سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانهای استان

شهردار آغاجاری خبر داد
محوطه‌سازی چاه‌های نفت در 50 متری منازل در آغاجاری / عدم اخذ مجوز برای محوطه‌سازی توسط مناطق نفت‌خیز

خبرگزاری فارس: شهردار آغاجاری از محوطه‌سازی چاه‌های نفت توسط شرکت ملی مناطق‌ نفت‌خیز جنوب در 50 متری منازل مسکونی آغاجاری بدون اخذ مجوز شهرداری خبر داد.

خبرگزاری فارس: محوطه‌سازی چاه‌های نفت در 50 متری منازل در آغاجاری / عدم اخذ مجوز برای محوطه‌سازی توسط مناطق نفت‌خیز

احمدرضا طواف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: متأسفانه مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مدتی است که بدون اخذ مجوز قانونی از شهرداری اقدام به محوطه‌سازی چاه‌های نفت در 50 متری منازل مسکونی در آغاجاری کرده‌است.

وی افزود: مدیریت مناطق نفت‌خیز جنوب عوارض و متعلقات شهرداری آغاجاری را نیز پرداخت نکرده و زمین‌های مربوط به شهرداری را به صورت عدوانی تصرف کرده و پروژه‌های خود را در آنها اجرا می‌کند.

شهردار آغاجاری با اشاره به پیگیری‌های مسئولان شهر در این خصوص تصریح کرد: شورای تأمین آغاجاری، اداره کل شهری استانداری خوزستان و همچنین اداره محیط زیست آغاجاری در حال پیگیری موضوع بهره‌ برداری‌های بدون مجوز توسط مناطق نفت‌خیز جنوب از زمین‌های شهرداری به ویژه در مناطق مسکونی هستند.

طواف با بیان اینکه دکل‌های نصب شده برای سلامتی و ایمنی افراد جامعه خطر دارند اظهار کرد: محل استقرار کمپ دکل باید حداقل یک ونیم کیلومتر از منطقه مسکونی فاصله داشته باشد ولی این مدیریت بدون رعایت مسائل ایمنی و قوانین شهری و شهرداری اقدام به محوطه‌سازی برای چاه‌های نفت در یک فاصله غیرقانونی کرده‌است.

وی با اشاره به نگرانی‌های مکرر مردم منطقه از این موضوع خاطرنشان کرد: مردم نگران سلامتی خود و فرزندانشان هستند زیرا منازل و خانواده‌های آنان در معرض خطر قرار دارند.

شهردار آغاجاری ادامه داد: مدیریت مناطق نفت‌خیز جنوب موظف است که با رعایت مصوبات صورت‌جلسه اداره کل شهری استانداری خوزستان اقدام به پرداخت عوارض شهرداری کرده و ضمن رعایت حریم قانونی منازل مسکونی تکلیف آنها را روشن کند.

طواف با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر با دستور قضایی به کار خود ادامه می‌دهد افزود: با وجود اخطارهای مکرر از طرف سازمان‌های مختلف و از جمله شهرداری آغاجاری، این شرکت به فعالیت‌های خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به بدهی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به شهرداری آغاجاری گفت: اگر چه این شرکت تاکنون مبلغ یک میلیارد و 69 میلیون تومان به حساب شهرداری آغاجاری واریز کرده‌است اما از این میزان هیچ استفاده‌ای نشده زیرا ما همچنان منتظر مجوز قانونی برای احداث محوطه‌سازی چاه‌های نفت هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد