سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

در تودیع و معارفه مدیر سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان چه گذشت؟

شوشان : مراسم تودیع رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان پس از یک سال فعالیت و سازمان بازرگانی استان با 5/4 سال فعالیت دیروز برگزار شد که در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مدیران قبلی، امیرحسین نظری به عنوان سرپرست 2 سازمان بازرگانی و صنایع و معادن و در واقع سازمان صنعت، معدن و تجارت منصوب و معرفی شد. شاید پرتراکم بودن برنامه ها به مناسبت دهه مبارکه فجر باعث شده بود که از برخی از مدیران ارشد استان نظیر استاندار حجازی، ائمه جمعه و نمایندگان اهواز در این مراسم حاضر نباشند.

در این آیین محمدحسین چراغی رییس سابق بازرگانی خوزستان که به تازگی به ریاست سازمان غله و خدمات بازرگانی منطقه یک رسیده است اظهار کرد : از نظر ما عملا تودیعی وجود ندارد و تودیع زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دیگر توانایی انجام کاری را نداشته باشد.

وی با اشاره به ادغام وزارت‌خانه‌های بازرگانی و صنایع، افزود : توجه به مردم و پیگیری مشکلات از طریق ذی نفعان، موضوعی است که باید در سازمان جدید مورد توجه قرار گیرد. ذی نفعان در واقع همان تجار و بازرگانان هستند و این مساله همواره مورد توجه سازمان بازرگانی قرار داشت و بخشی از فعالیت‌های سازمان با همکاری این واحدها انجام شده است.

سید خلف موسوی رییس پیشین صنایع و معادن خوزستان نیز در این مراسم گفت : با ادغام این دو سازمان در استان، 40 درصد اقتصاد استان در اختیار این سازمان جدیدالتاسیس است. سید خلف موسوی از مهندس امیرحسین نظری سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان به عنوان مدیری جوان و با نشاط و مبتکر و پر انرژی  نام برد و اظهار امیدواری کرد که این مدیر جوان و پرتحرک بتواند منشاء خدمات مهم و استراتژیکی برای استان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: خوزستان استانی مرزی است و در حالی‌که 600 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم اما صادرات کشور ترکیه به عراق بیشتر از ما است و به‌ همین علت باید به موضوع صادرات استان توجه ویژه‌ای شود. موسوی با اشاره به مسوولیت خود در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان قول داد که به عنوان مدیرکل کار و تعاون در خدمت صنعتگران و تولیدکنندگان باشد و از هیچ کوششی برای خدمت‌گذاری فروگذار نکند.

عامری گلستان معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز که به نمایندگی از استاندار خوزستان در این مراسم آمده بود مانند همیشه با چهره ای بشاش با توصیف مهندس نظری مدیر جوان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: این مدیر جوان در مسئولیت های گذشته خود به خوبی انجام وظیفه کرده است. وی گفت: من به آینده این مدیر جوان خوش بین هستم.

عامری‌گلستان وظیفه سرپرست سازمان صنعت و تجارت را بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: هماهنگی میان بخش صنعت و تجارت از وظایف مدیریت جدید است و در صورت نبود هماهنگی و برنامه‌‌ریزی میان فعالیت‌های این 2 سازمان، فعالیت‌ها در مجموع نتیجه‌ای به دنبال ندارد. در ادامه این مراسم مدیرکل هماهنگی امور استان‌‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: ‌ادغام سازمان‌های صنایع و بازرگانی، ادغامی مبتنی بر مطالعات فراوان بود و این موضوع همواره در دولت‌های مختلف مطرح شد اما در نهایت در دولت دهم و به ‌منظور برون سپاری و چابک‌سازی این 2 سازمان‌های اتفاق افتاد و مورد تایید بخش‌های خصوصی قرار گرفت.

وی با بکار بردن واژه ای که چندی پیش استاندار خوزستان در خصوص ادغام  3 وزراتخانه تعاون و کار و رفاه اجتماعی یعنی واژه «تکاور» در توصیف سید خلف موسوی به عنوان مدیر این سازمان جدید، از زحمات وی و مهندس چراغی  تقدیر کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، ‌سازمانی اثرگذار و لازم است که می بایست از چالاکی، چابکی و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد. امیرحسین نظری سرپرست جدید صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تعبیر جوان از سوی برخی از سخنرانان مراسم گفت: من 40 سال سن دارم و از آقایانی که مرا کماکان جوان می دانند تشکر و قدردانی می کنم.

نظری گفت: صنعت و تجارت همیشه دو مقوله جداناپذیر و ناگسستنی بوده اند که به مثابه دو بال برای پرواز به افق توسعه و پیشرفت به حساب می آیند. نظری گفت: در مدیریت من قوم و تبار هیچ جایگاهی ندارد. ملاک من تخصص، توانمندی، پشتکار و تلاش برای به سرانجام رساندن کارهای فراون  انجام نشده در این حوزه مهم است. وی از برگزاری جلسات تخصصی و هم اندیشی با مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز و با مجامع امور صنفی و انجمن های غیردولتی صنعت و معدن خبر داد. نکته قابل توجه در این مراسم حضور محمدحسین چراغی، سید خلف موسوی، دکتر حسینی فر (سرپرست منطقه آزاد اروند) به عنوان افرادی که در محافل صنعتی و تجاری از آنان به عنوان گزینه های مطرح برای عهده دار شدن مسئولیت صنعت، معدن و تجارت خوزستان نام برده می شد بود که سرانجام قرعه فال به نام مهندس نظری رسید که به نظر می رسد با توجه به پر انرژی بودن ایشان بتواند این سازمان جدید ادغامی را متحول سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد