سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
* شنیده ایم گفتمان جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات نهم مجلس "عقلانیت، عدالت و پیشرفت بر محور ولایت" خواهد بود. همچنین شعار " خانه ای بسازیم شایسته مردم ایران " بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارد.

*قرار است امروز یکشنبه درباره سرلیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران تصمیم گیری نهایی شود. در چهار نظرسنجی  صورت گرفته دکتر غلامعلی حداد عادل با 38 درصد آرا در تهران صدر نشین است.آقایان مطهری با 18، باهنر با 15 و توکلی با 14 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

*محمد نوری زاد در هفته های اخیر چند سفر به قم داشته است. میزبان این سفرها اعضای مجمع محققین و مدرسین بوده اند. فردی به نام نادی ماموریت یافته با همکاری نوری زاد نامه هایی را با نام جمعی از طلاب و روحانیون علیه مسوولان نظام اسلامی منتشر نماید. علیرغم رایزنی های صورت گرفته در قم، نوری زاد نتوانسته دیداری با علما داشته باشد.

* گروهک منافقین با همکاری جمعی از وکلای سکولار مصری اقدام به برپایی همایشی در هتل "پیرامیسا" قاهره نموده است. موضوع این همایش" بررسی نقش روحانیت در مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای خارجی" بوده است.آمریکایی ها به دنبال مقابله با تجربه و الگوی انقلاب اسلامی ایران در مصر هستند.

*جمعی از علما و روحانیون قم از دکتر حسین نجابت خواسته اند خود را از حوزه انتخابیه تهران به قم منتقل نماید. در عین حال رایزنی هایی با دکتر نجابت برای قرار گرفتن در لیست جبهه پایداری در تهران و یا انتقال به شیراز و قرار گرفتن در لیست جبهه متحد و پایداری انجام گرفته است. اگرچه برخی نزدیکان دکتر نجابت از تمایل وی برای انصراف از کاندیداتوری و انجام فعالیت های علمی و فرهنگی خبر می دهند.

* نتایج یک نظر سنجی انجام شده به تاریخ 16 بهمن ماه در تهران نشان می دهد بیژن نوباوه در صدر لیست جبهه پایداری قرار دارد.

*یکی از پیشنهاد های مطرح شده در جبهه متحد اصولگرایان، ارائه لیستی با سه سرلیست شامل آقایان حداد عادل، توکلی و ابوترابی است. در نظر سنجی های صورت گرفته آقایان توکلی و ابوترابی رتبه چهارم و پانزدهم را در تهران دارند.

* صلاحیت دبیر کل یک گروه سیاسی که در روزهای اخیر با هیاهوی فراوان اعلام موجودیت کرده بود، تاکنون تایید نشده تا این جریان دچار مرگ زودرس سیاسی شود.

*شنیده ایم حضور حسین طلا رئیس سابق ستاد جبهه متحد اصولگرایان تهران، به عنوان یکی از گزینه های جبهه پایداری در لیست 30 نفره تهران قوت گرفته است.

* از حجت الاسلام و المسلمین خاتمی امام جمعه فعلی شهریار به عنوان اصلی ترین گزینه برای تصدی امامت جمعه شهر زنجان نام برده می شود.

*سعید حجاریان اخیرا جزوه ای را که به آسیب شناسی جریان اصلاحات پرداخته است به محمد خاتمی تحویل داده است. برای تهیه این جزوه تیمی شش نفره به حجاریان مشاوره داده اند.

*در روزهای اخیر شاهد راه اندازی موج تخریب رسانه ای علیه دکتر حدادعادل هستیم. رای بالا،  اتخاذ مواضع انقلابی همراه با عقلانیت و انصاف، موجب نگرانی برخی جریان های سیاسی بداخلاق شده است.

*محمد خاتمی در جلسه ای با انتقاد شدید از نامه های محمد نوری زاد گفته تحرکات وی مشکوک است و نباید اصلاح طلبان از وی حمایت کنند چرا که باعث ارائه چهره ای هتاک و افراطی از اصلاح طلبان خواهد شد.

*شنیده ایم دستور لغو مجوز یک بانک خصوصی که تقریبا به صورت خانوادگی تاسیس شده،صادر گردیده است. مسوولان این بانک درصددند با رایزنی میان برخی مسوولان و رسانه ها مانع اجرایی شدن این مصوبه شوند.

*برخی کارشناسان درباره نحوه اجرای منوریل در قم هشدارهای فنی داده اند. احتمال دارد اجرای فاز دوم منوریل قم تا مدتی متوقف شود تا بررسی های بیشتری درباره آن صورت بپذیرد.

*جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری در برخی شهرها سکوت کرده و از کاندیدای خاصی حمایت نخواهند کرد. علت این سکوت حضور دو یا چند اصولگرای هم سطح و یا فقدان کاندیدای مطلوب می باشد.

*سعید حجاریان طی سخنانی مهمترین مشکل سازماندهی اصلاح طلبان را خوی گربه ای آنان دانسته و گفته است: فرماندهی ده هزار گوسفند راحت تر از فرماندهی ده گربه است. فرماندهی اصلاح طلبان به فرماندهی جمع گربه ها می ماند که هریک به سویی می روند یکی از دیوار بالا می رود، یکی بالای درخت می رود، یکی می خوابد، یکی بازیگوشی می کند و خلاصه آن که هیچ کس تن به خواسته فرمانده نمی دهد.

زمان محاکمه متهمان پرونده بزرگ فساد بانکی
پورمحمدی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری، محاکمه متهمان پرونده بزرگ فساد بانکی در کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: این پرونده از جمله پرونده‌های بزرگ با صدها برگ گزارش، سند و اطلاعات است و تحقیقات گسترده در آن انجام شده است و هم اکنون نیز چندین قاضی در مورد آن در حال تحقیق هستند.

شریعتمداری: رهبری به پاشنه‌ آشیل آمریکا شلیک‌ کرد
شریعتمداری به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: معظم له به پاشنه آشیل آمریکا شلیک کرد چون در صورتی که آمریکا به دلیل شرایط بحرانی‌اش به سخن خود عمل نکند هیمنه‌اش فرو می‌ریزد و اگر حماقت کرده و تهدید خود را عملی سازد 10 برابر ضرر می‌کند.

احمدی نژاد به پکن می رود
وزیر خارجه کشورمان گفت که همتای چینی اش ظرف یکی دو ماه آینده به تهران سفر می کند و از سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور به پکن در آینده نزدیک خبر داد.

تحصن انقلابیون یمنی در 40 میدان کشور
هزاران جوان انقلابی یمن با تحصن در 40 میدان این کشور بار دیگر بر تحقق کامل اهداف انقلاب و محاکمه دیکتاتور تاکید کردند.

هنیه: در برابر تهدیدات آمریکا علیه ایران‌ می‌ایستیم
‌نخست وزیر دولت قانونی فلسطین تأکید کرد: اعلام و تأکید می‌کنیم که دست رد به سینه تهدیدات آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌زنیم و در برابر این تهدیدات می‌ایستیم.

واکنش کدخدایی به دو سخنرانی لاریجانی
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری در مورد تایید صلاحیت‌ها برای شورای نگهبان لازم الرعایه است از تایید صلاحیت حدود 3 هزارو 400 نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی که حدد 70 درصد نامزدها هستند خبر داد.

رهبر کره شمالی ترور شده است!
شایعه ای که در سایت ها و شبکه های اجتماعی ، مبنی بر ترور کیم ونگ اون ، رهبر کره شمالی منتشر شده است ، مردم این کشور را نگران وقوع کودتایی در این کشور در غیاب رهبر جوان خود کرده است.

آغاز دور دوم ثبت‌نام کنکور از 30 بهمن
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه از روز 30 بهمن‌ تا سوم اسفند‌ ماه سال جاری مهلتی برای اصلاح اطلاعات و یا ثبت‌نام افرادی که نتوانسته‌اند در کنکور سراسری ثبت‌نام کنند، پیش بینی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این مهلت 80 هزار نفر به تعداد ثبت‌نام کنندگان کنکور افزوده شود.

واکسن هروئین در راه است
محققان از احتمال عرضه واکسن برای معتادان به هروئین تا پنج سال آینده خبر می دهند.

قطعنامه عربستان علیه سوریه ارائه شد

دیپلماتها در سازمان ملل متحد گفتند عربستان پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرده است که از طرح صلح عربی برای سوریه حمایت می کند، این پیش نویس میان اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد توزیع شده است، این اقدام سعودی پس از وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین در شورای امنیت صورت می گیرد.

پاسخ متولیان اینترنت درباره اختلالات اخیر

دسترسی بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی به سرویس های پست الکترونیکی از روز پنجشنبه مسدود شده است این در حالی است که 2 متولی اینترنت کشور یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران در این باره پاسخ روشنی ارائه نمی دهند.

بازدید هوایی هنیه از مسیرهای راهپیمایی

نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین از راهپیمایی میلیونی مردم در تهران به صورت هوایی بازدید کرد.

آغاز نگارش فیلمنامه سریال صیاد شیرازی
معاون فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» نگارش فیلمنامه سریال زندگی این شهید والامقام آغاز می‌شود.

رصد اینترنتی ماهواره نوید امکانپذیر شد+عکس
دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد که رصد اینترنتی ماهواره نوید علم و صنعت امکانپذیر شده است.
تاریخ پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته از 25 اسفند افزایش 20 درصدی در نرخ بلیت‌های اتوبوس اعمال می‌شود و پس از 15 فروردین‌ماه 91، قیمت‌های اتوبوس به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

ذوق‌زدگی نوری‌زاده از سخنان عبدالله+تصاویر
سخنان پادشاه عربستان در انتقاد از وتوی قطعنامه ضد سوری و ادعای او درباره اینکه اعتماد جهانیان به سازمان ملل با این اقدام متزلزل شده است، تشویق حضار از جمله افراد ضدانقلابی همچون علیرضا نوری‌زاده را به دنبال داشت.

لیست های جداگانه به زیان اصولگرایان است
رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان گفت: ارائه لیست‌های متعدد توسط اصولگرایان نه‌ تنها حسنی ندارد، بلکه تماماً ضرر است.از معایب این موضوع آن است که فرش قرمز زیر پای کسانی پهن می‌کنیم که تجربه آنها را در مجلس داشته‌ایم.

حرفهای بامزه اهالی سینما درحاشیه جشنواره
در روز پایانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مروری بر حرف‌های سینماگران در مورد خودشان، آثارشان و سینما خالی از لطف نیست.

فرمانده ارشد سوری ترور شد
یک مقام بلندپایه نظامی سوریه امروز در کمین گروه‌های مسلح در سوریه قرار گرفت و ترور شد.
بیانیه باشگاه استقلال برای هوادارانش
استقلال برای صعود به حمایت‌های شما نیاز دارد و بدون شک اگر این اتحاد همه جانبه نباشد سهمیه ایران نیز از بین خواهد رفت.

خیانت عبدالله به ملت فلسطین

در ادبیات عرب مثلی وجود دارد که می گوید"سکت دهرا و نطق کفرا" ( یک عمر سکوت کرد و هنگامی که زبان به سخن گشود کفر گفت).
برنامه آخرین روز نمایش فیلم در برج میلاد
برنامه یازدهمین و آخرین روز از نمایش فیلم های جشنواره فجر در مرکز همایش های برج میلاد اعلام شد.

کفاشیان خنده‌هایش را کرده اخم هم یاد گرفته
مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: اگر کفاشیان، تاج و نبی رئیس فدراسیون فوتبال نشوند اعضای مجمع باید استغفار کنند.

تاسیس‌موسسه‌‌همسریابی با مجوز وزارت‌‌ورزش
عضو سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه موسسات همسریابی بدون تجربه حکم سم را برای جامعه دارند، گفت‌:‌ افزایش نرخ طلاق به دنبال آشنایی‌های نادرست جوانان با یکدیگر از تبعات موسسات همسریابی بدون مجوز و بدون تجربه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد