سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستانهای خوزستان

خودکشی یک معلم جانباز در دریاچه سد گتوند علیا
این معلم بازنشسته که از جانبازان دفاع مقدس بود،‌ به محل پل بزرگ کابلی لالی بر فراز دریاچه سد گتوند علیا رفت و پس از پیاده شدن از اتومبیل، خود را از ارتفاع ۶۴ متری به درون دریاچه انداخت و غرق شد.
  

یک معلم بازنشسته مسجدسلیمانی که از جانبازان جنگ تحمیلی بود، هفته گذشته در دریاچه سد گتوند علیا خودکشی کرد.

به گزارش آژانس خبری خوزستان (خوزنا)، این معلم بازنشسته که روز چهارشنبه مورخ 05/11/1390 با خودروی پیکان شخصی اش به محل پل بزرگ کابلی لالی بر فراز دریاچه سد گتوند علیا رفته بود، پس از پیاده شدن از اتومبیل، خود را از ارتفاع ۶۴ متری به درون دریاچه انداخت و غرق شد. جسد این معلم بازنشسته و جانباز دفاع مقدس، فردای آنروز توسط نیروهای امدادی از آب گرفته شد.

برادر متوفی‌ در گفتگو با خبرنگار خوزنا، اقدام این معلم و جانباز دفاع مقدس را غیرقابل پیشبینی دانست و از دلیل یا دلایل خودکشی وی اظهار بی اطلاعی کرد.

شهر مسجدسلیمان در شمال شرقی خوزستان که به خاطر مجاورت دیرینه با تأسیسات نفتی و 3 سد و نیروگاه بزرگ شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند علیا و نقش قابل توجه در تولید نفت و برق از شهرت قابل توجهی برخوردار است، اخیراً‌ شاهد افزایش کم سابقه آمار خودکشی است.

فرزین حاتمی مدرس جامعه شناسی دانشگاه مسجدسلیمان درخصوص پدیده ی خودکشی در این شهرستان به خبرنگار ما گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در مسجدسلیمان و حاکم شدن رکود شدید اقتصادی بر این شهر در دو ده اخیر، تأثیرات نامطلوبی بر تمامی شاخص ها در حوزه های اجتماعی و انسانی داشته است. به نحوی که می توان گفت فشار اقتصادی و مشکلات اجتماعی در مسجدسلیمان، اینک به حد بحرانی رسیده است.

این استاد دانشگاه گفت: در هفته اخیر شاهد خودکشی یک معلم بازنشسته بودیم؛ فردی که انتظار می رود در دوران بازنشستگی به استراحت و انتقال تجربیات خود به نسل های بعدی بپردازد. بیشتر خودکشی ها زمانی اتفاق می افتند که یک شخص خود را در بن بست کامل ببیند و این موضوع متناسب با توانمندی های روحی و روانی افراد مختلف، متفاوت است. از یک معلم که به کار سازندگی فکری جامعه اشتغال دارد، انتظار خودکشی بسیار بعید است. لذا باید این حادثه را یک زنگ خطر تلقی کنیم و دلایل سرخوردگی اجتماعی در مناطق شمال شرق خوزستان را به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد