سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

ناراحتی استاندار در شورای مسکن مهر / اخراج نماینده بانک ملت توسط حجازی / خوزستان در اعطای تسهیلات بانکی رتبه آخر است / وضعیت نامطلوب مسکن مهر در شهرستان ها

شوشان: بیست و چهارمین شورای مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر به ریاست استاندار خوزستان با دستور میزان پیشرفت فیزیکی و جذب تسهیلات بانکی در سال 90 برگزار شد. در این جلسه مشخص شد که بانک صادرات و ملت در این زمینه ارائه تسهیلات مسکن به روستاییان چندان کارنامه موفقی نداشتند.

سیدجعفر حجازی در این نشست اظهار داشت: موضوع به‌سازی مسکن روستایی دغدغه‌ای است که بنیاد مسکن، تعاون و کلیه فرمانداران باید این موضوع را به‌طور مستمر پیگیری کنند.

 وی با بیان این‌که رتبه بانک‌های استان از نظر اعطای تسهیلات در بین سایر استان‌های کشور، 31 است و این مساله باور کردنی نیست، افزود: بعضی از استان‌ها همچون مازندران بالای 100 درصد تعهدات خود را در پرداخت تسهیلات محقق کرده‌اند، اما در خوزستان این‌گونه نیست و نشان می‌دهد که مشکل کار از خودمان است. با توجه به اعلام بانک مرکزی درباره میزان بدهی بانک‌ها، بهانه بانک‌ها مبنی بر بدهی‌ها و نداشتن منابع نیز غیرممکن و غیر قابل پذیرش است.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: چرا فردی باید برای دریافت تسهیلات از این بانک به آن بانک برود و پس از دوندگی بسیار موفق به اخذ تسهیلات نشود. اعتقاد دارم که کار روستائیان را باید درب خانه‌هایشان انجام داد و قطعا با این کار آمار مهاجرت کمتر خواهد شد.

 حجازی گفت: ما باید با تلاش بیشتر کاری کنیم تا روستاییان بتوانند وام یا تسهیلاتشان را به راحتی دریافت کنند و یا یک واحد مقاوم برای آن‌ها راه‌اندازی کنیم. تا زمانی که میزان تسهیلات پرداختی به روستاییان نصف شهرنشینان است نباید انتظار داشت روستاییان در روستا بماند. متاسفانه همه چیز به غیر از مسکن مهر در روستاها تامین شده ‌است. با دلگرم کردن روستاییان قطعا از میزان مهاجرت‌ها کاسته می‌شود.

 وی با بیان این‌که اگر بنیاد مسکن که متولی تامین مسکن روستاییان است به روستاها نرود و پای کار نباشد، بانک‌ها هم با جدیت نسبت به تامین تسهیلات اقدام نمی‌کنند، اظهار کرد: سهمیه واحدهای مسکن روستایی استان به نسبت جمعیت بسیار کم است و از بنیاد مسکن انتظار می‌رود که سریعا این موضوع را پیگیری و اعتراض خود را اعلام کند. همچنین بانک‌هایی که مدعی هستند سهمیه لازم به آن‌ها اعلام نشده، باید موضوع را از تهران پیگیری کنند.

 استاندار خوزستان با ابراز امیدواری از حضور پرشور مردم در روز 22 بهمن‌ماه، خاطرنشان کرد: پیوندی که در این روز بین مردم و نظام برقرار می‌شود، موجب یاس و ناامیدی استکبار خواهد شد. سخنان اخیر مقام معظم رهبری یکی از محکم‌ترین مواضعی بود که تاکنون در سال‌های اخیر علیه استکبار داشتند و با این سخنان، دوستداران انقلاب اسلامی در ادامه راه با قوت بیشتری حرکت خواهند کرد.

 حجازی با بیان این‌که این امیدواری را که رهبر انقلاب در مسئولان نظام ایجاد کردند و نباید آن را دست‌کم گرفت، افزود: الان کشور قدرتمندی همچون روسیه دوست دارد ارتباط خود را با ایران نشان می‌دهد و هر چه استکبار بخواهد با ما گستاخانه‌تر رفتار کند، پیروزی‌های ما بیشتر می‌شود.

 در ادامه این نشست محمد شهیدزاده، رییس سازمان بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی گفت: به لحاظ تعداد سهمیه به نسبت جمعیت و خانوارهای روستایی در بین استان‌های کشور مقام هفتم را داریم و در بحث معرفی متقاضیان به بانک در کشور پنجم هستیم. تاکنون 3082 واحد از تعداد 8646 سهمیه سال 90 برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و با 639 فقره قراردادی که تاکنون منعقد کردیم در کشور مقام نهم را داریم.

 وی با بیان این‌که سهمیه استان از طریق پنج بانک ملت، سپه، تجارت، صادرات، و ملی تامین می‌شود و تاکنون بانک صادرات پذیرش خود را آغاز نکرده است، اظهار کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر طبق آمار باید 11 هزار و 811 واحد به بانک معرفی و 10 هزار و 868 واحد عقد قرارداد و فونداسیون 9 هزار و 734 واحد به اتمام رسیده باشد اما تاکنون 9 هزار و 913 واحد به بانک معرفی شده، هشت هزار و 843 واحد عقد قرارداد و فونداسیون 7 هزار و 678 واحد به اتمام رسیده است.

 در ادامه نصرالله دهقان، رییس اداره‌کل مسکن و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: طبق آمار باید 84 هزار واحد تا پایان سال از بانک تسهیلات دریافت کنند که جمعا تاکنون حدود 74 هزار واحد از بانک‌های طرف قرارداد تسهیلات دریافت کرده‌اند. پیشرفت اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان‌ اندیمشک که تا پایان هفته کار احداث واحدها به اتمام می‌رسد، نیز بسیار امیدوارکننده است.

 وی افزود: عملکرد تسهیلات بانکی مسکن مهر استان به ترتیب در بانک‌های مسکن، ملی، صادرات، تجارت و ملت به ترتیب 45، 63، 53، 54 و 67 درصد و جمعا میانگین آن‌ها 49 درصد بوده است. امیدواریم بانک‌ها این اختلاف 10 هزار واحدی را بین خود تقسیم کنند تا اختلاف پیشرفت مالی و فیزیکی جبران شود.

 در ادامه جلالی‌عزیز‌پور، مدیر شعب بانک مسکن خوزستان، عنوان کرد: در شهرهای بالا و پایین 25 هزار نفر در کل استان برای ساخت 27 هزار و 600 واحد حدود 14 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده و تاکنون حدود 7 هزار و 400 میلیارد ریال پرداخت کرده‌ایم. کل پیشرفت فیزیکی استان در طرح مسکن مهر حدود 46 درصد است. در بعضی از شهرستان‌ها تا حدود 80 درصد و در بعضی 47 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

در این جلسه استاندار از عملکرد بانک ملت بسیار ناراحت و نماینده این بانک را از جلسه اخراج کرد. با توجه به این‌که بیست و سومین جلسه کارگروه مسکن مهر هفته گذشته برگزار شده بود، عملکرد شهرستان‌ها تفاوت چندانی نداشت و تاکنون تنها کار ساخت واحدهای شهرستان اندیمشک به پایان رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد