سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

معاون سازمان آب و برق خوزستان خبر داد
محدودیت منابع آبی در حوضه کرخه

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از کشاورزان و مصرف کنندگان آب خواست به منظور حفظ ذخائر استراتژیک آب در سدهای استان به خصوص برای کشت‌های تابستانه صرفه جویی کنند.

خبرگزاری فارس: محدودیت منابع آبی در حوضه کرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از سازمان آب و برق خوزستان،  فتح الله دهکردی در حاشیه نشست هم اندیشی صدور پروانه‌های بهره‌برداری و ارائه تجارب در زمینه‌ بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کشور در دزفول با بیان این مطلب افزود: میزان آورد رودخانه کرخه حدود 20 درصد سال‌های نرمال است و در حوضه کرخه نگرانی شدیدی در خصوص محدودیت منابع آبی وجود دارد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های مکرر چند سال اخیر تاکید کرد: علیرغم پیش بینی بارندگی نرمال در پائیز سال جاری، در حوضه دز و بخصوص کرخه، بارندگی‌های چندانی صورت نگرفت و امیدواریم با بارش‌های ماه جاری و بارش نزولات جوی در چند ماه باقی مانده از فصل بارندگی، این نگرانی‌ها برطرف شود.

دهکردی، مدیریت منابع آب حوضه دز را در ماه‌های اخیر مدبرانه توصیف کرد و افزود: ذخائر آبی سد مخزنی دز با توجه به ضرورت تامین آب کشت‌های بهاره و تابستانه با مدیریت سختگیرانه و با دقت بیشتر مدیریت شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، از مصرف کنندگان و بهره‌برداران متنوع آب به ویژه کشاورزان خواست همچون گذشته با شرکت‌های بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و امور آب‌های مناطق در مدیریت مصرف آب همکاری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد