سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانهای استان

تجمع کشاورزان معترض مقابل فرمانداری باغملک

آوارگی 3 ساله کشاورزان اطراف سد جره

سدید نیوز /
سد جره واقع در شهرستان رامهرمز در 16 بهمن 1388 با حضور وزیر وقت نیرو آبگیری شد اما با گذشت 2 سال از آبگیری آن ، هنوز مطالبات کشاورزان و ساکنان 9 روستای اطراف سد که عمدتا از لحاظ تقسیمات کشوری جز شهرستان باغملک می باشند و زمین ها  و خانه هایشان به علت آب گیری سد زیر آب رفته یا در آینده خواهد رفت پرداخت نشده است .
کشاورزان و ساکنان این روستاها با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان باغملک خواستار احقاق حقوق خود شدند.
برای شنیدن درد دل هایشان به میان آنها رفتیم تا حرف هایشان را بشنویم به امید آنکه مسئولین به خود آیند و این مشکل را حل نمایند .
علی اکبر مکوندی از ساکنان روستای " رود زرد سادات شرقی " گفت: یک قطعه زمین داریم که تا کنون سه بار آن را خریده ایم و سند آن موجود است ولی حالا می گویند که جز اراضی منابع طبیعی می باشد .
علی زاده یکی از ساکنین روستای " کلگه "هم با بیان این نکته که وجود قنات ها در زمین های پشت سد نشان دهنده ی آبی بودن این زمین ها در دویست سال گذشته است؛ افزود: با وجود این که سد آب گیری شده ولی تا کنون به هیچ کس پولی نداده اند ، مردم و ساکنان این روستاها در جاهای مختلف آواره شده اند .
حسین قلی شیخی علی زاده یکی دیگر از ساکنین روستای " کلگه  "که به همراه برادرانش 20 هکتار زمین دارد نیز گفت: اکثر زمین ها به ما ارث رسیده است که دارای قباله و نسق هستند ولی هم اکنون می گویند جز منابع طبیعی هستند .
امیرحسین رفیعی از روستای "رودزرد کاید رفیع " هم گفت: 30 هکتار زمین داریم که حدود 200 سال است که اجداد ما در این زمین ها مشغول فعالیت بوده اند ولی اکنون این زمین ها را جز منابع طبیعی محسوب کرده اند .
مرتضی بارانی هم که 50 هکتار زمین دارد می گوید: 5 هکتار از زمین های ما را گرفته اند ولی هیچ کدام را با ما حساب نکرده اند.
محمد حسین ممبینی هم از روستای " دزد مدعی " گفت: 3 هکتار از زمین های ما را جزء منابع طبیعی نوشته اند این در صورتی است که سال های سال است که این زمین ها را کشت می کنیم.
رضا خون باران نژاد هم گفت : حدود 5/5 هکتار از زمین های ما را منابع طبیعی گرفت و 55 هکتار هم متراژ شد که سد بگیرد.
غلامحسین عزیزی از روستای " رودزرد کلاس مدین 2 " گفت: 5/4 هکتار داشتیم که زمین آبی آن را حذف کردند و می گویند جزو منابع طبیعی است .
محمد ممبینی از روستای " رودزرد سادات شرقی " هم گفت: 2هکتار از زمین های کشاورزی و 2 هزار متر زمین را که خانه های مان در آن بود را برای احداث سد گرفته اند و هم اکنون علاوه بر از دست دادن شغل خود ، در جاهای مختلف آواره شده ایم .
خانعلی تقی پور هم گفت: نصف زمین های آبی ما را که 2 هکتار است گرفته اند و هیچ پولی به ما پرداخت نکرده اند .
بهزاد بهزادی از روستای " کوه گژدمی " هم گفت: 3 سال است که اجازه کشت به ما نمی دهند و 8 هکتار از زمین های ما را جزو منابع طبیعی محسوب کرده اند.
محمد قنبری امیرآبادی از روستای " رودزرد کاید رفیع " هم نسبت به اقدام انجام شده در خصوص تملک زمین های کشاورزی گلایه داشت و گفت: 3 سال است که بلاتکلیف هستیم و کشاورزی نمی کنیم و درآمدی برای امرار معاش خود و خانواده های خود نداریم .
سید محمود میرسالاری نماینده کشاورزان با بیان اینکه هدف ما حل کردن این مشکل است افزود: وزارت نیرو با ما همکاری کرد ولی زیر مجموعه های این وزارتخانه در خوزستان نمی خواهند کار مردم حل شود.
وی با درخواست از مسئولین شهرستان باغملک از آنان خواست مشکل کشاورزان را حل و به آنها کمک کنند تا به حق خود برسند.
میرسالاری افزود: از طرف سد جره چند نفر سنگ اندازی می کنند و دنبال این هستند که انسجام ما را به هم بزنند.
وی با بیان این مطلب که ما در مقابل کسی قرار نگرفته ایم خطاب به مسئولین شهرستان گفت: ما پشتیبانی شما را می خواهیم زیرا اگر ما حرفی بزنیم به ما برچسب ضد انقلاب می چسبانند .
وی افزود :  این در حالی است که این مردم در صحنه های مختلف وفاداری خود به نظام را ثابت کرده اند و در این راه شهدایی را نیز تقدیم به آرمان های انقلاب اسلامی کرده اند.
سید رضا جعفری بخشدار مرکزی شهرستان باغملک نیز که در جمع کشاورزان معترض حاضر شده بود تنها راه حل این مشکل اتحاد و همدلی دانست و افزود : کشاورزان سه نماینده از طرف خود انتخاب کنند تا کارها را پیگیری کنند .
موسوی معاون فرماندار با یک جمله تعجب برانگیز گفت: تاکنون اطلاعی نداشتیم و کسی از ما نظری نخواست.
وی افزود: الان که وارد شدیم هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم.آل محمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باغملک هم با بیان این مطلب که زمین ها 80 درصد منابع طبیعی است افزود: وظیفه داریم مشکل مردم را حل کنیم.
وی افزود: راه حل هایی وجود دارد که با نمایندگان سد و جهاد مشکل را بررسی کنیم و تا این مسئله حل شود.
رئیس اداره منابع طبیعی باغملک با تاکید بر این نکته که وظیفه داریم مشکل مردم را حل کنیم اضافه کرد: این مشکل با یک تدبیر کارشناسی حل خواهد شد و مردم و کشاورزان به حق خود خواهند رسید.
گفتنی است رسانه جنوب در شماره 287 به بررسی مشکلات کشاورزان منطقه پرداخت ولی تا کنون هیچ اقدامی برای حل مشکل آنان انجام نشده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد