سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

***اختلاف 20میلیارد دلاری رئیس جمهور و وزیر در حالی که محمود احمدی نژاد در مجلس آمار صادرات غیرنفتی را 70 درصد واردات اعلام کرده بود، همزمان وزیر امور اقتصادی و دارایی این آمار را نقض کرد و صادرات غیرنفتی را 50 درصد واردات اعلام کرد.اختلاف رقمهای اعلامی توسط رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، حدود 20میلیارذ دلار است. 


*** میناوند خالی می بندد! علیرضا منصوریان در واکنش به خاطره ای که مهرداد میناوند از یکی از دربی ها عنوان کرده بود این واکنش را نشان می دهد:«این هم گیر داده به خاطره ای که خالی بندی است!الکی این چیزها را تعریف می کند و اسم من را می آورد که در بین مردم معروف شود.»او این را گفت و ادامه داد:«اصلا رفته موهایش را هم تراشیده که هر کجا می رود شبیه من باشد و مردم بگویند علیرضا منصوریان آمده است.» شایان ذکر است مهرداد میناوند وقتی با سئوالی درباره دربی روبرو شد خاطره ای از علی منصوریان تعریف کرد.او قصه روزی را گفت که منصوریان باید با او یارگیری می کرده؛« بگذار یک خاطره باحال از علی منصور بگم. یک بار سر دربی به او گفته بودند من را بگیرد. تو زمین که همه جا دنبالم بود. بعد از بازی هم وقتی ماشینم را روشن کردم دیدم یکی دارد تعقیبم می کند. رفتم تو اتوبان دیدم چسبیده دنبالم و می آید . هر طرف می پیچیدم دنبالم بود ، خوب که دقت کردم ، دیدم علی منصور خودمان است. شانس آوردم ماشینش طرح نداشت و تو طرح که رفتم ، پلیس جلویش را گرفت!» 

***چند سایت شیطان پرستی وجود دارد؟ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: هشت میلیون سایت شیطان پرستی در فضای اینترنت وجود دارد.علی اکبر افراسیابی اظهار داشت: بیش از هشت میلیون سایت شیطان پرستی در اینترنت وجود دارد. وی با بیان اینکه دنیای غرب و اروپا با سرمایه گذاری بر روی بنیان‌های فکری جوانان فکر آنان را حصر کرده، افزود: بیش از چهار میلیون فرقه و دین نوظهرو در اروپا و آمریکا بروز کرده است.  


***رقابت انتخاباتی از نوع فیزیکی از یکی از شهرستان ها خبر رسیده که شماری از هواداران سه داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس نهم در یک روستا، میدان رقابت انتخاباتی را با میدان نزاع اشتباه گرفته و به جای غلبه دادن نگاه و دیدگاه خود در گفتار و مباحثه به رویکرد احساسی و درگیری فیزیکی روی آورده اند.
در این حادثه طرفین با استفاده از سنگ و چوب با یکدیگر درگیر می شوند که یک نفر در این حادثه مجروح می شود. 


***500 وکیل برای دفاع از یک متهم دفتر موقت معاون رئیس جمهوری عراق که به اقدامات تروریستی متهم شده است، اعلام کرد، 525 وکیل برای دفاع از طارق الهاشمی، محافظان و کارمندان دفترش اعلام آمادگی کرده‌اند.
طارق الهاشمی و گروهی از محافظان و کارمندان دفترش به دست داشتن در عملیات تروریستی در عراق متهم هستند. 

***آمار های دقیق به شیوه من وتو ؛ شبکه من تو در یک آمار عجیب از کشته شدگان به دلیل آلودگی هوا در شهر تهران این آمار را روزانه 350 نفر اعلام کرد. در پی انتقاد یکی از بینندگان شبکه من و تو در خصوص آمار ارائه شده درباره افراد فوت شده در تهران به خاطر آلودگی هوا توسط یکی از برنامه های این شبکه، مجری برنامه مذکور در پاسخ به این انتقاد گفت:« من خودم هم زمانی که این خبر را شنیدم تا دو هفته آن را پخش نکردم تا از صحت آن مطلع شوم و پس از آن خبر کشته شدن روزانه 350 نفر از شهروندان تهرانی را به دلیل آلودگی هوا اعلام کردم .مطمئن باشید که اخبار ما مستند است وآنهایی که می خواهند مطمئن شوند می توانند در سایت گوگل "عبارت آلودگی هوای تهران" را جستجو نمایند تا از صحت این خبر مطلع شوند»با توجه به سخنان این مجری طی تحقیق در سایت گوگل با همین عبارت اولین سایت جستجو شده سایت ویکی پدیای انگلیسی است که آمار کشته شدگان سال گذشته تهران براثر آلودگی هوا را4000 نفر اعلام کرده که با یک تقسیم ساده بر تعداد روز های سال می توان فهمید که همین آمار نیز روزانه تقریبا 11 نفر کشته را نتیجه می دهد و با آمار ارائه شده از سوی شبکه من وتو بسیار متفاوت است.همچنین معاون محیط انسانی سازمان محیط ‌زیست، حتی همین 4000 کشته را هم به رسمیت نمی‌شناسد 
 

***گردن زدن شش نفر در یک ماهاز ابتدای سال 2012 تاکنون که حدود یک ماه از آغاز آن می گذرد شش نفر در عربستان گردن زده شدند. طبق آمار در سال گذشته دست کم هفتاد و شش نفر در عربستان اعدام شدند اما سازمان عفو‌ بین‌الملل تعداد اعدامیان عربستان را در سال گذشته دست کم هفتاد و نه نفر اعلام کرده است.کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه ژانویه افزایش چشمگیر موارد اعدام در عربستان را در سال گذشته هشدار دهنده خواند. 


*** وضع اپوزیسیون خیلی خراب تر از سال 88 استیک رسانه وابسته به شماری از دست اندرکاران فتنه 88 تصریح کرد امکان بازسازی آن پروژه به هیچ وجه در ایران فراهم نیست.پایگاه اینترنتی «میهن» درباره برخی بلوف های گاه به گاه اپوزیسیون مبنی بر تدارک آشوب نوشت: این زمزمه ها احتمالاً شیرین است اما آنچه دیده نمی شود تحلیل راهبردی منطقی و غیراحساسی است و در این صورت شوربختانه بسیار محتمل است که یا چنین بازگشتی اصلاً صورت نگیرد و یا هزینه های آن سنگین تر از فوایدش باشد. نباید از وجود نارضایتی در جامعه که همیشه بوده نتیجه بگیریم که می توان آن را به اعتراض تبدیل کرد. فاصله تحمل ناپذیر و شوک آور وجود ندارد. 


***دیدار پنهان روسای سیا و موساد درباره ایرانپایگاه صهیونیستی دبکا فایل از دیدار پنهان روسای سازمانهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل(سیا و موساد) برای گفتگو درباره ایران پرده برداشت.چنین دیدارهایی معمولاً محرمانه باقی می‌ماند اما اطلاعات درباره سفر اخیر رئیس موساد به واشنگتن به طور تصادفی و توسط "دیان فینشتاین" رئیس دموکرات کمیسیون اطلاعات سنا در جریان سخنرانی در برابر دیگر اعضای این کمیسیون فاش شد. 


***خودکشی یک ایرانی در اردوگاه پناهندگی در آلمانتارنمای رادیو صدای آلمان دویچه وله از خودکشی پناهنده 30 ساله ایرانی در یکی از اردوگاه‌های پناهندگی در جنوب آلمان خبر داد.پلیس آلمان جسد بی‌جان یک پناهنده 30 ساله ایرانی را که هنوز هویتش فاش نشده در اتاق وی واقع در یکی از اردوگاه‌های پناهندگی در جنوب آلمان یافت.
پایگاه اینترنتی دویچه وله، همچنین افزود: این پناهنده بارها تهدید کرده بود در اعتراض به شرایط دشوار زندگی در اقامتگاه گروهی، خودکشی خواهد کرد. 


***ارتباط رئیس باند مافیای مواد مخدر با رونالدو و گونزالسیک روزنامه اسپانیایی از ارتباط چند بازیکن فوتبال با رئیس یک باند قاچاق موادمخدر خبرداد.
نوتیسیااس، شواهد و مدارکی در دست است که نشان می‌دهد «لائورینتو سانچس سرانو» که به تازگی توسط پلیس مادرید دستگیر شده، تلاش داشته تا ستارگان معروف ورزش اسپانیا را دام اعتیاد اندازد و آنان را به این خاطر تحت فشار روحی شدید قرار داده است.بنا به نوشته این نشریه اسپانیایی، رئیس دستگیر‌شده باند مافیای مواد مخدر با بازیکنانی همچون «رائول گونزالس»، «گوتی» و «کریس رونالدو» تماس‌هایی داشته است. 


***تئوریزه کردن فحشا در شبکه سلطنت طلب؛"هنگامه افشار" از مجریان شبکه سلطنت طلب پارس در برنامه هفتگی خود با اشاره به اقدام ناپسند گلشیفته فراهانی، اظهار داشت: «وظیفه "گلشیفته" از این به بعد خیلی سنگین تر شده است چون تمام فعالیت های هنری گذشته اش در یک طرف قرار می گیرد و این فیلم تازه که در آن عریان شده در یک طرف دیگر قرار دارد؛ به همین خاطر او باید کار خود را به نوعی توجیه کند و ضمنا تصمیم خود را بگیرد که آیا می خواهد به هنرپیشگی در فیلم هایی که صحنه های عریانی دارند، روی بیاورد یا اینکه ترجیح می دهد وجهه قبلی خودش را دوباره داشته باشد؟ به هر حال اگر پای این گونه فیلم ها بایستد به احتمال فراوان جایگاه خود را در بین بخش قابل توجهی از مردم ایران از دست خواهد داد و شاید از نگاه داخلی ها به خارج گود برود. مجری شبکه پارس در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان نمود: « من از زاویه نگاه یک هنرشناس[!] می گویم که در این فیلم نیمه عریان هیچ نمایش یا پیام س.ک.س.ی وجود ندارد بلکه چهره معصوم گلشیفته بیشتر شبیه یک پرتره هنری و نماد یک نوع "عرفان" و "یوگا" است[!] پیام فیلم این است که باید پرده هایی دریده شود تا روح به جسم بپیوندد و با آن یکی شود.»!! 


***قتل سه دختر به علت پوشش نامناسب در دادگاهی در کانادا به اتهام سه نفر ازاعضای یک خانواده مهاجر افغان رسیدگی شد که پدر و مادر و پسر یک خانواده متهم به قتل سه دختر نوجوان این خانواده هستند. این قتلها اعتراضات شدید مردمی ناحیه ای که این خانواده ساکن آن بوده اند را به همراه داشته است.این افراد در پی رخ دادن مسایلی چون پوشش نامناسب و آشنا شدن دختران با پسران جوان و شرکت در پارتی های شبانه و استفاده از اینترنت تصمیم گرفته اند که دختران خانواده را به قتل برسانند و به دنبال آن زینب 19 ساله و سحر 17 ساله و گیتی 13 ساله را به قتل رساندند. این اتفاق مربوط به سال 2009 است و حالا بعد از گذشت سه سال دادگاه با اختصاص 52 ساعت روی این پرونده متهمان را در این قتل، قاتل درجه یک شناخته و هیئت منصفه برای این قاتلان خونسرد اشد مجازات را خواستار شده است. 


***تحرکات بهاییان دریک شرکت مخابرات «بهزاد و بهنام . ر» از اعضای فعال اقتصادی بهائیت، شرکت «ل» را تاسیس کرده‌اند که فعالیت‌های این شرکت با سرمایه گذاری کلان این فرقه و استفاده از مهندسین مسلمان و ایجاد ارتباط با شرکت‌های تابعه مخابرات در سال 89 افزایش چشمگیری داشته است.این شرکت با به کارگیری پنجاه نفر در زمینه طراحی، مشاوره، تعمیر و نگهداری سیستم‌های رایانه و اطلاع رسانی (اینترنتی مجاز)، فروش کارت‌های اینترنتی نامحدود و کارت‌های تماس بین‌الملل، تامین تجهیزات جانبی به شرکت‌های مخابراتی و نمایندگی فروش «آ.دی.اس.ال» لوتوس در چندین منطقه در تهران فعالیت می‌کند.اقدامات لازم برای ابطال قراردادهای این شرکت با نهادهای مربوط و لغو امتیاز نمایندگی فروش «آ.دی.اس.ال» در دستور کار قرار گرفته است.بهائیت با هدایت کاملاً جهت‌دار بیت العدل تلاش دارد به هر شکل ممکن در فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی خاص وارد شود و نوع خدمات این شرکت قطعاً تهدید امنیتی برای کارفرمایان و شبکه مخابراتی و اینترنتی محسوب می‌شود، از این رو هوشیاری سازمان‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از ورود این فرقه به فعالیت‌های فوق، مورد تاکید می‌باشد.   


***درخواست بازرسی از سوی بازرسان جمعی از بازرسان طرح تشدید بازرسی سازمان بازرگانی با ارسال رنج‌نامه‌ای از تعویق در پرداخت حقوق‌های‌شان گلایه کردند.در این نامه آمده است:
«ما بازرسان طرح تشدید بازرسی سازمان بازرگانی سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت جدید هستیم. حدود سه سال و نیم در سازمان به واسطه شرکت نگار نصر مشغول به کار شده ایم.

کار ما مبارزه با گران‌فروشی، رصد بازار و برخورد با متخلفین صنفی و غیر صنفی است. در این مدت، بارها شده علی‌رغم وجود مشکلات زندگی، حقوق ما عقب افتاده است، حتی به سه ماه نیز رسیده است... اما همه این‌ها به کنار... در هفته گذشته دولت مصوبه ای داشته است که شرکت های واسطه ای دولت باید کنار بروند و نیروهای این شرکت ها باید مستقیماً با این سازمان های دولتی قرار داد ببندند و لیکن این مطلب از سوی مسئولین این شرکت و همچنین مسئولین سازمان صنعت و معدن و تجارت رد شده است... آنها به ما می گویند این قانون شامل شما نمی شود... 


***میزان ذخایر طلا و دلار در ایرانرئیس اتاق بازرگانی تهران از ذخیره 17.5 ملیارد دلار طلا با نرخ خرید هر اونس 600 دلار (معادل 907 تن طلا) و 120 میلیارد دلار ارز در ایران خبر داد.یحیی آل اسحاق با اعلام این ارقام تصریح کرد: ایران از نظر ذخایر ارزی و طلا هیچ کمبودی ندارد و بالاترین ذخایر ارز و طلا را داریم.، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی برای مردم وجود ندارد. 

***درخواست رمز اینترنتی و شماره کارت بانکی از سوی اپراتور زرد!این اپراتور از طریق یک شرکت خصوصی همکار خود، با برگزاری مسابقه‌ای که نام این مسابقه را هم از یک برنامه انگلیسی گرفته است، مشترکان خود را وادار می‌کند تا مشخصات کامل حساب بانکی خود را ارسال کنند.مسئولان شرکت خصوصی همکار اپراتور زرد مدعی‌اند که مشخصات حساب بانکی مشترکان ایرانسل حاضر در این مسابقه از طریق بانک پاسارگاد کاملاً محفوظ است و بانک مرکزی نیز این اطلاعات را ساپورت می‌کند. این در حالی است که چندی پیش پلیس «فتا» و بانک مرکزی به دلیل بروز کلاهبرداری از این طریق خواستار عدم ارسال اطلاعات بانکی مردم شده بودند.  


***دفاع تمام قد از لیدر جریان انحرافیدر جلسه‌ای که اخیراً پیرامون بررسی وضعیت پرونده یکی از لیدرهای جریان انحرافی میان دو تن از مقام‌های اجرایی و قضایی برگزار شد، پس از آنکه اختلاف بر سر برخورد قضایی با آقای «ب» بالا گرفته، مقام مسئول با حالتی عصبانی جلسه را ترک کرده و اظهار داشته است نمی‌گذارم با وی برخوردی صورت بگیرد.مواضع مداخله‌جویانه و تهدید‌آمیز این مسئول اجرایی در حالی است که تخلفات آقای «ب» در محاکم قضایی به اثبات رسیده است.  


***جاسوسی با دکمه سر دست!یک جفت دکمه سردست با قابلیت ذخیره اطلاعات و برقراری تماس بی سیم، ابزار جاسوسی بسیار سبک و قابل حملی است که تنها با 250 دلار قابل تهیه است.این ابزار جاسوسی نوین قابلیت اتصال به دستگاه های دیگر به صورت بی سیم (WiFi)‌و قابلیت ذخیره 2 GB‌ اطلاعات را دارد.یکی از این دو دکمه در حقیقت یک فلش مموری با ظرفیت 2 GB است. برای استفاده از دکمه سر دست دوم باید نرم افزار آن بر روی رایانه یا لپ تاپ میزبان نصب شود و پس از آن می‌توان به راحتی از این وسیله با کمک گوشی های تلفن همراه و تبلت های مختلف مانند آیفون و آی پد استفاده کرد. 


***فیلترینگ یک وبلاگ با شکایت فائزه هاشمی!وبلاگ جلبک ستیز که در ایام فتنه و بعد از آن بسیار فعال بود فیلتر شد!جلبک ستیز در چند روز اخیر در اعتراض به حکم فائزه هاشمی رفسنجانی مطالبی را منتشر کرده بود. با این وجود هنوز از دلیل یا دلایل فیلترینگ این سایت اطلاعی در دست نیست. 


***5هزار پرستارایرانی درراه ترکیهمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه اعزام 5 هزار نفر پرستار به کشور ترکیه در مراحل نهایی خود قرار دارد، از پایان یافتن برنامه‌های مربوط به اعزام 2800 کارجو به خارج کشور از سوی کاریابی‌ها در سال‌جاری خبر داد. 


***چند دانشگاه غیرانتفاعی در آستانه انحلالمدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم از طی مراحل انحلال پنج موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در وزارت علوم در سال جاری خبر داد.غلامعلی نادری با بیان اینکه تمامی دانشجویان این موسسات تقسیم و به سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی منتقل شدند، گفت: طبق مواد 25 تا 30 اساسنامه، کمیته‌ای برای بررسی موسسات متخلف تشکیل و پس از تسویه حساب، مجوز این موسسات در شورای گسترش آموزش عالی لغو می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد