سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

گزارش خبرگزاری فارس از بازدید خا‌خام‌ها از مناطق عملیاتی
روحانیان شریعت موسی(ع) در شلمچه / پرچم ضربدر خورده صهیونیسم

خبرگزاری فارس: کاملا به زبان انگلیسی حرف می‌زدند اما با نشان دادن عکس‌هایی از ضرب و شتم پلیس آمریکا و اسرائیل، جواب خیلی از پرسش‌های‌مان را گرفتیم. ‌دور گردن هر دو ، چفیه بود که در هردو طرف‌ آن، پرچم کوچک فلسطین دیده می‌شد.

خبرگزاری فارس: روحانیان شریعت موسی(ع) در شلمچه / پرچم ضربدر خورده صهیونیسم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، کاملا ًبه زبان انگلیسی حرف می‌زدند اما با نشان دادن عکس‌هایی از ضرب و شتم پلیس آمریکا و اسرائیل، جواب خیلی از پرسش‌های‌مان را گرفتیم. ‌دور گردن هر دو چفیه بود که در هردو طرف‌ آن، پرچم کوچک فلسطین دیده می‌شد. روی سینه آن دو خاخام هم، پرچم ضربدرخورده‌ی اسرائیل، نقش بسته بود.  کارتی که به من داد حاوی این پیام بود: برای زوال هرچه زودتر اسرائیل دعا کن.

آنها برای شرکت در همایشی در تهران به ایران آمده بودند که به قول پیر رزمندگان در شلمچه، دعوت شدند به ضیافتی از نور در سرزمین نور.

مسئولان راهیان نور، آنها را، روز قبل برده بودند به شوشتر و شوش دانیال(ع). زیارت قبول! آن حضرت هم در زمان خودش، مقتدا بوده است؛ مقتدای پایداری‌کنندگان. اما دیدار از اروندکنار، شلمچه، مسجدجامع و موزه دفاع مقدس خرمشهر، با زمانه همراه شدن بود.

شلمچه آن روز، دریایی بود از نوجوانانی که از سراسر ایران آمده بودند؛ چادر و چفیه، موج می‌زد و نواهای آشنای حماسه‌سرایان دوران طلایی مقاومت هشت ساله به گوش می‌رسید.

در شلمچه، بر روی خاکریزها و در مشهد شهیدان، راویان، برای آنها از رزمندگان گفتند و دلاوری‌های‌شان و فیلم‌ساز و تصویربردار گروه، برای‌شان ترجمه می‌کردند و از آنها نظر می‌خواستند. و در لحظه‌لحظه‌ی این حضور، امواجی از شوق نوجوانان زائر، دورتادور میهمانان زائر، شکل می‌گرفت. دوست داشتند بدانند چه دست غیبی این روحانیان یهودی را به دیار عاشقان آورده است.

اما تنها نقطه‌ضعف این برنامه، ترجمه نکردن سخنان آنان به فارسی یعنی زبان مادری ما بود. تنها در برگشت، وقتی پرسیدم که چه می‌گفتند؛ اشاره به وقتی شد که آنها عکس‌هایی را نشان دادند از درگیری راهپیمایی‌کنندگان در کشورهای‌شان و اینکه خاخام‌ها می‌گفتند: ببینید، چطور ما را به خاک و خون می‌کشند. ببینید پلیس چطور با ما برخورد می‌کند؛ فقط به خاطر اینکه ما ضدصهیونیسم و ضداسرائیل هستیم.

متنی که از دست آن دو بزرگوار گرفتم، دربرگیرنده‌ی دیدگاه‌شان نسبت به صهیونیسم و پدیده‌ی اسرائیل است. بخشی از آن را آورده‌ام تا با کلیات نظرات ضدصهیونیستی این دو خاخام آشنا بشوید. روحانیان یهودی که در ایام پایانی بهمن‌ماه، همسفر، زائران دیار جاویدانان شده بودند. اینک آنان هم از راهیان نور هستند. اینجا شلمچه است و این روحانیان یهودی، خاری در چشم دشمن.

بخشی از بیانیه نتوریا کارتای بین‌الملل(اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم)

...ما هم به جهت مسائل متافیزیکی و هم به لحاظ عملی متقاعد گردیده‌ایم که تا آن هنگامی که حکومت صهیونیستی وجود دارد در خاورمیانه هرگز هیچ صلح پایداری وجود نخواهد داشت. به علاوه ما معتقدیم که مردم فلسطین تنها حاکمان ذی‌حق تمامی سرزمین مقدس، که البته دربرگیرنده تمامی اورشلیم و الاقصی است، می‌باشند و ما شکل دقیق این دولت آتی را به ایشان وا می‌گذاریم...

ما اعضای نتوریا کارتای بین‌الملل در صف پیشین سازمان‌های یهودی قرار داشته‌ایم که بارها و بارها به خیابان ها آمده‌ایم تا بر علیه سیاست‌های صهیونیسم در قبال فلسطینیان اعتراض نماییم. این فعالیت‌ها کار دولت صهیونیستی در دست زدن به سیاست‌های حیوان‌صفتانه را بسیار سخت می‌نماید. دنیای اسلام و عرب نیازمند آن‌ست که این فعالیت‌ها را در مجامع بین‌المللی برجسته نموده و بر آن تاکید کند.

ما به عنوان یهودیان ضدصهیونیست نخستین کسانی هستیم که تمایل رسانه‌های غربی به تحریف مسائل خاورمیانه را تجربه نموده‌ایم. ما در اعتراض به حکومت اسرائیل، که یا نسبت به اعمال آن و یا صرفا نسبت به موجودیت این کشور بوده است، غالبا تعداد کثیری از یهودیان را به خیابان‌های نیویورک، لندن، بیت‌المقدس و جاهای دیگر آورده‌ایم...

چه باید کرد تا این خاموشی که در رسانه‌های غربی نسبت به عقاید ضدصهیونیستی مسلمانان و یهودیان روا داشته می‌شود با انفجاری از میان رفته و به روشنایی مبدل گردد؟...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد