سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در هفته ای که گذشت

تمام اتفاقات خوزستان در هفته ای که گذشت...

درگیری در ضیافت شام کاندیدای رامهرمز / اختتامیه توفانی نمایشگاه نفت / مدیرکل بازرسی بوشهر به خوزستان می آید / بیانیه آوایی درخصوص رد صلاحیت شدنش/ ضعف میراث فرهنگی صدای فرماندار را هم درآورد / نمایشگاه صنعت نفت در خوزستان و رونمایی از توربین / ضعف میراث فرهنگی صدای فرماندار را هم درآورد / مدیرکل سابق اوقاف امام جمعه ملاثانی شد / وزیر ورزش یک خوزستانی را با خود برد / محکومیت رییس یکی از بیمارستان های اهواز / ابلاغ یک مصوبه پس از 5 سال در خوزستان / بلایی که سر معلم مسجدسلیمانی آمد / خداحافظی فضیلت پور  / یک خوزستانی در پایتخت / زن و مرد خوزستانی با یک کیلو طلای بدون فاکتور ! / تولد یک نوزاد 550 گرمی در دزفول / اقدام قابل تحسین فرمانده نیروی هوایی کشور  / معرفی سرپرست شهرداری اندیمشک با چاشنی انتقاد / گل نرگس بهبهان صاحب دبیرخانه دائمی شد / بزرگترین فرش پرتقالی در دزفول / جلوگیری از جیف و میل بیت المال در یکی از شرکت های نفتی /شایعه کشف یک اختلاس میلیاردی دیگر در ماهشهر !

 ا

  

اختتامیه توفانی نمایشگاه نفت

در هفته ای که گذشت بارش باران در خوزستان باعث وقوع خساراتی به این استان شد. جدا از آب گرفتگی معابر و شکسته‌ شدن درختان و شیشه برخی منازل ، این توفان در اختتامیه سومین نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی هم کار دست بازدیدکنندگان داد و به چندین خودرو خسارت زیادی وارد شد.

 مدیرکل بازرسی بوشهر به خوزستان می آید

در هفته ای که گذشت خبرهایی از انتتصاب مدیرکل بازرسی بوشهر به عنوان مدیرکل بازرسی خوزستان شنیده شد. از قرار معلوم غلامحسین کرمی مدیرکل بازرسی استان بوشهر به خوزستان می آید.

 بیانیه آوایی درخصوص رد صلاحیت شدنش

در هفته ای که گذشت سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص رد صلاحیت خود از سوی هیئت نظارت استان خوزستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کرد و ضمن تاکید بر فصل الخطاب بودن قانون نوشت : آنچه که صلاحیت مرا مورد تردید قرار داده برخی روحیات و خلقیات اینجانب بوده است که در قاموس برخی ها کاری اشتباه ولی در فرهنگ شیعیان راستین یک ارزش جاوید است و آن فراجناحی عمل کردن و خوش رفتاری و رسیدگی به حوائج و تظلم همه اصناف و طبقات اجتماعی است که یک مقام مسئول را به یاری می طلبند.

  ضعف میراث فرهنگی صدای فرماندار را هم درآورد

در هفته ای که گذشت ضعف میراث فرهنگی خوزستان در زمینه حفاظت و صیانت از آثار باستانی صدای فرماندار لالی را هم در آورد. وی گفت که از غار تاریخی پبده به دلیل عدم اعراض مالکیت میراث فرهنگی به عنوان سرپناهی برای گوسفندان استفاده می‌شد. قدمت غار پبده به 15 هزار سال قبل از میلاد می‌رسد و حدس زده می‌شود این غار در دوره پارینه سنگی جزو اولین زیستگاه‌های انسانی بوده است.

  سومین نمایشگاه صنعت نفت در خوزستان و رونمایی از توربین

در هفته ای که گذشت سومین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در اهواز برگزار شد و برای اولین بار در این نمایشگاه نخستین توربین ساخت داخل رونمایی شد. ساخت این توربین پیش از این در انحصار کشور آمریکا بوده است. این توربین مشابه نمونه آمریکایی با 3 هزار و 800 اسب بخار و حدود 5 میلیون دلار قیمت ساخته شده که قدرت آن را به 4 هزار و 500 اسب بخار افزایش و یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد.

  مدیرکل سابق اوقاف امام جمعه ملاثانی شد

در هفته ای که گذشت امام جمعه جدید شهر ملاثانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان معرفی شد. بر اساس اخبار رسیده به شوشان ، آیین معارفه حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرضا حسینی فرد به عنوان امام جمعه ملاثانی و تودیع حجت الاسلام شیخ سیلاوی امام جمعه سابق، با شرکت نمازگزاران خداجو در مسجد ابوالفضل العباس (ع) این شهر با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه اهواز، حجت الاسلام محمدزاده مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد. گفتنی است امام جمعه شیبان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت بسیج خوزستان از جمله مسئولیت های حجت الاسلام و المسلمین حسینی فرد به شمار می رود.

 وزیر ورزش یک خوزستانی را با خود برد

در هفته ای که گذشت وزیر ورزش و جوانان طی حکمی مسعود امینی را به عنوان مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده منصوب کرد. مسعود امینی پیش از این مدیرکل تعاون استان خوزستان بود که در طول مدت یک و سال و نیم دوران تصدی خود بر اساس شاخص های وزراتخانه متبوع خود توانست رتبه اول در میان سایر ادارات کل تعاون دیگر استان ها را بدست آورد. در زمان مدیریت امینی تعاونی های استان به لحاظ کمی و کیفی به رشد قابل ملاحظه ای رسیدند.

 محکومیت رییس یکی از بیمارستان های اهواز

در هفته ای که گذشت رییس یکی از بیمارستان های کلانشهر اهواز به دلیل دفع غیر اصولی پساب و تهدید علیه بهداشت عمومی و عدم توجه به اخطاریه های صادر شده به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

 ابلاغ یک مصوبه پس از 5 سال در خوزستان

در هفته ای که گذشت معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار خوزستان پس از گذشت چند سال از مصوبه استخدام نیزوهای شرکتی ، از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه‌های اجرایی خبر داد که باید به فال نیک گرفت. سیدکریم حسینی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند از اول بهمن ماه نسبت به فسخ قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های پیمانکاری اقدام کنند.

 بلایی که سر معلم مسجدسلیمانی آمد

در هفته ای که گذشت معلم 55 ساله مسجدسلیمانی از پل بزرگ کابلی لالی به ارتفاع 64 متر به درون آب دریاچه سد گتوند پرت شد. وی که بازنشسته بود ساعت 30/4 صبح روز چهارشنبه با خودرو پیکان شخصی اش به محل پل بزرگ کابلی لالی رفت و از ارتفاع 64 متری به درون آب پرت شد.  جسد این معلم فرهیخته  که در شاعری نیز دستی داشته است و برای گذران زندگی مجبور به مسافرکشی با خودرو پیکان مدل پاینش بوده است بعد از گذشت یک روز توسط نیروهای امدادی از آب گرفته شد.

 خداحافظی فضیلت پور

در هفته ای که گذشت حاج عبدالرحیم فضلیت پور پس از 5 سال خدمت در مسئولیت مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی بدلیل رسیدن به سن بازنشستگی تودیع می شد. مهندس فضلیت پور در این مدت 5 سال توانست تحولات مثبتی را در این نهاد فرهنگی رقم بزند. وی پیش از این معاون سیاسی فرماندار اهواز بوده و ریاست ارشاد اهواز و شوش را نیز در کارنامه مدیریتی خود به ثبت رسانیده. قرار است در این مراسم مسلم میرزاپور کلشتری مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور‌، به عنوان سرپرست نهاد کتابخانه های استان معرفی گردد.

 یک خوزستانی در پایتخت

در هفته ای که گذشت یک خوزستانی جایگزین  رئیس ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی شد و  علیرضا چرخابی مدیرمسئول هفته نامه دژپل به عنوان رئیس ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی منصوب شد.

 درگیری در ضیافت شام کاندیدای رامهرمز

در هفته ای که گذشت سایت سدید نیوز نوشت : هنوز یک ماه مانده به مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی یکی از کاندیداهای مجلس اقدام به دعوت عده ای در حسینیه ارشاد جهت شام نموده و کاندیدای دیگری که ستاد خود را مدتی است فلکه ارشاد فعال نموده با جمع آوری عده ای از طرفداران خود اقدام به شعار دادن و پخش گل به عنوان مقابله با دادن شام نموده که همین امر باعث درگیری شده است.حرکت هر دو طرف باعث نگرانی عابرین و وسایل نقلیه عبوری شده متاسفانه از نیروهای انتظامی هیچ خبری نبوده و جهت پراکنده نمودن افراد هیچ اقدامی دیده نشده است.

 زن و مرد خوزستانی با یک کیلو طلای بدون فاکتور !

در هفته ای که گذشت یک زن و مرد خوزستانی با یک کیلو طلای بدون فاکتور دستگیر شدند. در این زمینه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک گفت: به دنبال گزارش‌های مردمی و گشت ماموران نیروی انتظامی این شهرستان، ماموران به دو نفر زن و مرد که با حدود یک کیلوگرم طلای بدون فاکتور در بازار طلافروشان تردد می کردند، مشکوک شدند و آنها را دستگیر کردند.دانشور افزود: متهمان پس از حضور در مرجع انتظامی، خود را زن و شوهر معرفی کردند که سندی دال بر شرعیت ازدواج آنان وجود نداشت و اظهارات قانع کننده‌ای نیز در خصوص طلاهای همراه خود ارائه نکردند.

 تولد یک نوزاد 550 گرمی در دزفول

در هفته ای که گذشت یک نوزاد 550 گرمی در دزفول متولد شد. رییس بیمارستان گنجویان دزفول از تولد یک نوزاد 550 گرمی در این بیمارستان خبر داد. مهرداد کلانتریان با اعلام این خبر اظهار کرد: با مراقبت و تلاش کادر مامایی و پرستاری بیمارستان گنجویان، یک نوزاد 550 گرمی متولد شد؛ این نوزاد دختر است و از مادری 27 ساله و با زایمان طبیعی متولد شده است.

 اقدام قابل تحسین فرمانده نیروی هوایی کشور

در هفته ای که گذشت به مناسبت ایام دهه مبارک فجر نمایندگان فرمانده نیروی هوایی کشور با خانواده چهار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی مسجدسلیمان دیدار نمودند. پدر این معلولان در دوران دفاع مقدس مدتی را در نیروی هوایی خدمت سربازی داشته است و برادر شهید نیز می باشد.در این دیدار که با اعزام نمایندگان فرمانده نیروی هوایی کشور از پایگاه هوایی دزفول همراه بود ضمن تفقد  و دیدار نمایندگان اعزامی با خانواده قیصر یوسفی مجموعه کاملی از لوازم ضروری خانواده از قبیل یخچال ؛ماشین لباسشویی؛کولر؛لوازم مختلف آشپزخانه؛جارو برقی ؛قالی و پتو و موادغذایی و.... به ارزش 40 میلیون ریال به این خانواده به همراه 500هزار تومان وجه نقد  اهدا شد.

 معرفی سرپرست شهرداری اندیمشک با چاشنی انتقاد

در هفته ای که گذشت شاهرخیان سرپرست شهرداری اندیمشک شد. طی نشستی از سوی شورای اسلامی شهر اندیمشک سرپرست جدید شهرداری اندیمشک معرفی شد. رییس شورای اسلامی شهر اندیمشک گفت : روح الله شاهرخیان از کارکنان شهرداری با 6 رای موافق و یک رای مخالف اکثریت آراء را برای تصدی سرپرستی شهرداری کسب و به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد. وی با انتقاد از استعفای علی اصغر منشاد در شرایط نزدیکی انتخابات خاطر نشان کرد: شاهرخیان هم اکنون به عنوان سرپرست شهرداری مشغول به کار می شود و پس از طی مراحل قانونی به عنوان شهردار اندیمشک فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

 گل نرگس بهبهان صاحب دبیرخانه دائمی شد

در هفته ای که گذشت فرماندار بهبهان برای اولین بار از ایجاد دبیرخانه دائمی گل نرگس در فرمانداری این شهرستان به‌ منظور حمایت ویژه از این موهبت الهی در منطقه خبر داد.  فرهاد باذلی‎محبوب اظهار کرد: فرمانداری این شهرستان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی این شهرستان در حال برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مؤثر و مطلوبی است.وی افزود: با توجه به اقدامات اخیر این ارگان و تلاش و تعامل هر چه بیشتر اداره محیط زیست شهرستان، پروژه بسیار مهم استقرار ایستگاه دومین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان افتتاح شد.

 بزرگترین فرش پرتقالی در دزفول

در هفته ای که گذشت بزرگترین فرش میوه ای کشور با استفاده از میوه های پرتقال و نارنگی با عنوان "فرش پرتقالی" در شهرستان دزفول به عنوان یکی از کانونهای مهم تولید مرکبات در کشور پهن شد.به علت اینکه پرتقال به نوعی نماد این شهر در شمال خوزستان به شمار می رود، به همت مجموعه شرکت کشت و صنعت شهید رجایی دزفول، بزرگترین فرش میوه ایی کشور در دزفول طراحی شد و مورد بازدید مردم قرار گرفت.

 جلوگیری از حیف و میل بیت المال در یکی از شرکت های نفتی

در هفته ای که گذشت سرپرست بازرسی استان خوزستان خبر از جلوگیری از حیف و میل بیت المال داد. فلاح به شوشان گفت : کارشناسان این سازمان موفق شدند اضافه پرداخت 40 میلیارد ریالی در یکی از شرکتهای نفتی در استان خوزستان را کشف و از پرداخت آن جلوگیری کنند.

 شایعه کشف یک اختلاس میلیاردی دیگر در ماهشهر !

در هفته ای که گذشت  خبرها حاکی از کشف یک اختلاس ۵۰ میلیارد ریالی در یکی از شعب بانک‌های دولتی در ماهشهر بود. یک منبع آگاه از کشف یک اختلاس به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در شعبه یکی از بانک‌های دولتی در ماهشهر خبر داد. به گفته این منبع مطلع عامل این اختلاس میلیاردی رئیس سابق این شعبه بانکی بوده که دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد