سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر انتظامی از اهواز

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:
جمع‌آوری 30 هزار دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره، از ابتدای سال
انهدام باند سرقت موسوم به "نیروی انتظامی"

اجتماعی  13/11/1390  09:24:00
9011-6214-5 کد خبر
RSS :: پرینت

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 30 هزار دستگاه انواع تجهیزات دریافت از ماهواره از سطح استان جمع‌آوری شده و چهار هزار دستگاه هم به صورت داوطلبانه به نیروی انتظامی تحویل شده است.‌

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه خوزستان_سرهنگ عبدالله نظرپور در نشستی خبری که روز گذشته(چهارشنبه، 12 بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ‌در دی ماه امسال جرائمی مانند سرقت مسلحانه، قتل، سرقت از مغازه و کیف‌قاپی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب 60، 33، 22 و 15 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سرقت لوازم داخل خودرو هم در این مدت کاهش چشم‌گیری داشته است.

نظرپور درباره کشفیات نیروی انتظامی خوزستان در دی‌ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت 129 کیلوگرم انواع مواد مخدر در خوزستان کشف شده است. همچنین در این مدت بیش از 148 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان درباره میزان تصادفات جاده‌ای در دی‌ماه گذشته، خاطرنشان کرد: میزان تصادفات جاده‌ای در خوزستان چهار درصد کاهش یافته است؛ با توجه به ابلاغ و اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی انتظار می‌رود در ماه‌های آینده همچنان شاهد روند کاهش در میزان تصادفات و حوادث جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سه‌روزه "شاهد" در خوزستان ادامه داد: این ‌طرح از ابتدای امسال به صورت ماهانه اجرایی می‌شود و در جریان اجرای آن، برخورد انتظامی لازم با ارازل و اوباش، فروشندگان موادمخدر، دارندگان سلاح و قاچاقچیان برخورد می‌شود. پنجم بهمن‌ماه هم این طرح به مدت سه روز اجرایی شد.

نظرپور گفت: در جریان اجرای طرح "شاهد" در ابتدای بهمن‌ماه، 70 کیلوگرم موادمخدر کشف و 312 توزیع‌کننده و خرده‌فروش مواد دستگیر شدند. همچنین در این طرح بیش از 156 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شد و 82 سارق هم در این سه روز دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان افزود: در دی‌ماه گذشته با تلاش ماموران نیروی انتظامی استان یک باند سرقت تلفن همراه متلاشی و تعداد 38 دستگاه تلفن همراه کشف شد. همه متهمان این پرونده دستگیر و روانه زندان شدند.

وی تصریح کرد: همچنین یک باند تهیه و توزیع انواع موادمخدر هم پایان آذرماه گذشته شناسایی و متلاشی شد و در جریان این عملیات، 270 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

نظرپور با اشاره به شناسایی و انهدام باند موسوم به "نیروی انتظامی" در خوزستان، خاطرنشان کرد: گروهی که با سوءاستفاده از عنوان نیروی انتظامی و با استفاده از لباس این نیرو به سرقت به عنف و سرقت مسلحانه اقدام می‌کردند و پس از بازرسی افراد در خیابان‌ها، وجه نقد و تلفن‌همراه آن‌ها را سرقت می‌کردند، شناسایی و متلاشی شده است. اعضای این باند هفت‌نفره به سرقت‌هایی در استان‌های خوزستان، تهران و اصفهان اعتراف کرده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان درباره برخورد با دارندگان تجهیزات دریافت از ماهواره اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد 30 هزار دیش، ال.ان.بی و دریافت‌کننده از سطح استان جمع‌آوری شده است. همچنین در این مدت شهروندان خوزستانی تعداد چهار هزار دستگاه انواع تجهیزات دریافت از ماهواره را به صورت داوطلبانه به نیروی انتظامی تحویل داده‌اند.

وی با اشاره به انهدام یک باند توزیع‌کننده مواد مخدر صنعتی در استان، افزود: این باند توزیع‌کننده موادمخدر صنعتی و ماده مخدر شیشه که از شهرهای تهران و کرج این مواد را به استان وارد می‌کردند هم توسط ماموران کلانتری 15 اهواز متلاشی شده و بیش از چهار کیلوگرم ماده مخدر شیشه از این باند کشف و ضبط شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد