سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

صبح بخیر ، سیمای خوزستان ! / صدا و سیمای خوزستان بعد از یک ماه از خواب بیدار شد

شوشان: در اوج تحولات مصر و پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک، خبری از صدا و سیمای ملی پخش شد مبنی بر اینکه مردم مصر پس از تسخیر سفارت اسرائیل غاصب، سفارتخانه آمریکا را هم تسخیر کرده اند. این خبر در آن زمان بازتاب گسترده ای در صدا و سیمای ملی داشت و بخش های مختلف خبری چندین بار این خبر را روی آنتن بردند : امروز سفارت آمریکا در مصر تسخیر شد ...

یکی دو هفته ای از این خبر گذشت و مجری اخبار پرمخاطب 30: 20  در برنامه پارک ملت حضور یافت و ضمن اشاره به تحولات لیبی و تعطیلی سفارت ایران در آن زمان حساس ، به موضوع مصر نیز پرداخت و چنین گفت : برخی مسئولین چندین بار تماس گرفتند و گفتند سریع دوربین های خود را بردارید و به محل سفارت آمریکا بروید. مردم حمله کرده اند و سفارت را تسخیر نموده اند... دوربین ها را برداشتیم و به محل سفارت آمریکا رفتیم اما دیدیم که هیچ خبری نبود... سفارتخانه تسخیر شده بود اما نه امروز ، بلکه دو هفته پیش ! و ما 14 روز دیر آمده بودیم و مسئولین نیز توقع فیلم و گزارش داشتند !

حالا این ماجرا حکایت صدا و سیمای خوزستان هم شده است. یک ماهی است که گزارش " رویا " دختری که در انتظار جراحی به سر می برد در پایگاه خبری شوشان و سایت خبری تابناک و به تبع آن در سایر نشریات و رسانه های دیگر منتشر شده و پس از 30 روز و در آستانه عمل جراحی این دختر خوزستانی و هماهنگی های ایجاد شده برای درمان رویا ، صدا و سیمای خوزستان و گروه واحد خبر از خواب بی خبری بیدار شده و در یک فیلم چند دقیقه ای دردهای رویا را بر اساس منابع خبری منتشر شده در سایت ها به تصویر کشیده است.

این فیلم که بیشتر شبیه یک تیزر تبلیغاتی بود تا پرداختن به دغدغه" رویا" در روز سه شنبه هفته گذشته منتشر شد و جالب اینجاست که یک روز پس از انتشار ، دوباره خبری از صدا و سیمای خوزستان پخش می شود مبنی بر اینکه پیگیری های واحد خبر سیما منتج به نتیجه شده و استاندار دستور رسیدگی داده است !

این نوع اخبار در حالی منتشر می شود که از مدت ها قبل شرایطی برای جراحی رویا در بیمارستان لقمان و بیمارستان طالقانی اهواز مهیا شده بود . ضمن آنکه گزارش رویا نه تنها بازتابی فراوان در سطح کشور داشت بلکه ایرانیانی از سراسر جهان همچون آلمان ، کانادا و .... در پی کمک به این دختر بر آمدند .

باید دید صدا و سیمای خوزستان که در سالیان اخیر با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و متأسفانه در انعکاس بموقع اخبار و تعامل با شبکه‌های سراسری و انعکاس اخبار استانی در شبکه‌های سراسری عملکرد قابل دفاع و رضایت بخشی نداشته با چه هدف و نیتی پس از انجام مراحل جراحی رویا و پیگیری های انجام شده وارد گود می شود و ضمن مصادره چنین گزارشی ، به نتیجه رسیدن آن را به استاندار و دیگر مسئولین نسبت می دهد.

اگر صدا و سیمای خوزستان می خواهد به رسالت اصلی خود عمل نماید و به موضوع رویا بپردازد این سوال را از مسئولین خود  و همچنین مدیران استان از جمله استاندار ، کمیته امداد ، بهزیستی و .... مطرح نمایند که در 18 سال رنج های رویا کجا بودند و چه می کردند که حالا همگی به فکر رویا و درمان او افتاده اند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد