سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*بر اساس سه نظرسنجی انجام شده در تهران که توسط دستگاه های مختلف انجام شده ، دکتر حداد عادل با فاصله ای قابل توجه نسبت به سایر کاندیداها در صدر قرار دارد. آقایان ابوترابی، آقا تهرانی و باهنر در رده های بعدی قرار دارند.

*شنیده ایم حداقل سه کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان شامل آقایان حداد عادل، کوثری و مرندی در لیست جبهه پایداری در تهران خواهند بود. با توجه به توصیه آیت الله مصباح یزدی به اعضای جبهه پایداری مبنی بر انتخاب کاندیداها بر اساس اصلح بودن، پیش بینی می شود تعداد بیشتری از کاندیداهای جبهه متحد در لیست جبهه پایداری وارد شوند.

*با حضور تعدادی از اعضای مجمع روحانیون و بنیاد باران بحث هایی درباره انتخابات مجلس و ریاست جمهوری یازدهم مطرح شده است. یکی از حاضران در جلسه با ناراحتی گفته ما انتخابات مجلس را که از دست دادیم. اگر بخواهیم به امید خاتمی بمانیم ریاست جمهوری را هم از دست می دهیم. در این جلسه که در زیر زمین منزل یکی از اصلاح طلبان برگزار شده بود پیشنهاد می شود روی گزینه سید حسن خمینی کار شود. محمد خاتمی که در این جلسه غایب بوده پس از شنیدن این پیشنهاد می گوید این آقایان هنوز با الفبای سیاست آشنا نیستند که چنین پیشنهادی را داده اند.
 
*بر اساس نظرسنجی انجام شده در قم، دکترعلی لاریجانی با 73 و حجت الاسلام ذوالنور با 46 درصد آرا بخت نخست راه یابی به مجلس هستند.

*مدیر یک سایت متعلق به بهاییت که نقش موثری در افزایش قیمت های کاذب سکه و ارز داشت توسط دستگاه های امنیتی دستگیر شد. شهرام- گ با راه اندازی این سایت و هماهنگی با برخی صرافان سودجو توانست در مدت کوتاهی این سایت را به مرجع قیمت گذاری ارز و طلا تبدیل نماید. در بحران اخیر مدیر این سایت با هماهنگی برخی صرافان سودجو توانست ضمن ایجاد التهاب در بازار سودهای هنگفتی را به جیب بزنند.

*دولت طرحی را جهت احیای 2 میلیون هکتار زمین راکد و بایر تدارک دیده است. قرار است با پرداخت وام و تسهیلات قابل تو به کارآفرینان و مراکز دامداری و کشاورزی، گامی موثر در جهت تولید و اشتغال برداشته شود. کارگروه تشکیل شده مصوب کرده بیش از 6 هزار میلیارد تومان وام و تسهیلات پرداخت شود.

*شنیده ایم عملکرد یکی از بانک های جدید التاسیس در حوزه ارز و سکه مورد بررسی نهادهای نظارتی قرار گرفته است. این بانک خصوصی متهم است بخشی از سرمایه خود را در بازار آشفته سکه وارد و سودجویی کرده است.
 
*میانگین چند نظر سنجی انجام شده در سراسر کشور نشان می دهد میزان مشارکت در انتخابات نهم مجلس 58 تا 60 درصد خواهد بود که نسبت به دوره های هفتم و هشتم از افزایش حدود 8 درصدی برخوردار است.

*یکی از لیدرهای حلقه انحرافی با فشار روی برخی مسوولان درصدد است آنان را وادار به انتشار پیام تبریک به فرهادی به مناسبت دریافت جایزه گلدن کوپ و دریافت احتمالی جایزه اسکار نماید.

* یکی از برنامه های دشمن در آستانه انتخابات نهم مجلس "ایجاد رفتارهای هیجانی" در جامعه است. گام اول دشمن در ترویج شایعه کمبود مواد غذایی و تشویق مردم به هجوم به سمت فروشگاه های مواد غذایی با شکست مواجه شد.

*گفته می شود آقایان قاضی زاده، آرین منش، بحرینی، کریمی یا بنی هاشم، و همچنین خانم غفوری از بیشترین بخت برای حضور در لیست جبهه متحد در شهر مشهد برخوردارند.

*محمد خاتمی در جلسه ای گفته اگر جریان اصلاحات دچار تندروی و رادیکالیسم نمی شد ما اکنون می توانستیم مدل اصلاحات را به کشورهای بیدار شده منطقه معرفی نماییم.

*کاندیدای جامعه مدرسین در انتخابات میان دوره ای استان خراسان رضوی آیت الله عالمی خواهد بود. مرحوم فاکر نماینده خبرگان خراسان رضوی بود که به علت بیماری دارفانی را وداع گفت.

* در جلسه ای که با هدف آسیب شناسی جریان اصلاحات برگزار شد حاضران به صورت متفق القول اعلام کردند بزرگترین نقیصه این جریان فقر تئوریک و نداشتن یک ایدئولوژی برای به صحنه آوردن پایگاه اجتماعی است. در این جلسه از طرف محمد خاتمی به سعید حجاریان ماموریت داده شد تا ضمن آسیب شناسی جریان اصلاحات، پشتوانه های تئوریک این جریان را تدوین نماید.

*بولتن نویس حلقه انحرافی که عملکرد ضعیف و جنجال آمیزی داشته به زودی از کار برکنار خواهد شد. وی در این مدت علیرغم برخورداری از امکانات خوب مالی نتوانست تیمی قوی و منسجم را فراهم آورد.

*بر اساس گزارش های دریافتی از استان های کشور، کاندیداهای مشترک جبهه متحد و پایداری به مرز 93 درصد رسیده است.

*مرضیه لنگرودی همسر حبیب الله پیمان در جلسه ای گفته ما باید در انتخابات آینده مجلس شرکت و به چهره های سفید اصلاح طلب که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند رای بدهیم.

*اوباما اخیرا طی سخنانی گفته است علت ناکامی ما در سال گذشته علیه ایران این بود که کشورهای متحد ما در برابر ایران متفرق بودند و مسوولان و مردم ایران متحد، امیدواریم این معادله در سال 2012 بر عکس شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد