سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی استان

 در نامه ای به استاندار خوزستان مطرح شد

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان درنامه ای به مهندس حجازی استاندار خوزستان از تنگ نظری های موجود و اجحاف در حق انجمن تاریانا که صادقانه برای حفاظت از میراث فرهنگی خوزستان تلاش می کند انتقاد کرد و خواهان تجدید نظر در این خصوص شد.

متن نامه بدین شرح است..........

جناب دکتر حجازی

استاندار محترم خوزستان

با سلام 

احتراماً همانگونه که مستحضرید حمایت دولت عدالت گستر و مردمی نهم از سازمان‌های مردم نهادی که خود مجوز فعالیت ایشان را صادر نموده از عوامل مهم ایجاد انگیزه لازم جهت حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و بالطبع کاهش تصدی‌گری و تنزل بار مسئولیت دولت و انتقال آن به تشکل‌های سازمان یافته مردمی می‌باشد. لکن انجام برخی اعمال از سوی مسئولین محترم استانداری خوزستان که در حسن نیت ایشان نسبت به مسائل و موضوعات مرتبط با سازمان‌های مردم‌نهاد شکی نیست موجب کاهش انگیزه فعالیت و ایجاد ذهنیت ناصحیح نسبت به آینده تعامل میان دستگاه صادر کننده مجوز و تشکل زیربط می‌گردد.

ظاهراً در روز سه‌شنبه مورخ 20/10/1390 استانداری محترم خوزستان با دعوت رسمی از حدود به یکصد سازمان مردم‌نهاد فعال، اقدام به برگزاری همایشی با عنوان "نمایشگاه توانمندی‌های تشکل‌های مردم‌نهاد" نموده است که ضمن تقدیر و تشکر از برپایی چنین نشست‌هایی و با امید به تداوم آن، این انجمن که دارای مجوز رسمی از استانداری خوزستان (به شماره 15342/1/44) بوده و در مدت فعالیت، سهم خود را در ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی به حدتوان ایفاء نموده است، به همایش یاد شده دعوت نشد. انتظار می‌‌رفت تشکلی که نقشی هرچند اندک در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی استان کهن خوزستان داشته و دارد، حداقل برای افزایش اعتبار فرهنگی استانداری، به همایش یاد شده دعوت می‌شد. این انجمن دیرزمانی  است که مورد کم لطفی استانداری قرار گرفته است و اگر به همایش فوق دعوت می‌شد مایه تعجب و تأمل بود. سال گذشته نیز به نمایشگاه‌ توانمندی‌های تشکل‌های مردم‌نهاد دعوت نشد و از کمک‌های مالی دولت عدالت محور نهم متمع نگردید که دلیل آن پایبندی تشکل به اهداف و اصولی است که این انجمن برای انجام آن تشکیل شده و فعالیت می‌نماید. این مرقومه نیز به این دلیل نوشته نشده که از آن اصرار و الحاح بر حضور در چنین برنامه‌هایی برداشته شود که صلاح مملک خویش خسروان دانند و این انجمن با شرایط به مراتب برتر از این نیز از اصول و اعتقادات خود که ظاهراً با مزاق و قریحه برخی مسئولین محترم استانداری خوزستان سازگار نیست، دست برنداشته و به فعالیت خود با هدف حفاظت و صیانت از تاریخ گرانقدر ایران اسلامی ادامه خواهد داد. این مرقومه صرفاً جهت جلب عنایت آن والامقام به این موضوع می‌باشد که عدم دعوت از تشکل‌های شناخته شده استان جز ایجاد ذهنیت برخورد تبعیض‌آمیز دولت عدالت محور نهم با سازما‌های مردم‌نهاد که خود مجوز آنها را صادر کرده نتیجه‌ای نداشته و ندارد.

لذا با عنایت به مراتب فوق و تأکید به این موضوع که تعامل و برخورد یکسان و عادلانه با کلیه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند گوشه‌ای از کارنامه درخشان دولت عدالت محور نهم باشد مسدعیست در خصوص تفهیم تعامل مثبت، بدون پیش‌زمینه‌ ذهنی و بدون لابی برون سازمانی با تشکل‌های مردم‌نهاد به مسئولین دلسوز و فرهنگی استانداری بذل عنایت مقتضی بفرمایید.

با تجدیداحترام

    رئیس انجمن

    سعیدمحمدپور

رونوشت:

ـ جناب دکتر محمود احمدی‌نژاد، ریاست محترم جمهوری و حامی فعالیت‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد جهت استحضار و بذل عنایت مقتضی.

ـ وزارت محترم کشور، معاونت محترم امور فرهنگی و اجتماعی‌، جهت استحضار و بذل عنایت مقتضی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد