سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی - هنری استان

صنعت سینمای خوزستان در حال احتضار
  

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: صنعت سینمای خوزستان در حال احتضار است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر‌ در آیین گشایش سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینما هلال اهواز اظهار داشت: در آغاز جمهوری اسلامی همه فکر می‌کردند که سینما بسته خواهد شد اما اکنون هم‌زمان با سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد سازمان شدن سینما هستیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره هم‌زمان در 9 استان کشور برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در شهرستان اهواز (سینما هلال) از 20 الی 30 بهمن‌ماه و در آبادان (سینمای نفت) و دزفول (مجتمع فرهنگی سینمایی ارشاد) از 21 الی 30 بهمن‌‌ماه برگزار می‌شود.

سپهر فیلم‌های قابل اکران سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در خوزستان را 20 فیلم عنوان و تصریح کرد: در عرصه سینمای استان شرایط نامطلوبی وجود دارد که برای رفع آن نیاز به حرکت دلسوزانه از ناحیه علاقمندان به سینمای بومی است.

سپهر ادامه داد: از 2.5 میلیارد تومان اعتبار شاخص‌های سفر، یک میلیارد تومان به کار سینمایی اختصاص یافته است.

وی خواستار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه‌ها در ساخت فیلم‌های سینمایی در استان‌ها شد و خاطرنشان کرد: سه فیلم سینمایی سردار شهید علی هاشمی، شهید رهبر و شهید بهنام محمدی در خوزستان پیگیری شده‌اند که فیلم سردار شهید علی هاشمی کلید خورده و دو فیلم دیگر تا پایان امسال آغاز به کار می‌کنند.

سپهر با تأکید بر اینکه سینما جذاب‌ترین، محبوب‌ترین و پرانگیزه‌ترین هنر است، افزود: مفرح‌ترین، پرنشاط‌ترین و سالم‌ترین تفریحات روحی در عرصه هنر، سینما است که ارتباط خوبی میان خانواده‌ها و هنرمندان ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: این درحالی است که این صنعت در کشور و استان به شدت در حال ورشکستگی و احتضار است و نیاز به طرح نو و اندیشه تازه برای فعالیت دارد.

وی دلایل متعددی برای نامطلوب بودن وضعیت سینما برشمرد و گفت: شرایط فرهنگی حاکم بر کشور و نیز سهل‌الوصول بودن دسترسی مردم به ماهواره و ابزارهای صوتی تصویری، از جمله علل رکود وضعیت سینمای کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌های تلویزیون، اخبار مطبوعات و گفتمان نماینده‌های مجلس مملو از شکایت از وضعیت سینماهاست، که در راستای رفع مشکلات باید قانون اصلاح شود و سینما‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا حوزه هنری داده شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند با خیال راحت سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است در ادامه این مراسم فیلم سینمایی زندگی خصوصی به کارگردانی محمدحسین فرحبخش بر روی پرده رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد