سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

حواشی اولین نشست مطبوعانی مدیرکل میراث خوزستان/ برخورد نادرست با منتقدان / وعده هایی که عملی نشد

شوشان: روزنامه روزان در شماره امروز خود ضمن اشاره به اولین نشست مطبوعاتی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به حواشی آن نیز پرداخته و ضمن انتقاد از وعده های عملی نشده میراث فرهنگی در استان نوشت: خبرنگاران پس از درج اخبارها درخصوص میراث به جای ایجاد یک محیط آرام و نقد پذیر با برخوردی نادرست مواجه می شوند، چگونه انتظار همکاری رسانه ها را می طلبد؟

به گزارش شوشان ،  سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی که ادغام شده از سه زمان بود و در هر استانی بخصوص استان خوزستان که یکی از سه استان اول از نظر تعداد آثار ثبت جهانی است در نهایت با جابجایی سازمان جهاد کشاورزی به ساختمان جدیدش، در ساختمان اسبق این سازمان مستقر شدند تا برای اولین بار طعم خانه دار شدن را بچشند.

اولین نشست مطبوعاتی مدیرکل گردشگری با هدف اطلاع رسانی در خصوص پنجمین جشنواره راهنمایان گردشگری کشور امسال به میزبانی خوزستان خواهد بود که در ساختمان جدید برگزار شد. اتاق نشست که بسیار سرد بود و از سوی دیگر مدیرکل محترم به دلیل دیر آمدن بعضی خبرنگاران با حدود 40 دقیقه تاخیر در جلسه حاضر شد. پس از تبریک خبرنگاران به مناسبت ساختمان جدید، فرخی نژاد در رابطه با دغدغه ایجاد زیرساختهای فرهنگی در راستای ارتقای بینش ها در استان، لزوم همکاری همه بخش های فرهنگی استان در راستای معرفی استان و آرزوی تحقق وعده های داده شده در خصوص تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز این اداره در سال آینده مقدمه ای را بیان کرد. بحث جشنواره راهنمایان گردشگری بخش اصلی سخنان وی را شامل می شد که این رویداد را یک اتفاق مهم و بسیار با ارزش برای استان خواند و افزود: پنجمین دوره این جشن با اشعار “راهنمایان گردشگری، پلی میان فرهنگ ها” که برگرفته از شعار جهانی گردشگری “ توریست، پیوند دهنده فرهنگ ها” می باشد به وقوع خواهد پیوست. و دلیل انتخاب استان خوزستان تنوع و تعدد فرهنگ ها و اقوام و عشایر است.

پس از سخنان وی و خانم جهرمی، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خوزستان در رابطه با این جشنواره خبرنگاران به سئوالات خود از مدیرکل پرداختند که پس از هر سوال و پاسخ آن فرخی نژاد از آن ها می­خواست درباره برگزاری جشنواره سوال کنند؛ ولی همه ما می دانیم مشکلات میراث فرهنگی در استان روز به روز بیشتر می شود و از تخریب آثار باستانی به بهانه ترمیم آنها تا عملی نشدن وعده ها و کلنگ زنی10 هتل به دست معاون رئیس جمهور در استان که اجرایی نشد باید نام برد و امسال که استان خوزستان میزبان قریب به 500 نفر از راهنمایان گردشگری کشور خواهد بود بیشتر نمود خواهد یافت. از سمت دیگر با ثب جهانی شوش استان خوزستان از نظر تعداد میراث ثبت شده جهانی رتبه نخست را در کشور کسب خواهد کرد.

فرخی نژاد بازهم از رسانه هایی که مشکلات و چالش های مربوط به گردشگری استان را نقد می کنند انتقاد کرد که باید پرسید که اگر رسانه ای انتقاد و یا تحلیلی منتشر می کند آن اداره کل این فرصت را دارد که با ارسال جوابیه به ابهامات و سوالات مطرح شده پاسخ دهد که تاکنون شاهد آن نبوده ایم.

پیشنهاد دیگر ایشان قرار دادن یک ستون برای معرفی فرهنگ و میراث استان است که لازمه ایجاد آن تغییر نگرش مدیریت میراث در استان به مطبوعات و رسانه ها و تعامل بیشتر با آنهاست؛ چیزی که هنوز از آن فاصله دارد. میراث فرهنگی، میراث همه ایرانیهاست و متعلق به شخصی خاص و گروهی محدود نیست؛ ولی وقتی خبرهای رسیده در خصوص مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری در استان از تخریب ها و تعلل ها حکایت می کند و پس از درج اخبار به جای ایجاد یک محیط آرام و نقد پذیر با برخوردی نادرست مواجه می شوند، چگونه انتظار همکاری رسانه ها را می طلبد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد