سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

غوابش خبر داد:
خوزستان رتبه اول جذب سرمایه گذاری در کشور را دارد
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون اقتصادی سازمان دارایی استان خوزستان، جایگاه این استان در جذب سرمایه گذاری برای فعالیتهای مختلف اقتصادی و تجاری را رتبه اول کشور معرفی کرد.

عبدالقاسم غوابش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از مجموع سه میلیارد و 773 میلیون دلار سرمایه گذاری جذب شده در کشور، استان خوزستان با جذب یک میلیون و 648 هزار دلار رتبه اول را کسب کرده است.

وی توضیح داد: از این رقم 170 هزار دلار در بخش صنعت، یک میلیارد و 206 میلیون و 960 هزار دلار در بخش نفت و گاز، 491 هزار دلار برای ساخت مخازن و تاسیسات تخلیه و بارگیری و440 میلیون و 602 هزار دلار در بخش صنعت شیمیایی جذب شده است.

غوابش به 153 طرح سرمایه گذاری در استان از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد و گفت: از این تعداد 29 طرح در مرحله تفاهمنامه، 52 طرح در مرحله عقد قرارداد و 72 طرح در حال اجراست.

وی اعتبار اجرای این طرح ها را 91 هزار و 757 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این طرحها برای 31 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و برای 66 هزار و 720 نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد کرده است.

معاون اقتصادی سازمان دارایی استان خوزستان به طرحها و فرصتهای سرمایه گذاری در دست مطالعه اشاره کرد و گفت: 599 طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دست مطالعه هستند که پیش بینی می شود سرمایه گذاری ریالی این طرحها 132 هزار و 552 میلیارد ریال و در حدود دو میلیارد و 246 میلیون دلار باشد.

وی عنوان کرد: این طرحها 77 هزار و 377 فرصت شغلی مستقیم و 138 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد