت گسترده در میان مردم توزیع شده است.
گفته می شود منشا اصلی چاپ و تولید این دلارهای تقلبی کردستان عراق بوده و از طریق مرز زمینی و به صورت قاچاق وارد کشور شده است. این دلارهای تقلبی با کیفیت بسیار بالایی در قطعات 100 دلاری و 50 دلاری چاپ شده‌اند که تشخیص تقلبی بودن آن بسیار مشکل است و تنها صرافی‌ها و کارشناسان بانک مرکزی امکان تشخیص تقلبی بودن این دلارها را دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد