سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی اجتماعی خوزستان

پیکر فریدون فریاد در آتن به خاک سپرده می‌شود
فرهنگی و هنری  18/11/1390  11:29:29
9011-14580-5 کد خبر
RSS :: پرینت

پیکر فریدون فریاد فردا (چهارشنبه، 19 بهمن‌ماه) در یونان به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گفته‌ خواهرزاده‌ی فریدون فریاد، مراسم خاک‌سپاری این شاعر و مترجم ساعت 15:30 فردا به وقت تهران در گورستان نویسندگان و هنرمندان در آتن برگزار خواهد شد.

فریدون فریاد شامگاه یکشنبه (16 بهمن‌ماه) در پی ابتلا به سرطان روده، در سن 62 سالگی در بیمارستانی در آتن از دنیا رفت.

فریدون فریاد متولد سال‌ 1328 در‌ خرمشهر بود که به عنوان مترجم آثار یانیس ریتسوس شهرت داشت و از دوستان او هم بود. این شاعر و مترجم دانش‌آموخته‌ ادبیات تطبیقی بود که برای ادامه‌ تحصیل در رشته‌ ادبیات یونان به این کشور سفر کرد و از این رهگذر با ریتسوس و آثارش آشنا شد.

از جمله آثار منتشر شده‌ فریدون فریاد این عنوان‌ها هستند: «تقویم تبعید» (ترجمه‌ برگزیده‌ شعرهای یانیس ریتسوس)، «آسمان بی‌گذرنامه»، «افسانه‌ای از بهشت» (ترجمه از ادبیات کهن فارسی به یونانی)، «نفس و داستان‌های دیگر» (ترجمه‌ برگزیده‌ داستان‌های کوتاه آنتونیس ساماراکیس از یونانی)، «زمان سنگی» (ترجمه‌ شعرهای اولین دوره‌ تبعید ریتسوس) و «شعر امروز یونان».

یکی از کتاب‌های فریاد هم «خواب‌هایم پر از کبوتر و بادبادک است» با موضوع جنگ تحمیلی ایران و عراق است، که به گفته‌ او، در سال 1988 توسط یانیس ریتسوس به یونانی ترجمه شده است و بخش‌هایی از آن در مقطع ابتدایی یونان در کتاب‌های درسی این کشور تدریس می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد