سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانهای استان

برای نخستین بار/
کشتی 55 هزار تنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام پهلو گرفت
 
اهواز- معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: یک فروند کشتی خارجی با ظرفیت معادل 55 هزار تن برای نخستین بار در ساعات بامداد روز یکشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلوگرفت.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' علیرضا خجسته ' افزود: این کشتی به نام GARZONI ضمن پهلوگیری در اسکله شماره 3 این مجتمع بندری ، 46 هزار تن مازوت کشور عراق را بارگیری و به مقصد امارات متحده عربی ترانزیت خواهد کرد.
وی با اشاره به بی سابقه بودن تناژ 55 هزار تنی این کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزود : قابلیت و ظرفیت های بالای آبخور اسکله ها و تجهیزات توانمند این مجتمع بندری در پذیرش و پهلو گیری کشتی هایی با ابعاد و تناژ بزرگ ،امکان پهلوگیری و بارگیری این کشتی را برای ترانزیت کالاهای کشورهای همجوار فراهم کرده است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ، با اشاره به ترانزیت فرآورده های نفتی کشور از این بندر بیان کرد: این امر موجب شده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در جایگاه نخست مرز ترانزیتی کشور قرار گیرد.
هم اکنون بخش مهمی از فراورده های نفتی کشور عراق با کامیون های نفتکش به بندر امام انتقال و سپس به دیگر کشورها ترانزیت می شود.
ترانزیت هر تن مواد نفتی 150دلار برای کشور ارزآوری به همراه دارد.
هم اکنون ساخت پایانه غلات در بندر امام خمینی (ره)با سرمایه گذاری کشور افریقایی کنیا که بهمن ماه سال گذشته عملیات اجرایی آن با حضور معاون اول رییس جمهوری کشورمان و نخست وزیر کنیا شروع شد در مراحل پایانی بوده و قرار است غلات کشورهای آسیای میانه از طریق این بندر به کشورهای آسیایی و افریقایی ترانزیت شود.
بندر امام خمینی(ره) به عنوان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران ، سالانه حدود 33میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در آن تخلیه و بارگیری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد