سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

برگزاری سالگرد شهادت قاضی شریفی در اهواز

شوشان : با حضور امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان، مسوولان قضایی، امنیتی و اجرایی استان خوزستان و آحاد مردم، مراسم سومین سالگرد شهادت قاضی شهید حاج امرالله شریفی در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در این مراسم گفت: جایگاه شهدا بسیار جایگاه رفیعی است به ویژه شهدایی که در زمان صلح شهید می شوند، چرا که این عزیزان نشانه هایی هستند برای این که راه را گم نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین امینی اظهارکرد: شهید شریفی که بحق شایستگی نامشان را داشتند، با شهامت و شجاعت، پرونده بزرگ فساد زمین خواری را دنبال کردند و با این که خطر مرگ را احساس می کردند، در برابر مفسدان کم نیاوردند و نلغزیدند چون ایشان درس آموخته مکتب امام (ره) بودند.

وی ادامه داد: نگاه امام خمینی(ره) متوجه جان ها و اندیشه های ما بود و نوع بیانات و سیاق گفتمان ایشان به اندیشه ما برمی گردد. از همین روست که در کلام ایشان تکریم شخصیت جامعه و احترام به مردم موج می زند.

امینی گفت: رهبر کبیر انقلاب، دلسوز معیشت مردم بود اما عمل و سعی خود را بر مهندسی تحول انسانی جامعه گذاشت.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، اظهارکرد: ایشان ضمن ابراز سرور از پیشرفت های علمی کشور فرمودند که 14 سال از سند چشم انداز توسعه جلوتر هستیم اما مایه تاسف آن است که در بعد اخلاق، ایمان،کمال و تهذیب عقب مانده‌ایم.

امینی افزود: البته این بدان معنا نسیت که ما در بحران به سر می بریم بلکه به آنچه انتظار داشته ایم نرسیده ایم. این جوششی که امروز در این مراسم است و برای خون قاضی شهید موج می زند، حاکی از تربیت نفوس کارآمد از طریق مهندسی قرآنی است.

وی با مذمت دنیا طلبی، گفت: ابن خلدون پدر جامعه شناسی اسلامی، در تحلیل تاریخ اسلام فرمودند متاسفانه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)آنچنان غفلتی به وجود آمد که روحیه ایثارگری به روحیه سوداگری، تجارت و مطالبه گری تبدیل شد. برای همین است که دو سوم نهج البلاغه در این خصوص نگارش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین امینی تصریح کرد: قاضی شهید شریفی با این که می توانست ضمن حفظ جان خود با مفسدان دست دوستی بدهد، زیر بار این خفت نرفت و همانطور که در خانه ای 80 متری زندگی کرد و به گفته نزدیکان و دوستانشان، حقوق خود را ایثارگرانه با فقرا تقسیم می کرد، در راه اسلام و عدالت به شهادت رسید.

وی گفت: در این اوضاع که هجمه های مختلف دشمن، نظام اسلامی و جوانان ما را تهدید می کند به افرادی همچون قاضی شریفی، احمدی روشن و حاج حسن مقدم تهرانی نیاز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین امینی افزود: وقتی دادستان کشور را در معرض تهدید قرار می دهند، جای بسی ارج است که قضات دادگاه های ما با تهدیدهای متعدد دست و پنجه نرم می کنند و تن به ذلت نمی دهند. این شجاعت مثال زدنی است و جای تبریک دارد.

وی ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری استان خوزستان در برگزاری این مراسم، تصریح کرد: این مراسم باید هرسال برگزار شود تا یاد آن شهید در دل ها و اذهان مردم زنده بماند و ما نیز امیدواریم به زودی شاهد رسوایی قاتلین این شهید باشیم اما آنچه هدف ماست، تبیین آرمان های این شهید و معرفی ایشان به مردم داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد