سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

بر باد رفتن هزینه سه میلیاردی در اهواز !

تقریبا هفت سال پیش در بهمن ماه 1383 تالار بورس اهواز با حضور وزیر اقتصاد و دارایى، دبیر کل بورس اوراق بهادار تهران و جمعى از مسوولان استانى گشایش یافت. این تالار سیزدهمین تالار بورس اوراق بهادار کشور بود که افتتاح می شد. در آن زمان براى خرید و نصب تجهیزات این تالار که در بانک توسعه صادرات اهواز راه اندازى شد  سه میلیارد ریال هزینه شد.

بر باد رفتن هزینه سه میلیاردی در اهواز !

علی امامی

 به گزارش شوشان ، در آن زمان معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری خوزستان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها گفته بود که برای راه اندازی و نصب و خرید تجهیزات مورد نیاز تالار بورس اهواز حدود 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرامند هاشمی زاده که معاونت برنامه ریزی استانداری را در سال 83 به عهده داشت ضمن اشاره به هزینه بالا برای راه اندازی این بورس گفت که این بورس پشتوانه مطمئنی برای تامین منابع مالی مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خواهد بود.

اما متاسفانه در کمال تعجب و با وجود هزینه های هنگفت در راه اندازی ، ساختمان بورس اهواز سال هاست که رها شده و هیچ رفت و آمدی در این ساختمان عریض و طویل انجام نمی شود .

نکته جالب توجه در این جاست که اخیرا نماینده بورس مرکزی در خوزستان علت تعطیلی بورس خوزستان را نبود یک مکان مناسب برای انجام معاملات در بورس اعلام کرد و گفت: به ‌همین دلیل سازمان بورس مرکزی این ساختمان را به کارگزاری بانک توسعه صادرات واگذار کرد.

 نیلوفر بحریه درباره نحوه اداره سازمان بورس در استان طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: قبلاً 5 نفر مسولیت اداره این مجموعه را بر عهده داشتند که در این دو سال به علت نبود جا و فضای مناسب و کافی، اداره مجموعه به یک نفر به‌عنوان نماینده‌ بورس مرکزی در استان، واگذار شد.

 وی با بیان این‌که در دی‌ماه امسال با حضور وزیر اقتصاد و معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان، مکانی واقع در منطقه کیانپارس اهواز برای مجموعه بورس اختصاص داده شد، افزود: برای انتقال و شروع به کار بورس منطقه‌ایی اهواز منتظر ابلاغیه و دستور از سازمان مرکزی بورس در تهران هستیم که گویا دفتر مرکزی رغبت لازم برای دوباره برپا کردن بورس منطقه‌ایی در اهواز را ندارد !

 بحریه با بیان این که تالار بورس اهواز در حال حاضر با چهار کارگزای فعالیت می‌کند، ‌خاطرنشان کرد: این چهار کارگزار شامل کارگزار بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، امین سهم و بانک توسعه صادرات هستند ‌که با نظارت نماینده بورس مرکزی در اهواز نسبت به فروش و عرضه سهام اقدام می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد