سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

بازتاب های گزارش شوشان / موج گسترده کمک های انسان دوستانه و وظیفه ای که مسئولین خوزستان فراموش کرده اند / زندگی در یک اتاق کوچک !

شوشان : گزارش رویا دختر خوزستانی که در رویای جراحی به سر می برد و به دلیل فقر و نداری از 18 سال عمرش فقط یک بار آن هم شبانه به پارک رفته و همواره چهره اش را از دیگران می پوشاند تا انگشت نمای این و آن نشود بازتاب گسترده ای هم در داخل و هم خارج از کشور داشته و موجی از پیام های انسان دوستانه به همراه آورده و نوای "بنی آدم" سعدی علیه الرحمه را بار دیگر زنده کرد و نشان داد که با وجود مشکلات اقتصادی و تنگناهای موجود ، هستند کسانی که برای بهبودی این دختر حاضرند بخشی از درآمدهای خود را در اختیار این خانواده قرار بدهند.

پس از انتشار این گزارش در پایگاه خبری شوشان و روزنامه فرهنگ جنوب، دیگر رسانه های استانی و کشوری از جمله سایت تابناک، مشرق، فردا و روزنامه های جمهوری اسلامی، فرهیختگان،  قدس و تعدادی بیشماری از نشریات و هفته نامه ها که ذکر آنها در این مجال نمی گنجد مطلب را منتشر کردند و در یک نمونه آماری از سایت خبری شوشان تقریبا 50 هزار و سایت خبری تابناک نزدیک به 100 هزار نفر بازدید نمودند و خواستار کمک به این هموطن استانی مان بودند.

مسئولین استانی نیز هر چند از سیل عظیم کمک های انسان دوستانه عقب مانده اند اما برخی ها از جمله استانداری خوزستان، فرمانداری شوشتر و دیگر دستگاه ها در کمک به رویا پیشقدم شده اند. جدا از کمک های مردمی آنچه در این مورد خاص انتظار می رود وظیفه مسئولین است در قبال رویا. وظیفه ای که متاسفانه 18 سال است به فراموشی سپرده شده بود و اکنون این مسئولین هستند که باید جبران مافات نمایند و زندگی بر باد رفته رویا را با فراهم آوردن شرایطی دوباره احیا نمایند. گفتنی است که این دختر مظلوم با مادرش در یک اتاق اجاره ای زندگی می کند که گزارش های تکمیلی در این باره را انتشار خواهیم داد.

در همین زمینه سایت خبری تابناک نوشت : در میان انبوه متقاضیان کمک، پزشکان زیادی هم اعلام آمادگی کردند و حتی چند بیمارستان نیز تاکنون پیشگام شده‌اند. اینجاست که وظیفه خود می‌دانیم که این موضوع را تا به پایان پیگیری کنیم و گزارش‌های بعدی را در اختیار خوانندگان مهربان برسانیم؛ خوانندگانی که حتی از آن سوی مرز‌ها، دست یاری‌شان را به سوی «رویا» دراز کرده‌اند. اما آنچه تا بدین لحظه گفتنی است، اینکه دکتر بحرینی مقدم، مدیر بیمارستان لقمان حکیم تهران ضمن اعلام آمادگی برای درمان رویا گفته است که پس از بررسی‌های اولیه و مشورت با متخصصان بیمارستان، به این نتیجه رسیدیم که برای درمان این دختر به چند مرحله جراحی نیاز است.

وی افزود : به این وسیله اعلام می‌کنیم که آمادگی انجام جراحی‌های گوناگون را تحت نظر یک تیم متخصص داریم. حتی از برخی وزارتخانه ها از جمله وزارت رفاه تماسی با دفتر روزنامه فرهنگ جنوب گرفته و پرونده پزشکی این دختر در اختیار آنان قرار گرفت یا شرکت ملی حفاری ایران که با غیرت تمام اعلام آمادگی کردند که هزینه های درمان را پرداخت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد