سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
بهره‌برداری از استادیوم 50 هزار نفری الغدیر اهواز تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی دولتی با اشاره به بهره‌برداری از استادیوم الغدیر اهواز تا پایان امسال گفت: این پروژه 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از استادیوم 50 هزار نفری الغدیر اهواز تا پایان سال

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس«توانا»‌ به استان خوزستان، محمدجعفر علیزاده در مراسم بازدید از استادیوم 50 هزار نفری الغدیر اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استادیوم 50 هزار نفری اهواز یکی از پروژه‌های بزرگ ورزشی پس از انقلاب است و بعد از استادیوم آزادی و یادگار امام تبریز سومین استادیوم بزرگ کشور است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه در سال 73 آغاز شد اما به دلیل مشکلات مالی ادامه عملیات اجرایی متوقف ماند اما عملاً‌ از سال 84 پروژه آغاز شد و هم اکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه تا پایان امسال تکمیل می‌شود افزود: محوطه استادیوم 44 هکتار زمین است؛‌ این استادیوم دارای پارکینگ با ظرفیت 2 هزار سواری و 200 دستگاه اتوبوس است همچنین نورافکن هزار و 500 لوکسی و پیست دو و میدانی هشت بانده استاندارد از ویژگی‌های این مجموعه ورزشی است.

علیزاده با بیان اینکه تغییرات عمده‌ای در طراحی این استادیوم انجام شد اضافه کرد: اتاق رخت کن برای چهار تیم ورزشی به صورت همزمان، واحد VIP 180 نفره و اتاق ویژه خبرنگاران از ویژگی‌های این استادیوم است.

وی با بیان اینکه طول حفاری شمع‌های این استادیوم 28 کیلومتر است، افزود: تاکنون 50 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و جمعاً‌ کل هزینه ساخت این مجموعه 65 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت این استادیوم طبق استاندارد فیفا انجام شده است اظهار داشت: 430 نفر در اجرای این پروژه فعال هستند که بابت اجرا تاکنون 6 میلیارد تومان به پیمانکار بدهکاریم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی دولتی با بیان اینکه در راستای ارزیابی دوره تضمین پروژه تیم پیمانکار یک سال در استادیوم مستقر خواهد بود.

وی یادآور شد: افتتاح این استادیوم با بازی فوتبال بین تیم منتخب خوزستان و یکی از تیم‌های فوتبال کشورهای همسایه انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد