سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی استان

نخستین جشنواره ملی سفرنامه نویسی ناصرخسرو قبادیانی در حالی برگزار شد که اسقبال از این جشنواره هم به لحاظ آثار راه یافته و هم به لحاظ شرکت کنندگانی که برای شرکت در اختتامیه آمده بودند قابل توجه بود.

دعوت از انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان فرصتی بود تا به همراه اردوان بیرگانی و مهرانگیزقلاوند زوج نقال خوزستانی راهی تالار زیبا و بزرگ وزارت کشور شویم. همراهی با زوج نقالی که با لباس محلی در این جشنواره حضور یافته بودند باعث شد تا نام خوزستان مورد توجه قرار بگیرد.

اجرای رزم گردآفرید در این جشنواره با اسقبال و تشویق های بسیاری همراه بود که به قول خیلی از شرکت کنندگان باعث شد تا روز متفاوتی برای آنان رقم بخورد. از اینکه آرش نورآقایی دبیر و محمد یزدانی مدیر اجرایی این جشنواره ،برای خوزستان فرصتی فراهم آوردند تا از طرف انجمن تاریانا این دو نقال فرهیخته در جشنواره سفرنامه نویسی اجرا داشته باشند مایه خرسندی و خوشنودی انجمن تاریانا بود.از اینکه افراد بزرگ و فرهیخته ای مثل ناصر تکمیل همایون،علی دهباشی،سعید فیروز آبادی،محمدرضا توکلی صابری و همه شرکت کنندگان حاضر در این نشست به احترام اجرای این دو نقال به پاخواستند و سرود ای ایران را سر دادند که نشانه اهمیت و قدر نام ایران است که اجرای رزم گرد آفرید باعث شد تا نام ایران در وجود تک تک حاضرین رعشه بوجود آورد.

انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان از اینکه در تامین بخش کوچکی از جوایز نخستین جشنواره سفرنامه نویسی ناصرخسرو نقش دادشته است برخود می بالد و اعتقاد دارد که حمایت و همراهی در طرح هایی که دست اندرکاران هفته نامه تعطیلات نو، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و خانه جهانگردان انجام می دهند قطع به یقین موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد