سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

برای شناسایی و معرفی پتانسیل های اقتصادی،
هیات مجله روسی 'تجارت با ایران' درخوزستان بسرمی برند
 
اهواز- 'رجب صفر اف' سردبیرمجله روسی ' تجارت با ایران' و سه تن از دیگر اعضای این مجله، جمعه با هدف شناسایی پتانسیل های خوزستان و معرفی آن به مردم به ویژه تجار کشور خود در قالب گزارش های خبری وارد این استان جنوبی کشور شدند.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجله تجارت با ایران به شکل فصل نامه با شمارگان 10 هزار نسخه در روسیه چاپ و منتشر می شود و در هر نوبت به معرفی یکی از استان های کشورمان و بیان پتانسیل های تجاری آن می پردازد.
این مجله روسی ، اولین بار ازاستان اردبیل واخیرا از استان آذربایجان شرقی ( تبریز) ویژه نامه های جداگانه ای ازظرفیت ها و توانمندیهای اقتصادی ان استانها درحدود 100 صفحه به رشته تحریردرآورده بود.
هیات مجله اقتصادی یادشده در نخستین روز از حضور در خوزستان، در نشستی با حضور 'سعید ممبینی' مشاور استاندار خوزستان به بیان اهداف و برنامه های سفر خود پرداختند.
صاحب امتیاز و سردبیر فصل نامه تجارت با ایران در این خصوص اظهار داشت: سفر 5 روزه خواهد بود و در این مدت سعی خواهد شد به تمامی پتانسیل های خوزستان در بخش تجارت به ویژه بخش های کشاورزی، کارخانجات و شرکت های تولیدی، بنادر و غیره سرکشی شود.
صفر اف افزود: به دنبال این هستیم که با تهیه گزارش های مطلوب و انعکاس آن در روسیه علاقمندان به ظرفیت های خوزستان را بیش از پیش با این استان آشنا کنیم.
وی تصریح کرد: پیش از این نیز با سفر به استان های آذربایجان شرقی و مازندران مبادرت به تهیه گزارش هایی اقتصادی از آن استان ها نموده ایم و این روند در خصوص دیگر استان های ایران نیز اعمال خواهد شد.
صفر اف خوزستان را با وجود ظرفیت های خدادادی اش قلب ایران دانست و کارشکنی هایی نظیر اقدام نظامی علیه ایران در جنگ 8 ساله را با هدف آسیب وارد کردن به کشور مزبور از ناحیه این استان مهم و استراتزیک دانست.
در این نشست 'بیژن ربیعی ' رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خوزستان ضمن ارایه پیشنهاداتی, بر فراهم ساختن زمینه مشترک برای تبادل بیشتر اطلاعات با هدف ارتقای سطح تبادلات تجاری تاکید کرد.
ولادیمیر اونیش چنکو، ایگور سیمنوف و آیدا سابولیوا از اعضای مجله تجارت با ایران هستند که در سفر به خوزستان صفر اف را همراهی می کنند.
رجب صفر اف علاوه بر صاحب امتیازی و سردبیری مجله یادشده، مدیرمرکز مطالعات ایران معاصر روسیه و رییس هیات تجارت ایران و آن کشور نیز محسوب می شود اما سفر کنونی این شخصیت، جنبه اطلاع رسانی و نشریاتی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد