سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اهواز پس از باران

اهواز، پس از باران

 
 

شهر اهواز پس از آن‌که ماه‌های گذشته را بدون باران سپری کرد، در دو روز گذشته شاهد بارش‌های خوبی بود و خیابان‌های این شهر امروز رنگ و بوی دیگری داشت. با این وجود باز هم در برخی مناطق شهر با مشکل تکراری آبگرفتگی مواجه بودیم و برق برخی مناطق هم شب گذشته قطع شد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان_با ورود سامانه‌ای بارش‌زا به استان از روز سه‌شنبه، بارش تدریجی باران در شهرهای جنوبی استان آغاز شد و به تدریج ابرهای تیره به اهواز رسیدند و باران در این شهر باریدن گرفت. بارش پراکنده باران تا شب گذشته در اهواز ادامه یافت و حدود ساعت 20‌ به اوج خود رسید.

 

در کنار بارش باران، وزش باد هم از عصر روز گذشته در اهواز شدت گرفت و در پی آن برق برخی مناطق شهر مانند امانیه، کوی ملت، کیان‌پارس، کیان‌آباد و فاز 2 پاداد هم برای ساعاتی قطع شد. بر اساس پیگیری خبرنگار ایسنای خوزستان، وزش شدید باد و افتادن درختان بر روی شبکه‌های برق، علت قطع برق در برخی مناطق شهر بوده است.

 

بارش باران شب گذشته تا نیمه‌های شب ادامه داشت و به این ترتیب اهوازی‌ها امروز، صبح زیبایی را آغاز کردند؛ با این وجود ساکنان برخی مناطق شهر امروز شاهد آبگرفتگی معابر بودند که البته میزان آن در مقایسه با آبگرفتگی سال‌های گذشته کمتر بود. تجمع آب در برخی نقاط بلوار ساحلی غربی در منطقه کیان‌پارس موجب شد خودروهایی که صبح امروز در این مسیر تردد می‌کردند، با کاهش سرعت و توقف ناگهانی مواجه شوند. همچنین برخی خیابان‌های مناطق کوی ملت، گلستان، بهارستان، کیان آباد و مرکز شهر هم صبح امروز با مشکل آبگرفتگی مواجه بودند و البته ماموران نارنجی‌پوش شهرداری اهواز هم مثل همیشه به سرعت وارد عمل شدند.

 

علیرضا عالی‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز درباره وضعیت خیابان‌های شهر اهواز، پس از باران شب گذشته به خبرنگار ایسنا گفت: در دو روز گذشته در زمینه آبگرفتگی معابر با مشکل حاد مواجه نبودیم و تنها در برخی معابر و خیابان‌ها به صورت جزئی شاهد آبگرفتگی بودیم.

 

وی افزود: در منطقه سه‌راهی فرودگاه به دلیل قطع برق و از کار افتادن پمپ‌های تخلیه، آبگرفتگی ایجاد شد؛ آبگرفتگی مقابل ترمینال شرق هم موجب افزایش ترافیک و کاهش سرعت تردد خودروها در این مسیر شد.

 

عالیپور درباره وضعیت کوی معین‌زاده تصریح کرد: این منطقه در نزدیکی خروجی فاضلاب غرب شهر است و به دلیل افزایش حجم تخلیه آب هنگام بارندگی، این منطقه با کاهش تخلیه آب‌های سطحی مواجه می‌شود. با تقویت ایستگاه پمپاژ منطقه چنیبه، حجم تخلیه آب بیشتر و مشکل تخلیه آب‌های سطحی کوی معین‌زاده هم حل می‌شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تاکید کرد: برای پیش‌گیری از بروز معضل آبگرفتگی معابر لازم است در ساخت شهرک‌های جدید علاوه بر انجام عملیات خاکی، شبکه دفع آب‌های سطحی هم پیش‌بینی شود تا هنگام بارندگی با معضل آبگرفتگی مواجه نشویم. سازمان مسکن و شهرسازی باید در مرحله تصویب طرح‌ها، بر ساخت شبکه دفع آب‌های سطحی تاکید کند، زیرا ساخت شهرک‌های جدید معمولا به شرکت‌های تعاونی سپرده می‌شود و این شرکت‌ها معمولا هزینه زیادی را متقبل نمی‌شوند و تنها یک شبکه فاضلاب معمولی ایجاد می‌کنند؛ این در حالی است که در کنار تصویب شبکه معابر، شبکه دفع آب‌های سطحی هم باید پیش‌بینی شود.

 

سرهنگ حمید خرسندنژاد، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز هم درباره وضعیت معابر و خیابان‌های شهر پس از بارندگی شب گذشته، گفت: به دلیل بارندگی شب گذشته در برخی معابر شاهد کندی حرکت خودروها بودیم، ولی با مشکل ترافیک سنگین مواجه نشدیم.

 

وی افزود: صبح امروز هم وضعیت تردد در خیابان‌ها و معابر شهر عادی بود و تنها در برخی مسیرهای پرتردد شاهد ترافیک صبحگاهی و کاهش سرعت حرکت خودروها بودیم.

 

خرسندنژاد تصریح کرد:‌ صبح امروز در مناطقی مانند سه‌راهی فرودگاه، بلوار فنی و حرفه‌ای، میدان دانشگاه، بلوار گلستان و مقابل استادیوم تختی شاهد آبگرفتگی بودیم و به همین دلیل سرعت حرکت خودروها در این مناطق کاهش یافت.

 

مسعود ده‌ملایی، مدیرکل هواشناسی خوزستان هم درباره شرایط جوی در 24 آینده به خبرنگار ایسنا گفت: سامانه بارش‌زایی که در دو روز گذشته در شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان فعال بوده اکنون در حال عبور از استان است و تا اواخر وقت امروز تنها شاهد بارش‌هایی پراکنده در نقاط مرتفع خواهیم بود.

 

وی افزود: در 24 ساعت گذشته دهدز با 71،4 میلی‌متر و گتوند با 16،3 میلی‌متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی در استان را داشته‌اند. در شهر اهواز هم بارش 25،7 میلی‌متر باران به ثبت رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد