سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

بامعرفی برترین ها:
نهمین جشنواره موسیقی آبادان به کار خود پایان داد
 
آبادان-نهمین جشنواره موسیقی آبادان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان شنبه دراین باره اظهار داشت :هیات داوران در بخش نوجوانان ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان 'آرمین جدیدی' و خانم 'شیرین متوسل' ، نوازندگان پیانو را به عنوان برترین های این بخش معرفی کرد.
' فرهاد پورغراوی علوانی' گفت:در بخش موسیقی سنتی گروه دو هیات داوران در ساز سه تار خانم ها 'آزاده تیرانداز' و 'مریم هاشمی' و در ساز تمبک 'نیما امامی' را به عنوان برترین ها ی جشنواره معرفی نمود تا در بخش کلاسیک گروه دو 'حیدر داریس' نوازنده ویولون کلاسیک ،'سروش امامی' نوازنده گیتار کلاسیک، 'سجاد چلهاوی' نوازنده گیتار کلاسیک و خانم' تقوا فتحی' نوازنده پیانو برگزیده شوند.
وی به رقابت تنگاتنگ در بخش سازهای سنتی گروه یک اشاره کرد و اظهار داشت: هیات داوران ضمن تشکر از 'حسین حیال زاده' به خاطر اجرای پرتوان ساز عود،سید'محمد بزاز' را به خاطر سونوریته مناسب برای ساز نی ،'سعید قوی' به خاطرنوازندگی دف،' امین الماسی ' نوازنده تار ،'مصطفی آزاده' به خاطر نوازندگی ساز کمانچه ،نفرات برتر را به شرح ذیل اعلام کرد.
وی اظهار داشت:'محمد یوسف شریداوی' نوازنده تمبک برنده جایزه نقدی و تندیس جشنواره،' فرید سلیمان' نوازنده ویلن ایرانی برنده جایزه نقدی و تندیس جشنواره ،'مهدی تنها' نوازنده سنتور برنده جایزه نقدی و تندیس جشنواره ،'محمد رضا نیاکان' نوازنده سه تار برنده جایزه نقدی خانم 'فاطمه طباطبایی' نوازنده سه تار برنده جایزه نقدی،'حافظ ذلقی' نوازنده کمانچه برنده جایزه نقدی اعلام شدند.
وی گفت:همچنین در این بخش هیات داوران به پاس توجه ویژه به موسیقی محلی و نیز توانمندی در اجرا،'حبیب سلیمانی' نوازنده نی انبان را مستحق دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره دانست .
پورغراوی علوانی به بخش گروه نوازی سنتی اشاره کرد و افزود: هیات داوران باسپاس از تلاش همه گروه های سنتی در این جشنواره ، به دلیل ضعف در اجرای گروه ها هیچ گروهی را شایسته دریافت جایزه ندانست.
وی تصریح کرد :دربخش دوئت و تریو (‌ دونوازی و سه نواری )هیات داوران از حضور هر سه گروه قدر دانی کرد و گروه دو نوازی 'علیخانی' را به عنوان گروه برتر انتخاب کرده و جایزه نقدی و تندیس جشنواره را تقدیم این گروه نمود.
پورغراوی علوانی درباره گروه نوازی کلاسیک نیز بیان داشت:دربخش گروه نوازی کلاسیک هیات داوران ضمن سپاس از گروه پلاک به خاطر حضوری متفاوت در نهمین جشنواره موسیقی آبادان،گروه موسیقی 'واروژ' را به عنوان گروه برگزیده معرفی و شایسته دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره تشخیص داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد