سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

سه ساعت دلهره برای جراحی رویا / نظر متخصصان بیمارستان پس از جراحی

شوشان: تقریبا یکی دو هفته ای ست که تیترهای اول بسیاری از سایت ها ، خبرگزاری ها و صفحات داخلی روزنامه های سراسری و محلی به این امر تعلق گرفت که قرار است " رویا دختر 18 ساله خوزستانی " جراحی شود و فراغ تلخ روزهای خانه نشینی و دوری از جامعه را برای همیشه فراموش کند.

پنج شنبه هفته ای که گذشت یکدلی و همدلی مردم و مسئولین بالاخره به بار نشست و رویا در بیمارستان طالقانی اهواز سه ساعت در اتاق عمل به سر برد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

ساعت 12 و نیم دکتر گلبهار رئیس بیمارستان طالقانی که در اتاق عمل حضور داشت خبر اتمام عمل را می دهد . وی به خبرنگار شوشان گفت : عمل رویا موفقیت آمیز بود اما طبیعت این نوع بیماری به گونه ای است که احتمال بازگشت وجود دارد، اما به این شدت و به این صورت نیست.

وی ادامه داد: به غیر از این عمل، عمل های دیگری هم باید بصورت گیرد، اما مهمترین هدف ما از این عمل بحث بازگشت رویا به جامعه است، زیرا او طی این مدت از گذشت عمرش تنها خانه را محلی برای گذر زندگی خود انتخاب کرده است.

رئیس بیمارستان طالقانی بیان داشت: این تومور از نوع نوروژنتیکی است و مربوط به غلاف عصبی محیطی و مغز می باشد و به خاطر آویزان شدن گونه و فک ، ریشه آن به عصب آسیب وارد کرده است و اکنون عوارض آن مشخص نمی شود و باید ورم و التهاب صورت التیام یابد تا متوجه بهبودی و درمان شویم، اما اکنون کشیدگی چشم و گوش اصلاح شده است.

گلبهار تصریح کرد: عمل های دیگری حتما باید در مچ پا و دست و کمر او صورت گیرد ولی باید وقفه ای بین این عمل ها ایجاد شود، زیرا رویا به کم خونی مبتلا است.

در همین زمینه نیز  دکتر بخشایی کیا جراح پلاستیک گفت: عمل سختی بود، اما با موفقیت انجام شد و قطعا برای اینکه به نتیجه کامل از دید پزشکی برسیم باید 5 تا 6 بار دیگر عمل انجام شود، اما فرم این بیماری به گونه ای است که احتمال رشد دارد، زیرا بسیاری از این بیماری ها حالت بدخیمی دارند.

وی ادامه داد: عمل این مریض به شکلی است که بافت اضافه و آویزان روی صورت رویا باید برداشته می شد و به شکل طبیعی بر می گشت، اما سختی عمل بدلیل این است که باید عمل از ناحیه ای صورت می گرفت که خونریزی زیادی داشت و بنابراین این عمل از دقت زیادی برخوردار بود.

دکتر بخشایی کیا بیان داشت: تمام بافت های پوست و زیر پوست گرفتار این بیماری شده بودند و باز هم احتمال رشد این بیماری وجود دارد، هر چند باید تا چند ماه منتظر ماند و عمل های دیگری هم در فاصله های مختلف انجام گیرد.

این متخصص جراحی پلاستیک در پایان گفت: در زمان عمل روحیه رویا بسیار خوب بود، اما باید سعی کنیم بعد از عمل روحیه او را بازسازی کنیم و حمایتش نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد