سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات مجلس

آخرین اخبار انتخاباتی / 96 کاندیدای خوزستان رد صلاحیت شدند / 15 نفر استعفا دادند / 207 کاندیدای خوزستان تایید صلاحیت شدند

شوشان: رییس ستاد انتخابات خوزستان با اعلام رد صلاحیت 96 کاندیدای حضور در مجلس نهم گفت: در طی هفت روز مهلت ثبت‌نام در انتخابات 318 نفر کاندیدای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد 15 نفر استعفا کردند. در نهایت تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده ‌نهایی هم 207 نفر است.

حمید قناعتی اظهار کرد: در مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی الصاق عکس ممنوع است و نامزدهای انتخابات می‌توانند از طریق پست و بسته‌های فرهنگی عکس خود را منتشر کنند. الصاق عکس نامزدهای انتخابات از طریق بازرسی استانداری پیگیری می‌شود.

  وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بایستی هنجارهای اخلاقی و سیاسی را رعایت کنند تا مردم نسبت به جریانات سیاسی بدبین نشوند. نامزدهای انتخابات نباید در زمان قانونی تبلیغات میان مردم شبهه ایجاد کنند؛ به گونه‌ای عمل نکنند که به وحدت و هم‌گرایی مردم جامعه آسیب و زیانی وارد شود.

 قناعتی گفت: رسانه‌ها باید در جهت حفظ وحدت ملی‌ و تشویق‌ مردم برای مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات عمل کنند و تلاش کنند که هم گرایی و وحدت بین مردم بیشتر شود.

 رییس ستاد انتخابات با اشاره به میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات مجلس نهم و هشتم به ترتیب 6/55 و 6/54 درصد بوده است؛ البته با توجه به حضور پرشور مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن و بیانات مقام معظم رهبری، مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پرشور و حداکثری خواهند داشت.

 وی افزود: 55 هیئت اجرای انتخابات در استان تشکیل شده که مشغول شناسایی نیروها و اعضای شعب اخذ رای خود هستند.

 قناعتی با بیان اینکه انتخابات توسط مردم برگزار می‌شود، گفت: انتخابات توسط مردم برگزار می‌شود زیرا اعضای شعب اخذ رای از بین مردم و معتمدان آن‌ها انتخاب می‌شوند.

 رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: واجدان شرایط شرکت در انتخابات متولدین 12 اسفند سال 72 و ما قبل آن هستند. شرکت در انتخابات تنها با اصل شناسنامه صورت می‌گیرد و افرادی که شناسنامه آن‌ها دچار مشکل و یا مفقود شده تا روز انتخابات فرصت دارند با مراجعه به دفاتر ثبت‌ احوال نسبت به رفع مشکل شناسنامه خود اقدام کنند.

 وی افزود: 2 هزار و 880 شعبه اخذ رای برای روز انتخابات تعیین شده است.  14 فرمانداری و 31 بخشداری مستقل انتخابات را در استان برگزار می‌کنند و مجموع آرای هر صندوق شعب رای‌گیری از طریق سیم کارت GMS که به سامانه انتخابات در وزارت کشور متصل است به وزارت کشور فرستاده می‌شود. در حال حاضر به هر صندوق رای یک سیم کارت GMS اختصاص داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد