سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

یک کارشناس روسی:
حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه کمتر از10 درصد ظرفیت واقعی است
 
اهواز- رییس هیات تجارت روسیه و ایران گفت: حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه در زمان حاضر کمتر از 10 درصد از ظرفیت واقعی آن و بسیار نازل است.
 
'رجب صفر اف' شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز، حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه را سه و نیم میلیارد دلار دانست که به گفته این کارشناس می تواند بسیار فراتر از آن باشد.
وی تصریح کرد: نقطه ضعف روابط اقتصادی دو کشور در این است که هنوز کار چندانی از سوی طرفین برای شناسایی پتانسیل ها صورت نگرفته است.
مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه گفت: باید در این راستا اطلاع رسانی صورت گیرد و به ویژه تجار دو کشور در سفرهایی با پتانسیل های متقابل آشنا شوند.
صفر اف اظهار داشت: روسیه می تواند به ویژه در زمینه تکنولوژی کمک های فراوانی به ایران داشته باشد و از این آمادگی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: در مقابل ایران نیز از پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی برخوردار بوده و کالای این کشور می تواند در بازار روسیه عرضه و به رقابت با سایر کشورها بپردازد.
این کارشناس روسی در ادامه به سفر خود و هیات همراهش به خوزستان نیز اشاره کرد و از تصمیم برای بازدید از بخش های مختلف استان با هدف تهیه گزارش هایی در راستای معرفی بیشتر آن و ارایه به مردم و تجار کشورش خبر داد.
صفر اف تصریح کرد: خوزستان دارای پتانسیل های فراوانی است که بسیاری از بخش های آن ناشناخته باقی مانده است.
وی افزود: در بخش ترانزیت کالا می توان از بندر بزرگ امام خمینی استفاده های مطلوبی در راستای اهداف صادراتی روسیه علی الخصوص در بخش گندم سود برد که تاکنون مغفول مانده است.
این کارشناس روسی اظهار داشت: بسیاری از مردم و تجار روسی از پتانسیل های ایران به ویژه در استان هایی نظیر خوزستان غافل مانده اند که لازم می بینیم در این زمینه اطلاع رسانی های گسترده ای انجام دهیم.
وی از تجار ایرانی و مسوولان نیز خواست تا در این راستا تلاش بیشتری انجام داده و منتظر معرفی کالای خود از سوی دیگران نباشند.
صفر اف تاکید کرد: ایران و استان های مختلف این کشور باید در بازاریابی تلاش بیشتری به خرج داده و به گونه ای عمل کنند تا کالای کشورشان در تمامی نقاط کشور روسیه عرضه و وارد رقابت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد