سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

اخبار خوزستان/
بیانیه دانشگاه چمران در حمایت از بیانات رهبر/ جذب 56 نفر نخبه در شرکت ملی حفاری 
اهواز - خبرگزاری مهر: بیانیه دانشگاه شهید چمران در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب، آماده تحویل بودن 30 هزار اشتراک آب و فاضلاب مسکن مهر خوزستان و جذب 56 نفر نخبه در شرکت ملی حفاری بخشی از اخبار امروز استان خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه شهید چمران اهواز در حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص 22 بهمن بیانه ای صادر کرد.در این بیانه آمده است: در تراکم بغض و کینه استکبار و در اوج تهدیدها و ارعابهای اردوگاه متفرق دشمن که با هزار حیله و فریب خود را متحد وانمود کرده و با وجود سیلی مردم مسلمان منطقه به دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا و سردرگمی و ضعف و بحرانهای متعدد داخلی در غرب، برای کشور مقتدرمان چنگ و دندان نشان می دهند تا ملت دلیر ایران را از پیگیری استقلال عزت آفرین وحقوق قانونی و ادامه مسیر خوش عاقبت پیشرفت و فتح قله های علمی  منصرف کنند و در میان سانسور شدید و غیرعادلانه مدعیان جریان آزاد اطلاعات، ناگهان صدای مردی در گوش آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان طنین انداز می شود که خاطره فراموش ناشدنی صلابت خمینی را دوباره در اذهان مسلمانان شریف و مظلوم جهان زنده تر از قبل می کند و هیمنه پوشالی آمریکا را فرومی ریزد و ابهت ساختگی غرب را به سخره می گیرد.

 
در ادامه این بیانه آمده است: او با اتکاء به ذات لایزال الهی و منبع قدرت حقیقی، قدرتهای حقیر مادی را تحقیر می کند و در شرایطی که معادلات دشمنان، انتظار انفعال از این مرد الهی و فرزانه و شجاع دارد، تهاجمی سنگین و غافلگیرکننده را برمی گزیند تا همه بدانند که ملت هوشمند و ولائی و جسور ایران را نمی توان با تهدید و تطمیع و تزویر از میدان بدر کرد و تا این ملت به خدا توکل دارد و چشمه جوشان استعداد و اعتماد به نفس و هوش و خلاقیت جوانان آن باقی است و وفای به آرمانهای الهی انقلاب خمینی در جان و دل آنان جای گرفته است و حتی برای لحظه ای از تکالیف انقلابی خود فروگذار نمی کنند و با حضور رهبری چنین مدبّر و دلیر و زمان شناس، خواب عقب راندن این ملت و مرعوب کردن ایران سربلند وعزیز خوابی بی تعبیر و توهمی بی فرجام است.
 
در دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید شده است: ما دانشگاهیان دانشگاه بزرگ شهید چمران اهواز ضمن محکوم کردن اقدامات غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی در تحریمهای بی سابقه و البته بی سرانجام کشورمان، حمایت قاطع خود را از بیانات ارزشمند، حرکت آفرین، حماسی و هوشمندانه مقام معظم رهبری اعلام می کنیم و آماده ایم در عرصه های علمی وعملی از ارزشهای نهضت اسلامی مان که به برکت رهبری های داهیانه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی و خلف صالحش امام خامنه ای و مجاهدت همه مجاهدان و شهادت جوانان عزیز این مرزو بوم حاصل آمده است، با همه توان و به بهای جهان فداکاری کنیم.
 
در پایان این بیانه تصریح شده است: از همه دانشگاهیان غیور و مسلمان و انقلابی دعوت می کنیم با حضور منسجم و باشکوه خود در راهپیمائی 22 بهمن ضمن اعلام حمایت از بیانات مقام معظم رهبری دشمنان خبیث ایران اسلامی را از دستیابی به اهداف پلید خود مایوس کنند.

30 هزار اشتراک آب و فاضلاب مسکن مهر خوزستان آماده تحویل
 
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از واگذاری 12 هزار اشتراک آب و فاضلاب مسکن مهر در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان سال به 30 هزار اشتراک آماده تحویل خواهد رسید.

محسن پویا پیشرفت کلی طرح های مسکن مهر استان را 81 درصد اعلام و عنوان کرد: در این راستا با توجه به پیشرفت عملیات اجرایی تاسیسات آب و فاضلاب و در مرحله نخست 12 هزار اشتراک به متقاضیان واگذار می شود که این رقم تا پایان سال 90 به 30 هزار اشتراک خواهد رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته به منظور واگذاری 13 هزار اشتراک آب و فاضلاب مسکن مهر حدود 222 کیلومتر شبکه اجرا شد که این رقم در سال 90 با توجه به تعداد واحدهایی که در تعهد است حدود 445 کیلومتر می باشد که بخشی از آن در سال 91 اجرا خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره آبفای استان یاد آور شد: تعداد کل واحد های مسکن مهر استان خوزستان تا پایان سال 91 بیش از 57 هزار واحد مسکونی است که تاکنون زیرساخت 36 هزار و 500 اشتراک ایجاد شده است.
 
جذب 56 نفر نخبه در شرکت ملی حفاری
 
مهدی مهران رئیس آموزش شرکت ملی حفاری ایران نیز از جذب 56 نخبه و نیروی مستعد در این شرکت خبر داد و گفت: این افراد که دانش آموخته مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی هستند در بخشهای مدیریتی، حفاری و خدمات تخصصی صنعت حفاری مشغول به کار شدند.

وی با اشاره اینکه طرح جذب نخبگان از سال 1383 اجرایی شد، افزود: شرکت ملی حفاری ایران در همایش و نشستهای تخصصی که در مراکز آموزش عالی در زمینه نفت و حفاری برگزار می شود از میان افرادی که بالاترین رتبه تحصیلی را دارند و علاقه مند به کار در صنعت نفت هستند نیروهای مورد نیاز خود را براساس مقررات مربوط به استخدام نخبگان، جذب می کند.
  
مهران گفت: بخش آموزش شرکت ملی حفاری هم اکنون در پارکهای علم و فناوری دانشگاه های صنعت نفت، شهید چمران و تهران دفتر دارد و با ایجاد ارتباط متقابل میان صنعت و دانشگاه از ظرفیت های مراکز آموزش عالی استفاده به عمل می آورد.

درباره همکاریهای آموزشی با شرکتهای نفتی داخلی و خارجی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش آموزش در صنعت نفت از مدتی قبل مذاکرات و نشستهایی در زمینه توسعه و استمرار آموزشهای تخصصی با شرکتهای مختلف صورت گرفت که تاکنون به نتایج خوبی رسیده و انتظار می رود این شرکت بتواند خدمات آموزشی خود را به شرکتهای نفتی ارائه و از توان آموزشی آنها نیز بهره گیری کند.

وی در زمینه اجرای طرح آموزش مجازی در این شرکت توضیح داد: با مدیریت اطلاعات و فناوری شرکت هماهنگی های لازم به عمل آمده و پیش بینی می شود این طرح در آینده نزدیک اجرایی شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد