سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

برگزاری یادواره ملی شهید دقایقی در اهواز + سخنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران + اظهارات فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان + پیام وزیر نفت و وزیر دفاع

شوشان :یادواره ملی سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی در اهواز برگزار شد. در این یادواره که جمعی از مسئولین کشوری و استانی حضور داشتند تاکید شد که شهید دقایقی را می‌توان از منتظران صالح و صادق مصلح کل دانست که در دنیای متلاطم فتنه‌آلود امروز همچون ستاره‌ای درخشان هدایت‌گر نسل جوان، تا رسیدن به ساحل امن ظهور می‌باشد.

به گزارش شوشان ،در این نشست ، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که شهید اسماعیل دقایقی شخیصتی بزرگ و وسیع داشت، گفت: این شهید برای نخستین‌بار پایه‌گذار دوره تربیت فرماند‌هان جنگ شد و مسئولیت سنگینی را برعهده گرفت.

سردار حسین سلامی در یادواره ملی سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی که امروز (پنج‌شنبه، 27 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان همچون ستارگانی درخشان هستند و آسمان ایران کهکشانی پر از ستاره دارد؛ ستارگانی که تضمین‌کننده نورانیت و روشنایی فضای اندیشه‌ها و آرمان‌های ما هستند. هر شهید، ستاره‌ای است که برای همیشه خواهد درخشید و فروغ آن هرگز کم‌سو نخواهد شد. این یک اثر جاودانه است که شهیدان ما هرگز از صحنه ذهن و دل و خاطرات ما جدا نمی‌شوند و فقدان آن‌ها حس نمی‌شود.

وی افزود: اگرچه وجود ظاهری و جسم فیزیکی شهیدان در میان نیست، ولی شخصیت باطنی و گوهر حقیقی روح بزرگ آنان همیشه و در تمام زندگی حضور دارد و این همان حیات جاودانه است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: هر شهید نه تنها بر اساس اراده و سنت الهی، یک عنصر جاودانه است، بلکه شهدا رمز جاودانگی ملت‌ها هم به شمار می‌آیند. شهدا نه تنها راز جاودانگی و ابدیت و بقاء دائمی خود هستند بلکه حیات دائمی یک ملت را تضمین می‌کنند، بنابراین شهادت به مفهوم تزریق روح ماندگاری و جاودانگی در کالبد یک ملت است.

سلامی ادامه داد: شهادت، سرشت سرافرازی، روح سربلندی و رمز عزت‌مندی، اقتدار، آزادگی و استقلال یک ملت است و این گردهمایی در حقیقت تجلیل از همه فضیلت‌ها، تکریم عظمت‌ها و ستایش فداکاری است. برخی شهیدان درخششی مضاعف و متمایز دارند و شهید دقایقی هم از آن شیهدانی است که خود مانند یک خورشید پرتوافشانی می‌کند و هدایت‌گر سرنوشت ما است.

وی اظهار کرد: اگر شهیدان نبودند درخت فضیلت‌ها می‌خشکید و کشور مستقل نمی‌شد. بارها سرنوشت ملت‌هایی را دیده‌ایم که حاضر نبودند در راه استقلال و آزادی خود شهید بدهند و سرزمین‌شان تحت اشتغال بیگانگان قرار گرفت و هنوز سال‌هاست که چکمه‌های دشمن در این کشورها نمایشی نفرت‌انگیز از ذلت ملتی را به نمایش می‌گذارد که فاقد قهرمان است. این ملت‌ها از نمایش شکوهمند مقاومت بی‌بهره ماندند.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سرزمین ایران به برکت شهدا آزاد و دوباره نقطه تلاش و جوشش و حرکت و اقتدار شد. خوزستان از برکت خون این شهدا هم اکنون به عنوان قلب اقتصادی سرزمین بزرگ ایران و نقطه‌‌ای درخشانی در جغرافیای جهان اسلام است.

سلامی گفت: شهید اسماعیل دقایقی شخصیتی بزرگ و وسیع داشت. وی برای اولین بار پایه‌گذار دوره تربیت فرماند‌هان جنگ شد و مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفت. جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای در شخصیت این انسان بزرگ می‌درخشید و سرشار از احساس، عاطفه، وفاداری، ایمان و تواضع بود و در کنار این تواضع روح‌بخش،‌ انسانی مدیر و صاحب عقل و تدبیر بود. او فرماندهی ممتاز، با اعتماد به نفس عالی و شخصیتی بسیار نافذ داشت.

وی افزود: رفتار دلنشین و جذاب، از شهید دقایقی فرماندهی صاحب نام و محبوب ‌ساخته بود و هوش سرشار  وی به تدریج در دوره تربیت فرماندهان شناسایی ‌شد. الهی بودن شخصیت او، ظاهری باشکوه از یک فرمانده تمام عیار به نمایش گذاشته بود. هوش سرشار او در حل مسائل نظامی، در آن روزها به خوبی دیده می‌شد.

سلامی با اشاره به مدیریت موفقیت‌آمیز شهید دقایقی در عملیات‌ بدر، تصریح کرد: او در کنار شهید بزرگ سردار مهدی زین‌الدین در جزیزه مجنون، طی اقامت کوتاه خود نمایشی باشکوه از یک مدیریت عالی را در دفاع از جزایر به نمایش گذاشت و بلافاصله به یک فرمانده محوری و میدانی در آن عملیات تبدیل شد و بعد از آن، گزارش حضور موفق شهید اسماعیل دقایقی در این عملیات زبانزد همه بود و این پایه موفقیت‌های آتی اسماعیل شد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ویژگی‌ها و عناصر منحصر به فرد شخصیت‌ اسماعیل دقایقی باعث شد که این شهید به سمت فرماندهی یکی از یگان‌های استثنایی و منحصر به فرد سپاه پاسداران یعنی لشکر بدر منصوب شود. لشکر بدر متشکل از سربازان عراقی بود که آمده بودند تا در رکاب امام (ره) برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی علیه ارتش بعث صدام بجنگند. طبیعتاً آنها دارای فرهنگی متمایز و الگوهای رفتاری متفاوت بودند و مدیریت آنها نیازمند سعه‌صدر، اعتماد به نفس بالا و روان‌شناسی دقیق و مدیریت عالی بود. کسی که می‌توانست این مسئولیت بزرگ را بر عهده بگیرد شهید اسماعیل دقایقی بود.

وی ادامه داد: دقایقی خود انسانی خطرپذیر بود که هرگز از مرگ نهراسید و به استقبال سخت‌ترین صحنه‌های خطر رفت. صادق و درستکار و قوی بود و هیچ چیز قادر نبود که او را از حدود و حریم الهی خارج سازد. او در مدیریت نیروهای انسانی فردی کارکشته،‌ مجرب و دارای برجستگی‌های ذاتی بود.

سردار شاهوارپور:شهید دقایقی عناصر موثری را به عرصه جنگ وارد کرد

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: با بررسی شخصیت شهید دقایقی درمی‌یابیم که وی عناصری را به همراه خود وارد عرصه جنگ کرد؛ عناصر مؤثری در زمینه مهندسی، کار رزمی، فرماندهی گردان، فرماندهی لشکر، عناصر اطلاعاتی و عملیاتی و این موارد، توانمندی‌هایی بود که شهید دقایقی و شخصیت‌هایی مانند این شهید برای مقابله با متجاوزان از خود بروز دادند.

سردار حسن شاهوارپور در یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی که امروز (پنج‌شنبه، 27 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به آسیب‌ها و سختی‌های فراوانی که استان خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم متحمل شده است، اظهار کرد: در کنار آن همه مسئولیت‌ها و مرارت‌هایی که مردم در آن دوران تحمل می‌کردند، برای این‌که تنور جنگ گرم‌تر شود و بتوانیم هرچه زودتر متجاوزان را از مهین اسلامی بیرون کنیم، استعدادهای درخشانی برای مدیریت صحنه جنگ حضور بهم رساندند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از نخبگان دانشگاهی و افرادی که در زمینه‌های مختلف انسان‌های باتدبیر، آینده‌دار و در نوع خود کم‌نظیر بودند، وارد عرصه نبرد با دشمن شدند.

شاهوارپور تصریح کرد: استعدادهایی درخشانی همچون شهید صیاد شیرازی و دیگر شخصیت‌هایی مانند این شهید در مجموعه سپاه پاسداران و بدنه بسیج وجود داشتند که اگر فضا در عرصه علم برای آنان فراهم می‌‌شد، امروز شخصیت‌های علمی برجسته‌‌ای بودند، ولی به دلیل تجاوز دشمن به کشور، آسیب‌های فراوانی را متحمل شدیم و تعدی دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی موجب شد چنین افرادی به تبعیت از امام راحل وارد عرصه مقابله با دشمن شوند. این افراد علاوه بر این‌که خود وارد عرصه نبرد شدند، استعدادها و توانمندی‌هایی را برای مدیریت صحنه نبرد شناسایی کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان خاطرنشان کرد: در آن دوران و حتی هنگام محاصره و فشارهای ناجوانمردانه دشمن، توانستیم عرصه جنگ را با وجود جوانان برومندی همچون شهید دقایقی مدیریت کنیم. امروز به این توانمندی‌ها مفتخریم و احساس سربلندی می‌کنیم که به برکت تبعیت جوانان از راه شهدا و فرهنگ ارزشی نظام اسلامی و در سایه مقام معظم رهبری، مردم برای ادامه راه شهدا و پیشبرد اهداف نظام اسلامی در صحنه حضور دارند.

وی تاکید کرد: جوانان امروز بدانند که در سختی و تنگ‌دستی هم می‌توان مملکت را اداره کرد و با وجود تهدید‌های دشمن، ملت ایران برای حفظ و پیشرفت نظام و اهداف متعالی امام و شهدا در صحنه حضور دارند.

پیام وزیر نفت به یادواره ملی شهید دقایقی

"شهید اسماعیل دقایقی این انسان متعهد و بزرگ‌مرد استان خوزستان امروز به نماد حقیقی استواری و عزم پولادین دلاوران جبهه حق بدل گشته و فضای ایران اسلامی با نام او و دیگر شهدای عرصه ایثارگری عطرآگین است."

در پیام رستم قاسمی، وزیر نفت، به یادواره سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی که صبح امروز در اهواز برگزار شد، آمده است:

"امروز با پیشرفت و درخشش کشور و تأثیر عمیق آن در بیداری عالم اسلام، بار دیگر ارزش مجاهدت فداکارانه شهیدان عزیز ما آشکار گشت. خدای حبیب و قوی را سپاسگزار، که خون شهیدان ما ضایع نگشت و این فداکاری‌ها جان تازه‌ای به امت اسلام بخشید.

حضرت امام خامنه‌ای (ره) می‌فرمایند: شهادت روح عزیز و جاودان مردان پاک‌سرشت و مجاهدین راستین فی‌سبیل‌الله است که افتخار آن نصیب فرزانگان و حق‌پرستان ظلم‌ستیز می‌‌شود. فریاد ممتد شهید در سایه سایه زمان جاری است، فریادی که ریشه در دل «هَل مِن ناصِر یَنصُرنی» سیدالشهدا دارد و امتدادش تا گسترده‌ترین میدان موعود است.

تاریخ به خون‌رنگ نظام اسلامی ما مشمول از ایثارگری و پایمردی شهیدانی است که با نثار جانشان سربلندی و اقتدار میهن عزیزمان را به ارمغان آوردند. حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس، عاشقان بی‌بدیل اردوگاه ولایت بودند که در مکتب امام روح‌الله درس آزادگی و شجاعت را فراگرفتند و بی‌تردید سرباز سرافراز جبهه توحید شهید سرلشکر اسماعیل دقایقی یکی از حامیان واقعی حسین زمان و اهداف انقلاب اسلامی بود که دل در گرو ولایت فقیه و مرجعیت داشت.

شهید اسماعیل دقایقی این انسان متعهد و بزرگ‌مرد استان خوزستان امروز به نماد حقیقی استواری و عزم پولادین دلاوران جبهه حق بدل گشته و فضای ایران اسلامی با نام او و دیگر شهدای عرصه ایثارگری عطرآگین است.

اینک در دیار ستارگان پرفروغ آسمان جهاد و تمامی به حق پیوستان جبهه توحید و ولایت و تداوم راه نورانی آنان تحت زعامت ولی‌امر مسلمین جهان تمامی عزم خود را برای سرافرازی و پیشرفت اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی به کار خواهیم برد. رحمت و درود پیامبر و فرشتگان و بندگان صالحش بر روح پاک شهیدان و همه آزادگان و سلام رحمت حق بر امام همیشه زنده ملت ایران باد."

پیام وزیر دفاع به یادواره ملی شهید دقایقی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به یادواره ملی شهید دقایقی، بر نقش تاثیرگذار این شهید گرانقدر در جذب و سازماندهی مبارزان راه حق به ویژه مجاهدان مظلوم عراقی تاکید کرد.

در پیام سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خطاب به یادواره ملی شهید دقایقی آمده است:

"این مراسم به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد شهادت راه‌مردی است که در جبهه‌ها، اسماعیل‌گونه در راه حق و حقیقت، حنجره بر خنجر عشق بسپرد و ذبیح‌الله شد و قامتش در خون نشست تا قامت رایت امامش استوار بماند.

اسماعیلی که نوای ملکوتی او، از خاک تفتیده جنوب هنوز به گوش می‌رسد که همنوا با ملائک بشارت نصرت و پیروز نهایی را برای ما زمزمه می‌کند.

نقش بی‌بدیل او در جذب و سازماندهی مبارزان راه حق به ویژه مجاهدان مظلوم عراقی و احراری که لشکر کفر را رها و به جبهه الهی پیوسته بودند به هیچ‌کس پوشیده نیست.

نفس پاک و مسیحایی او بارها افرادی که سال‌ها در ضلالت و گمراهی زیسته بودند را به سوی نور رهنمودن گردیده و از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و مردانی را ساخت که بسیاری از آنان با اقتدا به حرّ شهید در کربلای دوران در زمره حسینیان قرار گرفتند. بدون شک او را باید یکی از پرچمداران بیداری اسلامی و گسترش نهضت جهان اسلام در عصر حاضر دانست.

شهید دقایقی را می‌توان از منتظران صالح و صادق مصلح کل دانست که در دنیای متلاطم فتنه‌آلود امروز همچون ستاره‌ای درخشان هدایت‌گر نسل جوان، تا رسیدن به ساحل امن ظهور می‌باشد.

ایشان الگویی از یک پاسدار و مجاهد فرهیخته و جوانی آرمانگرا بود که دوران حیات طبیعی خویش را از دوران تحصیل و مبارزه با طاغوت و رژیم ستمشاهی تا تشکیل و توسعه نهاد نوپای سپاه در خوزستان و در نهایت فرماندهی لشکر 9 بدر، خالصانه و بی‌ادعا در جهت رضای خداوند متعال و خشنودی قلب حضرت ولی‌ (عج) و نایب بر حق ایشان امام راحل عظیم‌الشأن تلاش نموده و به عنوان شاگرد برگزیده مدرسه حضرت روح‌الله (رض) آرمان خود را رفع فتنه از کل عالم قرار داده بود.

نهال نوپایی که خون اسماعیل عزیز آن را آبیاری نموده بود، امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که تمامی مظلومین عالم، به ویژه جهان اسلام از ثمرات آن متنعم می‌باشند.

در پایان وظیفه خود می‌دانم که از کلیه عزیزانی که در برگزاری این مراسم بزرگداشت تلاش نموده‌اند، قدردانی نموده و اعتقاد دارم که کلید استقلال پیشرفت توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شناساندن وجوه مختلف حیات شهدای بزرگواری مانند این شهید عزیز می‌باشد؛ چرا که شهید اسماعیل دقایقی، به راستی به عنوان تربیت یافته مکتب ناب ولایت فقیه می‌تواند برای جوانان، مصلحان اجتماعی، منادیان وحدت و نیروهای مسلح نمونه‌ای والا و الگویی تمام عیار در همه دوران‌ها باشد."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد