سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در هفته ای که گذشت

خوزستان در هفته ای که گذشت.... // از شهردار شدن زن 25 ساله خوزستانی تا سخنان تند شیجونی در اهواز

شوشان: در هفته گذشته شاید مهم ترین اتفاق در خوزستان گرم شدن تنور انتخاباتی و بحث تایید صلاحیت ها در خوزستان از سوی شورای نگهبان بود. برخی کاندیداهای خوزستان با برگزاری جلسات و سرکشی به مناطق مختلف و در برخی موارد توزیع اقلام و دادن وعده و وعید تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کردند...

ا

 در هفته ای که گذشت شنیده ها حکایت از آن بود که جمعی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیبان طرح استیضاح مهندس دغاغله شهردار این شهر را تهیه و در صدد طرح آن در صحن علنی شورا هستند. متاسفانه تراژدی زنجیره ای و غم انگیز استیضاح شهرداران استان خوزستان هر روز در شهری تکرار و موجی از مجادلات و تنش ها را در گوشه ای از این خطه دامن می زند.

در هفته ای که گذشت کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی اهواز مشخص شدند. از قرار معلوم محمد جعفر فلسفی، سید شکرخدا موسوی و سودانی به عنوان لیست جبهه پایداری اهواز معرفی شده اند.

در هفته ای که گذشت به همت یک دوستدار میراث فرهنگی بیش از100 مرغابی در سازه‌های آبی شوشتر رهاسازی شد. تلاش برای افزایش جذابیت سازه‌های آبی شوشتر از سال گذشته آغاز شده است که در این باره بیش از یک هزار نهال در حاشیه رودخانه گرگر حدفاصل بین آبشار‌های شوشتر و برج بند عیار کاشته شد.

در هفته ای که گذشت طلافروشان بهبهان به خاطر سرقت از یک طلافروشی و مجروح شدن یک نفر در این درگیری دست به تحصن زدند و خواستار افزایش امنیت در جامعه و بازار شدند.طبق آخرین اخبار رسیده، طلافروشان در محل فرمانداری حضور داشته و با فرهاد باذلی محبوب، فرماندار بهبهان مذاکراتی را داشته اند.

در هفته ای که گذشت یهودیان آمریکایی ضد صهیونیسم به همرا بازیگر سرشناس صدا و سیما به خوزستان آمدند و در مراسمی خاص یهودیان ضد صهیونیسم از سازه‌های آبی شوشتر بازدید کردند.

این گروه از یهودیان ضد صهیونیست از شوشتر و شوش بازدید کردند و پس از آن از مناطق عملیاتی خوزستان نیز دیدن نمودند.

در هفته ای که گذشت دکتر امیدوار رضایی میرقائد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مسجدسلیمان، سرانجام بر تصمیم اولیه خود مبنی بر کاندیداتوری از حوزه تهران افشاری کرد و علیرغم اصرار بسیاری از نخبگان برای بازگشت به مسجدسلیمان این نماینده با تجربه ترجیح داد که از پایتخت برای پنجمین بار بخت خود را برای ورود به بهارستان بیازماید. نام این عضو مجمع نمایندگان خوزستان در فهرست جبهه ایستادگی تهران قرار گرفت.

در هفته ای که گذشت بر اثر وقوع دو حادثه رانندگی در بزرگراه خلیج فارس، چهار نفر جان خود را از دست دادند و هفت نفر نیز مجروح شدند. بر اثر این حادثه، دو دستگاه اتوبوس ولوو با یک تانکر حاوی مواد سوختی برخورد کردند. همچنین در همان زمان و به دلیل ترافیک ایجاد شده بر اثر این حادثه، یک خودرو سواری با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و بر اثر این حادثه چهار نفر مجروح شدند و دو نفر هم جان خود را از دست دادند.

در هفته ای که گذشت سرمازدگی خسازت فراوانی را به خوزستان و کشاورزی آن وارد نمود. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سرمازدگی اخیر بیش از 343 میلیارد تومان به کشاورزی استان خوزستان خسارت وارد کرد.بیشترین خسارت به مزارع نیشکر، گندم آبی، جو آبی، سبزی و صیفی، سیب زمینی و حبوبات وارد شده است.

در هفته ای که گذشت نماینده مردم بهبهان و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تایید ردصلاحیت خود از سوی شورای نگهبان، گفت که علت این ردصلاحیت، عدم التزام به اسلام عنوان شده است. سیدحاجی‌محمد موحد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به فرصت پیش‌بینی شده برای کاندیداهای ردصلاحیت شده، به موضوع ردصلاحیتم اعتراض کرده و منتظر نتیجه هستم. بر اساس بند یک ماده 28 قانون انتخابات هر داوطلبی باید التزام عملی به اسلام و نظام اسلامی داشته باشد.

در هفته ای که گذشت سید شریف حسینی نماینده فعلی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که در دور سوم بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نهم، تایید نشد گفت : رواج شایعاتی از جمله اینکه رد صلاحیت اش بخاطر مسائل مرتبط با اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بوده شایعه است و اتهامی که به من زده شده، غیر از این است.

در هفته ای که گذشت امین حبیبی قلابی دستگیر شد.امین حبیبی از خواننده‌های مطرح سالهای اخیر – و شاید بتوان گفت بدشانس‌ترین آن‌ها – است که به واسطه آلبوم‌ها و آهنگ‌هایش محبوبیت قابل توجهی در میان علاقه مندان به موسیقی کسب کرده است. هفته گذشته فردی با سوء استفاده از شهرت امین حبیبی و جا زدن خود به جای وی اقدام به برگزاری کنسرت و به جیب زدن میلیون ها تومان کرده بود .

در هفته ای که گذشت مسعود اسدی رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان به عنوان رئیس هیات مدیره مجمع ملی هماهنگی تشکل های کشاورزی ایران منصوب شد.

در هفته ای که گذشت دبیر کانون جهانگردی آبادان به گردشگران، مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور توصیه‌ کرد تا هنگام مسافرت به آبادان از آب این شهرستان ننوشند. احمد امیری گفت: مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور که در ایام نوروز وارد آبادان می‌شوند بهتر است برای تهیه آب آشامیدنی خود از آب لوله کشی شهری اسفتاده نکنند و آب شرب مورد نیاز خود را از آب‌های بسته‌بندی شده تهیه کنند.

در هفته ای که گذشت مدیر کل پزشکی قانونی خوزستان از کاهش 15.6 درصدی آمار مرگ ناشی از سوختگی در سال جاری خبر داد. سید فرزاد حسینی گفت: در 9 ماهه امسال 144 نفر بر اثر سوختگی در استان خوزستان جان خود را از دست داده‌اند.

در هفته ای که گذشت جواد رخ‌زیور یکی از جودوکاران تیم آبادان در مسابقات دهه فجر بر اثر ضربه شدید مغزی درگذشت. این جودوکار پس از برخورد سرش با تاتامی به مسابقه ادامه داد و داور پس از پایان بازی، نتیجه را اعلام کرد. پس از خروج از محل مسابقه حال وی بد شد و سریعا به بیمارستان گلستان اهواز انتقال پیدا کرد.این جودوکار که دچار خون‌ریزی مغزی شده بود، با سرعت عمل خوب کادر پزشکی بیمارستان گلستان، تحت جراحی قرار گرفت و عمل نیز موفقیت‌آمیز بود ولی چند ساعت پس از عمل فوت کرد.

در هفته ای که گذشت اولین شهردار زن استان توسط شورای شهر شاوور شوش انتخاب و سر گرم کار شده است. فاطمه شریفی که هر پنج رأی اعضای شورای این شهر را دارد و از این بابت هم منحصر به فرد است چون به اتفاق آرا انتخاب شده است، او فقط 25 سال دارد.

در هفته ای که گذشت محمد باقر شریعتی" شهردار اسبق بهبهان که از حوزه انتخابی بهبهان پای به عرصه انتخابات نهاده است از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد . وی یکی از شانس های جدی برای کسب کرسی مجلس به حساب می آید.

در هفته ای که گذشت تعدادی از تاکسی داران اندیمشک به دلیل عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در این شهرستان در مقابل فرمانداری اندیمشک تجمع نمودند.برخی از مسئولین شهرستان قول داده اند ظرف چند روز آینده مشکل آنان را حل و فصل نمایند.

در هفته ای که گذشترئیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم به اهواز آمد و در جمع دانشجویان سخنرانی نمود. حمید یعقوبی در افتتاحیه بیست و یکمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت.

در هفته ای که گذشت مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خوزستان شایعه آماده نبودن ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز که قرار بود دهه فجر افتتاح شود را مغرضانه دانست و گفت چنین موضوعی صحت ندارد و به نظر من دامن زدن به چنین شایعه ای مغرضانه و صرفا به منظور تخریب است !

 

در هفته ای که گذشت قرار بود رییس جمهور به منظور افتتاح چند پروژه مهم از جمله پل هشتم (کابلی) اهواز و ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر در بهمن ماه به اهواز سفر کند. از قرار اطلاع سفرهای استانی رییس جمهور به بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی موکول شده است.

در هفته ای که گذشت حجت الاسلام شجونی که به مناسبت دهه مبارک فجر به اهواز دعوت شده بود در مسجد موسی ابن جعفر گفت: این دو سال هم خواهد گذشت و از دست احمدی نژاد راحت خواهیم شد !

در هفته ای که گذشت معاون رییس جمهور میهمان و سخنران ویژه راهپیمایی 22 بهمن ماه شهرستان اهواز بود. ابراهیم عزیزی با بیان این که انقلاب اسلامی اسوه حسنه و الگو گرفته از قیام امام حسین است گفت: قبل از انقلاب، طاغوت، فساد، ظلم ، استبداد، دیکتاتوری و نوکری اجانب بر ما حاکم بود ولی امام با پیروی از پیامبر اکرم‌(ص) اسلام را زنده کرد.

در هفته ای که گذشت نخستین کنگره ادبی شاعر النبی در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.این کنگره با پخش سرود ملی ‌جمهوری اسلامی ایران و معرفی هیات داوران متشکل از دکتر عباس عباسی‌طایی، استاد حسن ساعدی، دکتر محمد جوروند، استاد حاج عباس حزباوی و دکتر عدنان غزی، از شاعران و ادیبان برجسته شعر عربی استان خوزستان، شروع شد.

در هفته ای که گذشت اولین افتتاح با حضور اولین سرپرست سازمان جدید صنعت ، معدن و تجارت رقم خورد. کشتارگاه صنعتی زرین مرغ کارون در نهمین روز دهه فجر با حضور سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت به بهره برداری رسید. کلنگ این کشتارگاه در سال 1386 در زمینی به مساحت30000متر مربع وبا زیربنای 4800متر مربع به زمین زده شد.

در هفته ای که گذشت حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و همچنین امام جمعه موقت تهران به اهواز آمدند و در همایش بزرگ جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان که درمسجد ارشاد برگزار شد شرکت نمودند.

در هفته ای که گذشت یادواره ملی سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در اهواز برگزار شد. در این یادواره که جمعی از مسئولین کشوری و استانی حضور داشتند تاکید شد که شهید دقایقی را می‌توان از منتظران صالح و صادق مصلح کل دانست که در دنیای متلاطم فتنه‌آلود امروز همچون ستاره‌ای درخشان هدایت‌گر نسل جوان، تا رسیدن به ساحل امن ظهور می‌باشد.

در هفته ای که گذشت نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی در اهواز برگزار شد. در این همایش ،آیت الله موسوی جزایری تاکید کردند : انتخاب نام نیک و مناسب برای یک نوزاد مسئله بسیار مهمی است و موضوع فرهنگ نام‌گزینی از جمله مواردی است که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در هفته ای که گذشت بالاخره یکدلی و همدلی مردم و مسئولین به بار نشست و رویا – دختری که در انتظار جراحی به سر می برد - در بیمارستان طالقانی اهواز سه ساعت در اتاق عمل به سر برد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. این اولین مرحله از جراحی رویا بود و به قول پزشکان چندین مرحله دیگر تا بهبودی کامل رویا فاصله است.

در هفته ای که گذشت کارگروه ملی گرد و غبار در سالن جلسات استانداری خوزستان و با حضور جمعی از اعضای کارگروه‌های ملی و استانی مقابله با پدیده گرد و غبار تشکیل شد. کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار از سال 88 و به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد و همه وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع گرد و غبار اکنون در این کارگروه عضو هستند. این کارگروه در سطح استان‌ها هم تشکیل شده و با برگزاری جلساتی مستمر، اقدامات دستگاه‌ها در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در هفته ای که گذشت رییس ستاد انتخابات خوزستان با اعلام رد صلاحیت 96 کاندیدای حضور در مجلس نهم گفت: در طی هفت روز مهلت ثبت‌نام در انتخابات 318 نفر کاندیدای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد 15 نفر استعفا کردند. در نهایت تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده ‌نهایی هم 207 نفر است.

در هفته ای که گذشت اعضا بدن دختر 18 ساله اهوازی پس از آنکه تیم های درمانی مرگ مغزی وی را تایید کردند اهداء گردید. عمل جراحی پیوند اعضاء در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان با حضور تیم های جراحی پیوند اعضاء و کلیه با حضور دکتر امین بحرینی فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، دکتر کریم طائی، دکتر اسماعیل موسی پور جراحان کلیه بیمارستان گلستان و دکتر فرحزاد جنّت مکان متخصص بیهوشی انجام و اعضای اهدایی به نیازمندان عضو اهداء شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد