سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانهای استان

پس از اعتراض کشاورزان باغملکی به عدم خرید زمین‌های اطراف سدجره؛
سازمان آب و برق خوزستان از خرید زمین‌های زراعی روستاییان اطراف سد خبر داد
اقتصادی  24/11/1390  13:46:33
9011-13474-5 کد خبر
RSS :: پرینت

بیش از 200 نفر از کشاورزان 10 روستای اطراف باغملک به دلیل احداث سدجره در زمین‌های خود که مانع از کشت‌ شده است، با تجمع در مقابل فرمانداری و اداره منابع طبیعی باغملک، خواستار فروش زمین‌های خود شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، احداث این سد از 14 سال پیش در زمین‌های کشاورزی شهرستان باغملک آغاز شد و برای احدان آن زمین‌های 10 روستا این شهرستان اشغال شده است. این سد، یک سد مخزنی و طرح ملی می‌باشد که بیش از سه سال است که سازمان آب و برق خوزستان نسبت به آبگیری آن اقدام کرده و از آن استفاده می‌کند.

کشاورزان با بیان این‌که زمین‌های آن‌ها دارای سند هستند، عنوان کرده‌اند که سازمان آب و برق خوزستان حاضر به پرداخت هیچ‌گونه اجاره‌ای به کشاورزان نشده است. رییس منابع‌طبیعی باغملک نیز در حال پیگیری مشکل این کشاورزان از طریق جهادکشاورزی و دادستانی باغملک است.

البته سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان از خرید زمین‌های زراعی روستاییان اطراف سد جره خبر داد و گفت: دفتر حقوقی این سازمان با درخواست اسناد و مدارک زمین‌های زراعی روستاییان سد جره، زمین‌های این روستاییان را از طریق کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری و خریداری می‌کند.

هوشنگ کسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خوزستان، عنوان کرد: زمین‌های کشاورزانی که اسناد و مدارک درخواست شده را تحویل سازمان آب و برق داده‌اند، قیمت‌گذاری و خریداری می‌شود و افرادی که اقدامی در این جهت انجام نداده‌اند باید هرچه زودتر نسبت ارائه اسناد لازم برای فروش زمین‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان این‌که سد جره اوایل سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: شروع آبگیری اولیه از این سد از یک سال قبل آغاز شده و آبگیری نهایی آن تا سال آینده تمام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد