سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانهای استان

مردم دزفول با پیکرسردار بزرگ دفاع مقدس احمد سوداگر وداع کردند
 
دزفول - مردم دزفول در آیینی یکشنبه شب در آستانه متبرکه سبزقبا (ع) با سردار بزرگ دفاع مقدس احمد سوداگر در حالیکه بر پیکر آن اشک ماتم می ریختند, وداع کردند.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین مسوولان کشوری و لشکری،فرماندهان نظامی و انتظامی،مسوولان محلی،بسیجیان ،همرزمان و خانواده دکتر سوداگر حضور داشتند پیکر مطهر این سردار بزرگ اسلام در محوطه بر روی شانه های آنان حمل شد و در محل آستانه سبزقبا تجمع و با وی وداع گفتند.
اقشار مختلف مردم دزفول در این آیین یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه این سردار بزرگ اسلام را گرامی داشته شد.
سرودن شعر در وصف مقام شهید و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های این آیین بود و حاضران با قرائت فاتحه نسبت به مقام این شهید جانباز ادای احترام کردند.
سردار حاج احمد سوداگر در سال اول جنگ براثر انفجار مین افتخار جانبازی را داشت و در عملیات والفجر هشت شیمیایی شد و در 21 بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پس از سالها تحمل جراحات وارده از جنگ به دیار حق شتافت.
سردار سوداگر با اینکه در جنگ تحمیلی بیش از 12 بار تیر و ترکش خورده بود باز هم در مقابل دشمنان نظام و انقلاب می ایستاد و خود را مدیون شهدا و خانواده های شهدا می دانست.
حاج احمد سوداگر در سال 1339 در یک خانواده مذهبی در شهر دزفول به دنیا آمد , وی از همان ابتدا در جنگ تحمیلی کار اطلاعاتی را انتخاب کرد تا اینکه در سال 1359 در منطقه کرخه زخمی و قسمتی از پای چپ وی قطع شد.
سردار سوداگر در عملیات والفجر 8 مسوولیت خطیر اطلاعات این عملیات را در منطقه خرمشهر به عهده داشت و بعد از دوران دفاع مقدس نیز مسوولیت‌ جانشینی فرماندهی لشکر 7 ولیعصر (عج) و نیز فرماندهی لشکرهای 8 نجف اشرف، 25 کربلا و 27 محمد رسول‌الله (ص) و معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه را عهده دار بود.
وی در سال 1385 پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس را تأسیس کرد و تلاش های بسیاری در جهت حفظ ارزش های دفاع مقدس مبذول داشت.
پیکر سردار حاج احمد سوداگر فردا دوشنبه مورخ 24 بهمن ماه ساعت 9 صبح از محل خیابان امام موسی صدر دزفول بطرف شهید آباد بهشت علی تشییع و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد