سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

مدیرعامل متروی اهواز:
دومین دستگاه تونل‌زنی به اهواز رسید

خبرگزاری فارس: دومین دستگاه تونل زنی متروی اهواز به ایستگاه میدان فرودگاه رسید.

خبرگزاری فارس: دومین دستگاه تونل‌زنی به اهواز رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری اهواز، دومین دستگاه تونل زنی (TBM) متروی اهواز به نام «کرخه» آغاز به کار کرد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز در این باره گفت: دستگاه حفاری شماره ۲ با نام کرخه، پس از مونتاژ و آماده سازی وارد ایستگاه فرودگاه شده است.

عباس هلاکویی افزود: پس از ورود TBM شمــــــاره یک (به نام کارون) به ایستگاه فرودگاه، عملیات مونتاژ و آماده سازی برای آغاز به کار TBM شماره ۲ (کرخه) آغاز و در ۲۹ دی ماه ۱۳۹۰، دستگاه وارد زمین شده و کار حفاری را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هر دو دستگاه حفار تونل در طول مسیر ۲۳ کیلومتری خط یک مترو اهواز، به موازات هم حرکت خواهند کرد، اظهار داشت: خط یک قطار شهری اهواز دارای دو دستگاه حفاری تونل است که دستگاه اول با طی مسافت ۲۵۰ متری از محل مونتاژ تا ایستگاه فرودگاه، اکنون در این ایستگاه بوده و دستگاه دوم نیز با طی همین مسافت به ایستگاه فرودگاه رسیده است.

هلاکویی با اشاره به اینکه سرعت حفاری هر دو TBM، پانزده متر در شبانه روز است گفت: نظر به اینکه حجم عملیات دو دستگاه TBM همزمان بسیار زیاد خواهد بود، لذا پیش بینی می‌شود با شروع حرکت دستگاه TBM شماره ۲، عمده فعالیت پروژه به حفاری تونل متمایل شود، زیرا پشتیبانی دو دستگاه حفار تونل بسیار زیاد بوده و موجب تحت الشعاع قرار گرفتن سایر فعالیت‌های پروژه می‌شود

برای اجرای تونل‌های دوقلو خط یک متروی اهواز سفارش ساخت دو دستگاه تونل‌زنی (TBM) جمعا به مبلغ ۲۰ میلیون دلار داده شد که در حال حاضر مراحل بارگیری را در چین می‌گذراند. سفارش خرید دو دستگاه TBM دیگر به شرکت آلمانی داده شده بود که به دلیل مشکلات بین‌المللی در مرحله عقد قرارداد متوقف ماند. قرار بود دو دستگاه تونل‌زن تا پایان ۸۸ وارد ایران شده و حفاری در تیرماه آغاز شود که به دلایلی این مسئله نیز با تاخیر روبه‌رو شد. البته با توجه به تحریم‌ها به نظر می‌آید متروی اهواز به ناچار با دو دستگاه TBM کار خود را ادامه دهد که در این‌صورت به دو برابر زمان برای عملیات اجرایی نیاز دارد و حدود یکسال دیگر بهره‌برداری تاخیر می‌افتد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد