سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

تمام اتفاقات خوزستان در هفته ای که گذشت.../ از خرید تشک برای نجات معتادان اهوازی تا سرقت عجیب از بازیکنان فوتسال !

سه نماینده خوزستانی در لیست سوال از  رییس جمهور/ مرگ دلخراش زوج ماهشهری به همراه یک جفت قناری / خاله شادونه در اهواز / راه‌اندازی اولین پالایشگاه تمام ایرانی /  جشنواره ای برای حمایت از کودکان سرطانی /  رونمایی از " پایی که جا ماند" /  عشق پرسپولیس جوان خوزستانی را به کما برد /  سفر داماد احمدی نژاد به اهواز /   خداحافظی تنها معاون خوزستانی وزارت صنعت /  فضلیت پور رفت / شاعر و مترجم خرمشهری درگذشت و ...

اسه نماینده خوزستانی در لیست سوال از رییس جمهور

در هفته ای که گذشت لیست نمایندگان مجلس منتشر شد که در پی سوال از رییس جمهور برآمده اند. بالاخره گمانه زنی ها در مورد قاطعیت مجلس برای سئوال از رئیس جمهور به انجام رسید و ده بند سئوال از رئیس جمهور امروز در مجلس اعلام وصول و قرائت شد. اینک محمود احمدی نژاد یک ماه فرصت دارد تا در مجلس حاضر شود و به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ گوید. قابل ذکر است که سیدشریف حسینی ، سیدحسین دهدشتی و کعبی در این لیست قرار دارند.

 مرگ دلخراش زوج ماهشهری به همراه یک جفت قناری

در هفته ای که گذشت یکزوج جوان ماهشهری در اثر استنشاق گاز منواکسید کربن دچار مرگ خاموش شدند. عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از بخاری گازسوز توسط یک زوج جوان ساکن شهرک بعثت ماهشهر آنها را به کام مرگ فرستاد. یک جفت قناری نیز که توسط این زوج جوان نگون‌بخت نگهداری می‌شدند همچون صاحبان خود قربانی قاتل نامرئی شده و صحنه‌ای بسیار غم‌انگیز را خلق کرده بودند. این زوج جوان از کارکنان شرکت پتروشیمی شهید تندگویان بودند و در مجموعه قائم شهرک بعثت ماهشهر سکونت داشتند.

 کشف اختلاس میلیاردی در ماهشهر

در هفته ای که گذشت اقدام مشترک دستگاه قضایی و سربازان گمنان امام زمان(عج) از فساد مالی دیگری در این شهرستان پرده برداشت. دنبال گزارش اداره اطلاعات مبنی بر اختلاس در یکی از بانکهای این شهرستان، دستگاه قضایی وارد میدان شد و پس از بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که یکی از کارمندان شعبه، با دستکاری و ایجاد اسناد صوری، اقدام به اختلاس مبلغ 54 میلیارد ریالی از موجودی بانک کرده است.

 خاله شادونه در اهواز

در هفته ای که گذشت به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و با هدف فراهم آوردن لحضاتی شاد برای نونهالان جشن بزرگ غنچه های انقلاب ویژه کودکان مهدهای کودک اهواز از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز برپا شد و چهره آشنا و مجری برنامه های کودک (خاله شادونه) به مجتمع فرهنگی ورزشی شهدای کارگر واقع در کمپلو اهواز آمد.

 خرید تشک برای معتادان اهوازی !

در هفته ای که گذشت سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از خرید و تهیه دو عدد تشک نجات در آتش نشانی اهواز  سخن به میان آورد و گفت :  برخی افراد متاسفانه به دلیل مصرف بری مواد روانگردان به ارتفاع می روند و به همین دلیل جان آنها مورد تهدید است. برای نجات این افراد دو عدد تشک نجات با 80 مترمربع مساحت و سه متر ارتفاع خریداری شده است.

 راه‌اندازی اولین پالایشگاه تمام ایرانی

در هفته ای که گذشت فرهاد احمدی معاون ملی مهندسی نفت به ماهشهر آمد و از ساخت و راه‌اندازی نخستین پالایشگاه تمام ایرانی در کشور توسط متخصصان داخلی خبر داد.

 اعتصاب کارگران شرکت پرورش دامداری باغملک

در هفته ای که گذشت کارگران شرکت پرورش دامداری باغملک دست ه اعتصاب زدند. : این شرکت بیش از 110 کارگر را تحت پوشش دارد اما متاسفانه مدت 3 سال است که هر 6 یا 7 ماه یکبار حقوق پرداخت می کند.حقوق پرداختی این شرکت به ازای هر 7 ماه حقوق 2 ماه را پرداخت می کند.

 جشنواره ای برای حمایت از کودکان سرطانی

در هفته ای که گذشت  موسسه خیریه کودکان مبتلا به سرطان جشنواره غذا را به نفع کودکان سرطانی برگزار کرد. جشنواره غذا برای حمایت از کودکان سرطانی 21 بهمن سال‌جاری ساعت 18.30 به مدت چهار ساعت در ساحل غربی رودخانه کارون حد فاصل بین پل هفتم و پل کیانپارس (پارک دولت) جنب پارک چوبی برپا شد.

 رونمایی از " پایی که جا ماند"

در هفته ای که گذشت  مجموعه خاطرات «پایی که جا ماند» نوشته بسیجی جانباز سید ناصر حسینی‌پور به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این شرکت و با حضور آیت اله شفیعی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان و سایر مدیران استانی رونمایی شد.

 رامشیر هم صاحب محیط زیست شد

در هفته ای که گذشت  همزمان با دهه مبارک فجر اداره حفاظت محیط زیست رامشیر افتتاح شد.تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مراسم افتتاح این اداره گفت: افتتاح اداره محیط زیست در شهرستان رامشیر در راستای تحقق مصوبات دور دوم دولت با هدف خدمات رسانی و رضایت‌مندی مردم منطقه است. عباس ظاهری کارشناس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز به عنوان سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رامشیر منصوب شد.

 عشق پرسپولیس جوان خوزستانی را به کما برددر هفته ای که گذشت  پس از برد بسیار عجیب پرسپولیس در شهرآورد تهران جوان خوزستانی بر اثر شادی بسیار زیاد سکته کرد و راهی بیمارستان شد. به گزارش فارس ، جوان خوزستانی طرفدار تیم پرسپولیس که تا دقایق پایانی امیدی به پیروزی تیمش مقابل استقلال نداشت پس از زدن گل سوم توسط این تیم شوکه شد و بر اثر سکته های مغزی و قلبی راهی بیمارستان شد.قاسم موردی جوان 25 سال اهوازی که بر اثر این شوک احساسی در بیمارستان گلستان اهواز بستری شده است در شرایط کنونی در اغماست.

 مرگ کارگر شهرداری هویزه بر اثر تصادف

در هفته ای که گذشت  بی احتیاطی راننده یک دستگاه خودرو پراید در هویزه موجب مرگ یک کارگر فضای سبز و مجروح شدن یک کارگر دیگر شد.این خودرو پس از این‌که از مسیر حرکت خود خارج شد، با دو نفر از کارگران فضای سبز برخورد کرد و یکی از کارگران در همان لحظه جان خود را از دست داد. یکی دیگر از کارگرها هم بر اثر این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

 سفر داماد احمدی نژاد به اهواز

در هفته ای که گذشت  معاون حوزه مشاوران جوان رئیس جمهور به اهواز سفر کرد.حمید افراشته که به منظور معارفه رئیس جدید حوزه مشاوران استانداری خوزستان به اهواز سفر کرده بود با اشاره به نعمت بزرگ انقلاب اسلامی گفت: دمیدن روحیه انقلابی در بین جوانان از رویکردهای مهم حوزه مشاوران جوان در کشور است.

 بوق کشتی ها در منطقه ویژه اقتصادی

در هفته ای که گذشت  همزمان با سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوق کشتی های پهلو گرفته در مجتمع بندری امام خمینی (ره) به صدا و خودروها و موتور سیکلت های یگان گارد و انتظامات وخودروهای گشت های ایمنی ضمن به صدا در آوردن آژیرهایشان ، به رژه در سطح این مجتمع بندری پرداخته و این مناسبت تاریخی را گرامی داشتند

 سفر معاون وزیر نیرو به خوزستان و وعده افتتاح

در هفته ای که گذشت   محمدرضا عطارزاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به خوزستان آمد و گفت: در نیمه دوم سال 91 مردم شهرهای شادگان و اهواز از آب طرح غدیر بهره مند شده و یک سال پس از آن نیز این طرح به آب سد دز متصل می شود.

 خداحافظی تنها معاون خوزستانی وزارت صنعت

در هفته ای که گذشت  حاج فیصل مرداسی پس از سه سال مدیریت موفق و کارآمد از معاونت وزیر صنعت ،معدن و تجارت و ریاست مرکز ملی فرش ایران خداحافظی کرد.

 نمایشگاه ولایت فقیه در دانشگاه چمران

در هفته ای که گذشت  به مناسبت سالروز ورود شکوهمند رهبر کبیر انقلاب و در قالب برنامه‌های ستاد دهه فجر دانشگاه شهید چمران اهواز، "نمایشگاه ولایت فقیه" در سرسرای خانه فرهنگ این دانشگاه افتتاح شد.

 شاکریان مدیر کانون زبان خوزستان شد

در هفته ای که گذشت  آیین معارفه مدیر کانون زبان خوزستان با حضور دو تن از مشاوران رییس کانون زبان ایران و تنی چند از کارشناسان ، مسئولین و پرسنل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پرسنل و اساتید کانون زبان خوزستان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری مرکز شماره یک اهواز برگزار شد و عبدالنبی شاکریان به عنوان مدیر کانون زبان استان خوزستان منصوب گردید.

 فضلیت پور رفت

در هفته ای که گذشت  حاج عبدالرحیم فضلیت پور پس از 5 سال خدمت در مسئولیت مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی بدلیل رسیدن به سن بازنشستگی  تودیع می شود. در این مراسم مسلم میرزاپور کلشتری مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور‌، به عنوان سرپرست نهاد کتابخانه های استان معرفی گردد.

 معاون وزیر اقتصاد از پتروشیمی ماهشهر

در هفته ای که گذشت  معاون وزیر اقتصاد از پروژه‌‌های آمونیاک و اسیدسولفید و اسیدسیتریک مجتمع پتروشیمی رازی ماهشهر بازید کرد.

 نظری بالاخره معارفه شد

در هفته ای که گذشت   سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان صاحب سرپرست شد و نظری بر صندلی ریاست این سازمان جدید نشست. گفتنی است قبل از این مهندس چراغی ریس سازمان بازرگانی خوزستان و مهندس موسوی ریس سازمان صنایع ومعادن خوزستان بودند.

 سفری پر حاشیه جاسبی به خوزستان

در هفته ای که گذشت  جاسبی رییس دانشگاه آزاد کشور به خوزستان آمد و چند پروژه را افتتاح کرد. این سفر بی شک بسیار پرحاشیه خواهد بود چرا که هنوز نیامده بسیج دانشگاه آبادان به صدور بیانه پرداخته اند و این سفر را یک سفر برنامه ریزی شده خوانده اند. اگر این سفر آخرین سفر جاسبی در کسوت ریاست دانشگاه آزاد باشد یک سفری به یاد ماندنی خواهد بود. بعضی از خبرگزاری ها در انعکاس سفر جاسبی به استان خوزستان از وی به عنوان رئیس اسبق دانشگاه آزاد نام برده اند که می تواند این هم بخشی از نکات جالب سفر ایشان باشد. باید منتظر ماند و دید که هیئت مذاکره کننده با هاشمی رفسنجانی به چه نتیجه خواهند رسید و داستان ریاست دانشگاه در چه نقطه و به چه نحوی به پایان خواهد یافت !؟

 شاعر و مترجم خرمشهری درگذشت

در هفته ای که گذشت   فریدون فریاد، شاعر و مترجم، که سال‌ها بود در یونان اقامت داشت، درگذشت. فریدون فریاد متولد سال‌ 1328 در‌ خرمشهر بود که به عنوان مترجم آثار یانیس ریتسوس شهرت داشت و از دوستان او هم بود. این شاعر و مترجم دانش‌آموخته‌ی ادبیات تطبیقی بود که برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی ادبیات یونان به این کشور سفر کرد و از این رهگذر با ریتسوس و آثارش آشنا شد.

 سردار سوداگر آسمانی شد

در هفته ای که گذشت   سردار سوداگر در ساری به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.سردار سوداگر سال‌های بسیار زیادی را با رنج فراق و جانبازی به سر برد تا به درجه رفیع شهادت نائل آمد. قرار است پیک این سردار در دفول به خاک سپرده شود.

 اولین همایش بین المللی نانو در مسجدسلیمان

در هفته ای که گذشت   با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی فعال در حوزه نانو ، اولین همایش بین المللی نانو ساختارها و نانو مواد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان برگزار شد.در این همایش بین المللی علاوه بر محققان داخلی و خارجی ، دکتر فریدون ررهنمای رودپشتی معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی و تنی چند از مسئولین شهرستان مسجدسلیمان نیز حضور داشتند .

 موسس رستوران ریورساید درگذشت

در هفته ای که گذشت   سهراب عبدالهی موسس رستوران خاطره انگیز لب ساحل کارون (ریورساید) با دلی آزرده از نامهربانی ها روز گذشته در کنج دنج بهشت آباد اهواز آرمید. رستوران باسابقه ریورساید در ساماندهی ساحل کارون و در زیر پل اتصالی به پارک جزیره قرار داشت که بنا به دستور مدیریت شهری قبلی تخریب شد اما متاسفانه جای مناسبی جهت جایگزینی به عبداللهی داده نشد که نشد. عبدالهی مردی رئوف و خندان بود که رستورانی با کیفیت را اداره می کرد و هم اکنون این تاسیسات و آوازه به زیتون کارمندی خیابان خاقانی منتقل شده است. در مراسم تشییع و تدفین وی بسیاری فعالین اجتماعی اهواز حضور داشتند.

 سرقت از بازیکنان تیم قرچک در اهواز

در هفته ای که گذشت    تیم فوتسال شهید منصوری قرچک در چارچوب مسابقات لیگ برتر کشور با نتیجه 6 بر 3، شکست سنگینی را مقابل تیم‌ ملی‌حفاری اهواز متحمل شد.سرقت پول و کیف‌های تعدادی از بازیکنان شهید منصوری قرچک از رختکن این تیم در طول برگزاری مسابقه از دیگر حواشی جالب این بازی بود که باعث اعتراض بازیکنان شهید منصوری قرچک به مسوولان برگزار کننده‌ مسابقه شد.

 انعکاس رنج های یک دختر 8 ساله در اهواز

در هفته ای که گذشت    دختر 18 ساله خوزستانی تیتر اکثر خبرگزاری ها و سایت های خبری بود. این دختر به علت گوشتهای آویزان صورتش این روزها با نگرانی به آینده اش نگاه می کند و طی سالهایی که از عمرش می گذرد از ترس دیده شدن چهره اش توسط مردم فقط یک بار توانسته به پارک برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد