سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

تحلیل بدر و خیبر عصر حاضر 

خبرگزاری فارس: «مارکت واچ» از نشریات اقتصادی غرب می‌نویسد: «وقتی که چشمان دریاداران ایران، تنگه هرمز را تحت کنترل خود دارند هیچ تاجر نفتی نمی‌تواند با خیال راحت از قیمت‌های آینده نفت به تعطیلات برود و بدیهی است که تهران از افزایش قیمت نفت سود خواهد بود. ایران با نشان دادن قدرت نظامی در سواحل خود بدون کشیدن یک لنگر توانسته است درآمد نفتی‌اش را افزایش دهد».

خبرگزاری فارس: تحلیل بدر و خیبر عصر حاضر

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مردم قم فرمودند: جبهه استکبار با توسل به همه ترفندها و روش‌ها برای ایجاد رخنه و تردید در اراده مسؤولان و همچنین مأیوس کردن مردم، بارها تأکید کرده‌اند که هدف از تحریم‌ها و فشارها بر ضد ایران خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسؤولان به تجدید نظر در محاسبات خود است؛ اما آن‌ها اشتباه می‌کنند و به هدف خود نخواهند رسید؛ زیرا این روسیاه‌های بد محاسبه‌گر، تصور می‌کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی‌طالب است در حالی که ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.‌

معظم‌له در بیانات خویش به شرایط سخت شعب ابی‌طالب و دو جنگ آغازین صدر اسلام اشاره کردند.

بدر و خیبر نام دو غزوه از غزوات رسول اکرم(ص) می‌باشد که با پیروزی حیرت‌انگیز مسلمانان همراه بوده است. جنگ بدر نخستین جنگ میان مسلمانان و کفار بود که در ماه رمضان سال دوم هجری در کنار چاه‌های بدر روی داد، و مسلمانان توانستند با نیروی ایمان و یاری خداوند، هفتاد تن از مشرکان را هلاک کنند. وقوع غزوه بدر بدین سبب بود که اموال و دارایی‌های مسلمانان پس از هجرت به مدینه، توسط مشرکان قریش مصادره شد؛ از این‌رو پیامبر(ص) که با تأسیس حکومت اسلامی در موقعیت اقتدار قرار گرفته بود، در صدد مقابله بر آمد و برای تصرف کاروان اقتصادی مکه که از نزدیکی‌های چاه‌های بدر در حال عبور بود اقدام کرد. در این حال، مشرکان قریش به مصاف سپاه اسلام آمدند که البته با شکست تحقیر‌آمیزی روبه رو شدند. در این نبرد با این‌که تعداد کفار قریب به سه برابر مسلمانان بود، ضربه سختی خوردند.

وضعیت کنونی ایران مشابه بدر و خیبر است. در این اوضاع، چنان‌چه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بخواهد با تحریم بانک مرکزی و نفت، جمهوری اسلامی ایران را در تنگنا قرار دهد، ما نیز با حربه‌هایی نظیر بستن‌تنگه هرمز، آن‌ها را به خاک مذلت می‌نشانیم.

«مارکت واچ» از نشریات اقتصادی غرب می‌نویسد: «وقتی که چشمان دریاداران ایران، تنگه هرمز را تحت کنترل خود دارند هیچ تاجر نفتی نمی‌تواند با خیال راحت از قیمت‌های آینده نفت به تعطیلات برود و بدیهی است که تهران از افزایش قیمت نفت سود خواهد بود. ایران با نشان دادن قدرت نظامی در سواحل خود بدون کشیدن یک لنگر توانسته است درآمد نفتی‌اش را افزایش دهد». جمهوری اسلامی ثابت کرده است که تحریم‌های اقتصادی نمی‌توانند تهران را وادار کنند تا برنامه‌ هسته‌ای خود را متوقف کند. ایران به‌عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ نفت جهان، برگ برنده بزرگی در دست دارد، به ویژه اگر این برگ برنده در کنار تهدید به بستن تنگه هرمز قرار گیرد.

برگزاری رزمایش ولایت 90 در تنگه هرمز در حالی صورت گرفت که به‌طور‌ متوسط در هر 10 دقیقه یک کشتی غول پیکر از این آبراه عبور می‌کند. بیش از 40 درصد نفت مورد نیاز دنیا از خلیج فارس تأمین می‌شود و صدور نفت 90 درصد نفت خلیج فارس از تنگه هرمز صورت می‌پذیرد و کشتی‌های حاشیه خلیج فارس از آمریکا و سایر کشورهای اروپایی با عبور از تنگه هرمز به مقصد می‌رسند. به تعبیر یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی، گلوگاه انرژی جهان در تیررس موشک‌های ایران قرار دارد. بنابراین ایران جنگ بدر عصر حاضر را با توانمندی و با اتکا‌ به نیروی ایمان خویش و دستاوردهای چشمگیر در عرصه نظامی و علمی به پیش خواهد برد.

وضعیت کنونی همچنین مشابه جنگ خیبر است؛ زیرا اگر چه صهیونیست‌ها هر از چند گاهی با حمایت آمریکا برای نظام اسلامی خط و نشان می‌کشند و می‌خواهند برای کشورمان مشکلاتی ایجاد کنند اما همان‌طور که پیامبر(ص) به اجداد این صهیونیست‌های پلید در خیبر مهلت عرض اندام نداد، جمهوری اسلامی هم در برابر آن‌ها به همان صورت رفتار خواهد کرد.

شعب ابی‌طالب

در دوران حضور پیامبر(ص) و بنی‌هاشم در شعب ابی‌طالب، مشرکان فشار آورده بودند تا پیامبر(ص) در برابر این هجمه سخت، تسلیم شود. و بنی‌هاشم به‌عنوان مهم‌ترین پشتوانه‌های ایشان، پیامبر را فدا کنند‌ یا همه، فدای پیامبر شوند، اما ناکام ماندند. در دوران کنونی نیز اگر چه ما در موقعیت شعب ابی‌طالب نیستیم، اما حتی اگر در این موقعیت قرار گیریم، همان‌طور که بنی هاشم دست از حمایت پیامبر(ص) بر نداشت، ملت ما هم دست از ولایت نمی‌دارد و توطئه‌های دشمنان را در هم می‌کوبد.

در طول 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم به رغم شرایط جنگی و تحریم‌های متعدد، از آرمان‌های خویش عقب ننشستند و بر پشتیبانی خویش از نظام اسلامی پا برجا ماندند.نکته دیگر این‌که در دوران کنونی، جنگ نظامی چندان معنا ندارد و جنگ علمی در راه است. زیرا دشمنان به تولیدات علمی ما آگاه هستند و به روش‌های وحشیانه‌ای چون ترور و انفجار مراکز حساس علمی دست می‌زنند. با مقایسه رشد تولید علمی بین ایران و چند کشور توسعه یافته این مطلب واضع‌ می‌شود. رشد تولیدات علمی در سال 2011 نسبت به سال 2010 بیست درصد بوده و این در حالی است که رشد تولید علم در چین 15 درصد، کره جنوبی و هند 10 درصد و ایالات متحده آمریکا 5 درصد بوده است.

خوشبختانه نظام منتخب ملت ایران، با نام اسلام و با برجسته کردن شعارهای اسلامی به پیش رفته است به گونه‌ای که اکنون دانشمندان جوان این سرزمین در علوم و صنایع بسیار پیشرفته نظیر هسته‌ای و نانو، با افتخار از بسیجی بودن خود سخن می‌گویند و استکبار نیز به همین علت یعنی به دلیل نقش آفرینی مبنایی اسلام در این سرزمین به مقابله با جمهوری اسلامی مشغول است.(1) اما آن‌ها به گمان خودشان علم و فناوری را بر روی جوانان‌های ایرانی بستند، ولی جوانان ایرانی خودشان از درون خودشان جوشیدند. امروز در زمینه علم و فناوری، پیشرفت ما نبست به گذشته نمی‌شود گفت دو برابر و سه برابر است، ده برابر است. مبارزه آن‌ها به جایی نمی‌رسد، مبارزه با یک ملت بصیر، ملت صبور، ملت آگاه، ملتی که جوانانش متکی به خدا و پایدار در این راهند، به جایی نمی‌رسد، آن‌ها شکست می‌خورند اما ملت ایران پیروز خواهد شد.(2)

پی‌نشت‌ها

1.بیانات رهبری در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور 7/10/1390

2.بیانات رهبری در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت 13 آبان. 11/8/1390

هادی مجیدی

منبع : هفته نامه پرتو سخن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد